Wat is jullie ervaring; op welke leeftijd wordt je hoofd niet meer groter? MIjn dochter heeft nu een verstelbare cap; maar qua gespjes is één maat cap; dus niet verstelbaar veel fijner dan al die bandjes. Ze is nu 11; zou ze dan nog een grotere moeten?
op een goed passende cap moet je niet bezuinigen, en die verstelbare dingen zijn vaak lang niet zo goed. Vooral een met een draaischijf zijn ondingen, echte bescherming bieden ze vaak niet.
Blij van dat er niet nog 10 cm bij komt.... En inderdaad; niet prettig dat systeem. Eerdaags maar eens kijken of er een betere te vinden is; en hopen dat ze daar dan een paar jaar mee kan doen!
Wij hebben pas geleden een nieuwe cap gekocht, de man die ons hielp met uitzoeken van een passende cap zei dat je hoofd groeit tot ongeveer je 12e á 13e. Zo haar hoofd zal niet veel groter meer worden lijkt mij.
ik had eerst een cap met draaiknop die ik denk ook al vanaf m'n 11e had ofzo. het zijn opzich wel lekkere luchtige cappen. heb nu een andere cap, helemaal dicht, maat 61 (;o) maar vind um heel anders, zweet er ook veel sneller in als in de vorige
Aria_zz
Geplaatst: 18-01-10 21:27
Ik had mijn vorige op men 8 gekocht, en past nu nog steeds, ben 17.
Yunomi
Geplaatst: 18-01-10 21:31
Ik was ongeveer 12 toen ik 2 jaar stopte met rijden, maar daarna paste ik mijn cap echt niet meer. Nu heb ik ook wel een groot hoofd, 59 cm.
Ben er achter dat je schedel groeit tot 14 jaar! Maar goed; een nieuwe cap aangeschaft! Die van Kavalkade; net als de mistral van HH. en dat in maat 58.... ik heb 60; dus kans is er dat er nog een keer een grotere komt! (oude was dus ook te klein; verstelbaar tot 57!)
je hoofd kan net als de rest van je lichaam doorgroeien totdat je uitegroeid bent, daar is geen standaard leeftijd voor. je kunt er wel rekening mee houden dat het hoofd het langzaamst groeiende lichaamsdeel is dat we hebben. ik ben begonnen op mijn 8e met rijden en heb tot nu toe 4 caps gehad en ben nu 25. mits ze zuinig met der cap omgaat natuurlijk.
Abrikoos
Geplaatst: 20-01-10 18:29
ik heb mijn cap nou 3 jaar.
xWelsie
Geplaatst: 20-01-10 18:32
ik heb al 7 jaar dezelfde cap, is een verstelbare, maar niet met draaiknop, hij zit nogsteeds perfect
Ik had vanaf mijn 9e dezelfde cap. En ik heb 'm weggedaan toen ik 17 geworden ben. Dus. Of ik ben achtergebleven in de ontwikkeling van mijn hasses, of het groeit niet zozeer meer dat je die verstelbare ondingen hoeft te kopen!
Ik kocht mijn cap toen ik 8 was... Jaren gebruikt, maar toen ik een jaar of 14 was had ik vaak heel erg veel hoofdpijn. Toen ben ik overgestapt op een nieuwe cap die goed zit. Ben nu 16, hij past nog steeds.