GZ: Mon-Ami, Ruin, Draver, 1.56,5 en van 1992! NOODOPROEP??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

GZ: Mon-Ami, Ruin, Draver, 1.56,5 en van 1992! NOODOPROEP??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 16:11

Okay beste mensen: Ik ben NOG steeds op zoek naar mijn allereerste eigen pony Mon-Ami.

Het begon allemaal op een doordeweekse dag ergens in het jaar van 2000 mijn moeder kwam met het nieuws dat ik op zoek mocht gaan naar mijn allereerste eigen pony, ik helemaal blij en hyper en gelijk mijn vriendin gebeld over het nieuws en of zij mij wel wilde helpen naar het vinden van de juiste en wel geschikte pony die bij mij zou passen. Dus meteen aan het rond neuzen geweest en ook in de vele paarden bladen enz..

En die avond zagen we in een blad dus Mon-Ami staan en sprak mij op het oog wel erg aan en vond hem wel een bezichtiging waard dus zogezegd zo gedaan afspraak gemaakt voor een bezichting (dit was in 2000 en precies ook in de tijd dat die MKZ aanwezig was in NED).

Op een doordeweekse avond hem bezichtigd (dit was in Drachten, Friesland) bij een gezin en waarom ze hem gingen verkopen was omdat het niet klikte tussen Mon-Ami en hun dochter. Naja de bezichtiging was goed verlopen en we besloten hem te kopen alleen was die stomme MKZ in het land en mocht er geen paarden/pony´s vervoerd worden, dus dat werd afwachten geblazen maar toen ....... kwamen die man en zijn dochter hem brengen op een zaterdag(op deze dag weet ik nog al te goed moest oranje voetballen), daar stond ie dan voor ons huis waarna we door reden naar de pensionstal (voor tijdelijk) bij stal de Vierels in Dalfsen. Daar hebben we ongeveer een weekje a anderhalf gestaan en waren toen naar even verderop verhuisd op manege Gerner te Dalfsen.

Weet niet helemaal exact hoelang we bij Manege Gerner te Dalfsen hebben gestaan maar na Gerner verhuisden we naar een pensionstal Hollack in Lierderholthuis (tussen Heino en Raalte in). Daar hadden we het erg naar ons zin tot op het moment dat we wat financiële problemen hadden gekregen en ook beetje wegens omstandigheden, kreeg ik van mijn moeder te horen dat ze Mon-Ami verkocht had aan de eigenaar van die pensionstal namelijk Dhr Hollack.

Dhr Hollack had hem waarschijnlijk eerst verhuurd aan een meisje die hem daar op stal dus verzorgde en reed, maar even later kreeg ik van mijn vriendin te horen dat Dhr Hollack hem doorverkocht had aan zijn hoefsmid die ook daar uit die omgeving afkomstig is ;( .

Tot hier ben ik nog steeds geen ene stap verder gekomen! Terwijl ik echt al vele paardenmarkten afspeurd ben op zoek naar mijn allereerste eigen pony ;( .

Foto: http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... on-ami.jpg

Wat mijn allereerste pony wel niet voor mij betekend(e):

Mon-Ami was/is echt mijn maatje we gingen samen door het vuur en ook hadden wij wel eens onze ups en downs, maar goh wie heeft dat nou eens niet!
Was echt ELKE dag bij hem en maakten samen veel lol en reden heerlijk buiten maar ook deden we aan serieus rijden in de bak zoals dressuur en springen, ook reden we concoursen en reed ik ook op elke donderdagavond bij de ponyclub (ponyclub Dalfsen, die door Gerrit uit Lemelerveld gegeven werd).
Als ik eens niet lekker in mijn vel zat of gewoon enorm verdrietig was mijn pony er voor me die me op vrolijkte en mij ECHT begreep, we hadden een goede en sterke band met elkaar.

Wat ik nog kan toevoegen over Mon-Ami:

Het is een draver RUIN en heeft geen papieren wel een paspoort en daar staat als naam in Mon-Ami (maar wie weet heeft iemand hem wel andere naam gegeven), Mon-Ami is donkerbruin van kleur met zwarte manen en staart en een ongelooflijk piepklein blesje op zijn voorhoofd. Hij is 1.56,5 hoog een E-pony dus. Heeft 3 witte voetjes en 1 wit met zwart gestreepte hoef (linksvoor). En in het paspoort staat als geboorte datum 30.05.1992.

