Kuitmaat van Petrie laarzen inkorten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

babydolll

Kuitmaat van Petrie laarzen inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 14:14

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kan niets vinden.
Ik heb sinds kort super mooie petrie dressage laarzen, met rits. De kuitmaat hoort 40 te zijn, ik heb kuitmaat 38 maar trek altijd nog dikke sokken erover heen aan. Maar nu, de laarzen zijn echt veel te wijd voor mijn kuit( kan m'n hand ertussen stoppen). Bij de enkel sluiten ze mooi aan dus ik slof er niet mee tijdens het lopen, maar ze sluiten gewoon niet mooi aan. Is het mogelijk de kuitmaat in te korten?

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:19

je zou de rits eruit kunnen laten halen, dan het leer weg snijden tot de juiste maat en een nieuwe rits erin...

Theoretisch moet dat wel te doen zijn, maar of dat het model van de laars ten goede komt....denk niet dat het er mooier op wordt.
Door de rits kun je eventuele plooivorming wel wat opvangen en schuin wegsnijden wil ook nog wel, maar die laarzen zijn daar toch niet echt voor gemaakt.
Neem ze eens mee naar een goede leerbewerker, die kunnen je vast van advies voorzien.

hotchocolat

Re: Kuitmaat van Petrie laarzen inkorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:21

Bij mij zijn ze ook ingekort.

Bij mij zit er wel een rits in.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:38

Petrie zelf kan ze vermaken, moet je gewoon even terug gaan naar de winkel en vragen of ze dat doen. Heb die van mij direct toen ik ze kocht wat laten vermaken omdat ik juist een dikke kuit heb.
Petrie kan sowieso gewoon semi-maatwerk doen. Was €60 euro dacht ik, lijkt me de beste oplossing ;)
Maar mijn laarzen zijn ook wat losser aan de bovenkant hoor. Kan bijna m'n hand erin stoppen, maar dat hoort wel zo, heb je ook geen last dat 't gaat knellen.
Ze rijden prima :)

babydolll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 14:41

Ik heb ze eerlijk gezegt nog niet gebruikt met rijden, zal eens kijken hoe dat voelt. Het is dus het model Dressage, kalfsleer. Ik ben altijd dresuurlaarzen gewend die redelijk strak om de kuit aansluiten, dat is hier echt niet het geval. Zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen vanavond, als ik de rits open doe en ik probeer de laars 'strak' te trekken zegmaar, dan kan er zeker nog wel 3 cm vanaf.
Er zit bij ons in de buurt een ruitersport zaak die Petrie's verkoopt, daar heb ik ze niet gekocht maar die zouden er dus iets aan kunnen doen? Ik ben een beetje bang dat het verkeerd gaat ofzo, iemand misschien voorbeeld foto's?

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 16:53

@babydolll:
Bij Petrie hebben ze er verstand van, het zijn hun eigen Petrie's en bij mij zie je er niks van! Afbeelding
Je moet ze ook niet té strak hebben zitten he.
Vind het eigenlijk wel fijn, wat losser om de kuit ;)

Verkeerd zal het niet gaan! Ze meten het goed van tevoren op;)!

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:04

gewoon even via een ruitersportwinkel bij je in de buurt die Petrie verkoopt je laarzen naar Petrie laten opsturen....

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:05

Ik heb laarzen gewoon een keer bij de schoenmaker wat krapper laten maken, toen ik toch aan nieuwe ritsen toe was. Geen probeem hoor!