Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Caira schreef:Wat mij opvalt is dat veel pensionhouders niet geven om de paarden die ze verzorgen.
Ik ben ook degene die bepaalt wie er in de groep komt, hoeveel de paarden te eten krijgen en hoeveel hooi ze krijgen. Maar mijn pensionpaarden krijgen dezelfde behandeling die mijn eigen paarden krijgen. Mijn pensionklanten hebben dat vertrouwen ook en leggen die zorg in mijn handen.
Maar vaak zat zie ik dat de paarden de dupe zijn van de kortzichtigheid van de pensionhouder.
Britty schreef:Tja, ik begrijp het helaas wel. Mijn paardjes staan ook op een pensionstal. Een hele goede hoor, ik ben er erg tevreden over. Maar ik heb het tegenover gestelde probleem van wat jij hierboven beschrijft:
Maar mijn halinger heeft de neiging snel dik te worden. Ik wil juist dat ze een beetje minderen met voeren, wortels uitdelen, slobbertjes geven enz enz. Geweldig goede bedoelingen hoor, geen twijel over mogelijk....maar ze snappen het gewoon niet echt.
KiWiKo schreef:weet ik niet, als een eigenaar die moddervette fjord 3 kg krachtvoer per dag wil geven, en de eigenaar is te eigenwijs om goedbedoeld advies op te volgen van de stalhouder, dan kan ik me ernstig voorstellen dat de stalhouder 3/4 de krachtvoer geeft op een dag...........
de stalhouder kan er wel uit als het dier straks op knappen staat midden in de nacht.
Je wil ze de kost niet geven hoor de eigenwijze pensiongasten