Wat bij Mon-Ami vooral WEL moet opvallen is:

Mon-Ami heeft LINKS van zijn hoofd vele witte haartjes (vermoedelijk heeft daar een wond gezeten), en heeft Mon-Ami op zijn LINKER hals onder zijn manen zit een soort van brandmerk wat heel erg op een nummer lijkt.

Foto: http://i382.photobucket.com/albums/oo26 ... chment.jpg

Ik hoop heel erg dat er iemand is die Mon-Ami (her)kent of n.a.v. de duidelijke omschrijving. Want ik ben echt ENORM wanhopig zoekende naar hem. Op vele dravers forums ben ik ook echt geen stap wijzer geworden, en dus hoop ik dat BOKT mij zou kunnen helpen!! Jullie steun en vooral zoektocht is mijn DANK zeer groot aan. Ik wil namelijk heel graag weten waar hij nu staat en of hij nog wel in leven is, PLEASE help mij!!

Voor degene die mij tot het juiste adres / spoor lijd heb ik eventueel een BELONING voor !!

Alvast bedankt. ;)

Tjelley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:31

Misschien is het een idee om op het Draversforum een oproep te plaatsen(www.dravers.nl).
Ik hoop dat je hem vindt. :j

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:33

Volgens mij herken ik de pony.
Ik geloof dat Gé Hollak (of misschien dan zijn hoefsmid) hem heeft verkocht naar manege 't Reelaer te Raalte, maar dit weet ik niet zeker.

XFiemoX

Re: GZ: Mon-Ami, Ruin, Draver, 1.56,5 en van 1992! NOODOPROEP??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 08:50

Dank je wel zal eens bij die manege gaan informeren en anders misschien eens langs gaan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:55

Op hun site zie je een hoop foto's ook van 1tje die op die van jouw lijkt:
http://www.reelaer.nl/

Of is dit hem niet:
Afbeelding

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 09:00

Hij lijkt er idd wel op alleen kan niet zo goed zien of links voor die hoef wit met zwart gestreept is.

Zelf keek ik net ook bij foto´s maar had die ff niet tegen gekomen nog. Maar verder lijkt dat kleine blesje en hoofd wel aardig in de richting naar mijn allereerste eigen pony.

Jammer dat net geen foto van de zijkant is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:00

Het kolletje is idd hetzelfde, maar de pony van TS heeft witte voetjes, deze niet.

Ik zou ook een adv op MP plaatsen , bokt is groot, maar niet allesomvattend, op MP zitten ook veel handelaren die wellicht de pony gezien hebben.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:35

AfbeeldingAfbeelding Deze heeft drie witte voetjes

Afbeelding Deze ook... Ik zou hun gewoon even een email sturen, er staan er een hele hoop...

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:58

Hoi!

Het meisje wat jij beschrijft, wat je pony heeft gereden bij Hollak is een vriendin van mij! Ik zal haar even vragen of zij meer weet over waar de pony heen is gegaan. Over de paarden op de foto's kan ik ook duidelijkheid geven: ze zijn allemaal niet jouw pony. Ik heb ooit op t Reelaer gereden. De eerste is een manegepaard van daar. Het andere paard met de ruiter in wedstrijdkleding is van een vriend van mij, dat is m ook niet. De laatste foto weet ik niet precies.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:25

Nee die 3 laatste paarden zijn het sowieso niet want ze zien er wel groter uit en niet als een pony.
En ´t reelaer heb ik gesproken en ze konden me alleen vertellen dat ze mijn pony nooit gekocht of bij hun op stal gestaan heeft.

En @ laura1589, dank je wel als je het je vriendin eens zou kunnen/willen vragen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 21:06

Voor deze zoektocht is al eender een topic geopend, zie [OV] [PG]BELONING VOOR GOUDEN TIP! Mon-Ami. Draver Ruin.
Aangezien het op OV toegestaan is om 1x per maand het topic omhoog te halen, zelfs na jaren nog, is het niet toegestaan een nieuw topic te openen. Graag verder in het oude topic, hier een slotje.