je haar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

charlie_x

je haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 17:55

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje.
Als ik een wedstrijd heb dan moet ik mijn haar netjes vast hebben, maar een mooie vlecht gaat bij mij niet( want mijn haar komt net over mijn schouders en ik heb allemaal laagjes, dus het gaat er aan alle kanten weer uit), dus mijn vraag is, hoe kan ik het beste mijn haar in een netje doen? Ik heb ook wel meisjes gezien die eerst een klein vlechtje hebben gemaakt, en dan van het laatste deel van hun vlecht een knotje maken. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe jullie je haar goed en netjes vastdoen? Liefst ook iets zonder netje! En misschien ook een foto, zodat ik het zo goed mogelijk na kan doen? :o Bedankt! :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:02

Maak een lage staart met het haar dat in het niet te dikke eleastiekje past.
Doe een haarnetje over je hele hoofd zodat al je haar daaronder zit (ik neem altijd een wat steviger netje, niet die hele dunne).
Doe een donut onder het netje over je lage staart. Wikkel het overige haar van de staart om de donut heen.
Pak een stevig elastiek en doe dit over de donut en haarnetje, sla dit enkele malen dubbel zodat donut goed vast zit.
Doe over donut/haarnetje een knotnetje (ik nam altijd een netje van stof waar ik een lint doorheen vlechtte, dat lint wikkelde ik dan weer om het eleastiek van de staart zodat ik knotnetje niet kon verliezen) naar keuze.

Zo heb je en de pieken opgelost en zit je knot/donut goed vast.

Annash
Blogger

Re: je haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:25

Ik gebruik ook altijd en donut! Maar ik doe niet eerst een netje in... Gewoon staart maken, donut in, haar omvouwen, elastiek erdoor, plukjes wegstoppen (eventueel nog een elastiek), dan pas een netje erom, netje terugvouwen om de knot en ronddraaien rond de elastieken zodat je geen uitsteeksels hebt, en dan een dik zwart elastiek erom! Dan zie je je netje en alle andere elastieken ook niet meer. :)

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:28

ik heb een knip met een zakje eraan zeg maar maak een knotje en dat knotje dan in het zakje en dan zit die strik van de knip erboven moet je wel even goed doen zodat die niet te hoog zit anders kan je cap niet op ;)

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 18:30

oke bedankt, waar kan ik zo'n klip met haarnetje eraan vast knopen? die lijken mij het snelst en handigst, want met dat korte haar valt niet veel te draaien, en ik kan niet teveel elastiekjes enzo indoen, aangezien het maar een klein knotje is

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:31

Ruitersportwinkel... :) Soms ook wel bij Kruidvat ofzo.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:51

Ik vind een klip met netjes niet mooi, altijd zo meisjes achtig. Een knot vind ik veel chiquer, maar goed dat is persoonlijk.

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 21:32

ik vind zo'n mooi netje ook veel mooier, maar mijn haar zakt altijd uit, en met een klein knotje ben ik zo onhandig, dus ik weet nog niet wat ik ga doen

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:43

Je kunt je haar ook onder je cap steken, dat vind ik persoonlijk erg gaaf :) .

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:13

Ik zou het in een netje dn doen met een donut.
Anders inderdaad proberen onder je cap te verbergen :P

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 09:29

oke, ik ga eens op zoek naar zo'n netje, wat is een redelijke prijs?

Salaborda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:22

Een haarnetje heb je in verschillende kleuren en kost ongeveer 1,50 euro. Donut rond de 4 euro. Succes!

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 18:08

ik maak altijd gewoon een knot. haarnetje (met strik) vind ik eerlijk gezegd best wel tuttig :o
maar niet bij iedereen hoor!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:45

mistid schreef:
Je kunt je haar ook onder je cap steken, dat vind ik persoonlijk erg gaaf :) .

dat heb ik ook een keer gedaan maar toen zat mijn cap heel idioot veel hoger enzo zag er echt heel dom uit :+
ik doe altijd een klein vlechtje waar ik een knotje van maak en dan aan de zijkanten een heleboel haarlak :D

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:22

ja, ik heb meisjes dat ook zien doen, maar hoe doe je dat precies? Ik heb namelijk best kort haar, dus kan iemand dat misschien uitleggen?

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:30

Je kunt ook van een oude sok een donut maken.. Dan kan je hem zelf zo groot maken als je wilt en het scheelt weer een paar euro.. ;)
Van een sok de teen er af knippen en dan oprollen, even met naald en draad evt wat vastnaaien..

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:31

dat is een goed idee!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:32

Ik heb ook een clip met een netje :)
Met een strik erop :P
Gewoon bij een ruitersportzaak gekocht, was tussen €5 & €10 geloof ik.
Probleem bij mij is wel dat door m'n dunne haar ie snel uitzakt, heb er nu altijd elastiek nog onder zodat ie niet meer uit kan zakken. (Wat me dus wel 's is gebeurd :P )

Heb nog een foto kunnen vinden:
Afbeelding

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:42

oke, dus extra elastiekjes werken? Ga ik ook proberen!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 21:44

Ja :)
Eerst (zwart) haar elastiek, en dan de clip er net boven. ;)

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 21:45

oke, bedankt! dat ga ik proberen! :o

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 01:55

Ik heb een redelijk "wild bos", dus ik doe altijd eerst een lage staart en dan een haarnet over het hele haar. Vervolgens vouw ik de staart in het haarnet dubbel en zet het geheel vast met een wat dikkere elastiek. Je hebt ook "sier"elastieken, bijv. bij Kruidvat, met een stofrandje erom of kraaltjes. Zoiets gebruik ik ook wel, vaak wit of creme, of bruin in de kleur van het paard. Het lijkt dan een beetje op een knotje, simpel te maken, zit goed vast en het haar piekt niet alle kanten op.
Suc6 met je experimenten!

kuifje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:39

ik heb het net tot op mijn schouders maar doe het los of in een staart.
in een knot vind ik ook wel mooi.
had het eerst veel langer tot op mijn kont ongeveer toen had ik het altijd netjes in een vlecht.
wat je tegenwoordig ook vaak ziet is dat ze het bij de cap in doen.. vind ik persoonlijk niet zoo

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:27

Zelf had ik ook een speld zoals enya, alleen is me haar daar veelste dik voor waardoor die klem niet (meer) dicht kan.
Ga nu ook starten met een donut, vind het persoonlijk veel fijner. :j

king_yoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:03

Ik heb ook zo'n klip met zo'n netje. Heb ook wel eens geprobeerd met zo'n "donut" te doen, maar heb daar juist veel te veel en te dik haar voor. Ik doe idd ook altijd een staart en dan pas de klip met het netje ;) Haha, het tegenovergestelde haar hebben wij geloof ik :+