meerdaagse huifkar trektocht belgie-limburg-brabant??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

meerdaagse huifkar trektocht belgie-limburg-brabant??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 00:32

het lijkt me leuk om een meerdaagse trektocht met een huifkar te doen, 2 personen, hond op sleeptouw, jaren rijervaring, geen menervaring en geen geschikt paard. trektocht met paard lijkt me leuk, met een ezeltje lijkt me ook geweldig, maar geen idee wat die beestjes kunnen trekken :=
aangezien ik als trektocht ervaring enkel met een kameel door de woestijn ben gegaan kan ik advies gebruiken; ik heb geen idee wat de mogelijkheden zijn en op welke locaties ik moet zoeken naar een dergelijk arrangement.
zijn er mensen die hier een goed adres voor weten en/of geschikte routes?

Fenn

Re: meerdaagse huifkar trektocht belgie-limburg-brabant??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 11:15

Op het Lamoen (http://www.hetlamoen.nl) verhuren ze huifkarren met braaf paard erbij. Ook aan mensen zonder menervaring en altijd mogenlijkheid om een extra paard erbij te vragen. Je krijgt van daaruit ook genoeg tips over de route en eventuele slaapplaatsen.
Het is alleen voor jou flink uit de richting, maar als ik jou was zou ik wel dergelijke bedrijven opzoeken en van het Lamoen weet ik dat het een goed bedrijf is!

Jade

Re: meerdaagse huifkar trektocht belgie-limburg-brabant??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 17:24

dat is inderdaad wat ik zoek, alleen voor het vakantie gevoel en de andere omgeving geef ik er de voorkeur aan om het iets verderop te zoeken; markelo zit voor mij om de hoek ;)

keetie_bijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 17:51

Op de veluwe zit Stalhouderij Wouter Hazeleger en die verhuurt huifkarren met shires ervoor. Ook voor meerdere dagen. 2 Jaar terug heb ik daar eens naar geinformeerd en toen was het 90 euro per dag.
Vorige zomer hebben wij daar een rit van 3 uur gemaakt, en ze maakten geen enkel probleem van onze 4 honden dat die meegingen. Kregen een super braaf paard, want onze ervaring is eigenlijk ook 0,0. En het is echt wegrijden en genieten.