gevoel dat mijn cap te groot is geworden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

gevoel dat mijn cap te groot is geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 19:51

hey,,

Sinds een paar weken heb ik het gevoel dat mijn cap te groot is geworden voor mijn hoofd.
Nu, ja is dat doordat ze nu de vorm van mijn hoofd aangepakt heeft of is het door iets anders??
en ho ja... ik heb ze 3.5jaar (voor de informatie)

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 19:56

Ik denk dat je dan een nieuwe kap moet kopen ;)
Zou wel naar de winkel gaan en 'm goed passen!

xxlot

Re: gevoel dat mijn cap te groot is geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:21

misschien met je cap naar een ruitsportzaak gaan, vragen wat zij er van vinden, anders nieuwe kopen :D

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:23

Als je je cap ophebt, en je hoofd naar links en rechts schud zegmaar, blijft je cap dan vast zitten of zit die echt los? Als die echt los zit zou ik een nieuwe kopen. :j

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 21:34

dat heb ik gisteren eens uitgeprobeert met mijn hoofd links en rechte .... en hij blijft toch op mijn hoofd... maar ga toch eens na de ruiterzaak voor de zekerheid :D !!

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 21:36

en wat moet ik dan doen met mijn cap als ik dan toch een andere ga kopen???? gewoon in de kast late met de andere rij spullen of verkopen??

Christel1164

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:39

hahaha, of een ander hoofd erbij zoeken..
Maar ik herken het wel hoor. Ik heb zo'n cap waarbij het binnenwerk met klittenband vast zit, echt een ramp en echt geloofwaardig als bescherming vind ik het ook niet. De pasvorm is trouwens ook afhankelijk van hoe ik mijn haar draag.

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:42

@mohica
Je kunt hem ook op Marktplaats zetten ;) Zijn vast wel mensen die hem willen hebben! Wel de maat(in de binnenkant van je cap) erbij vermelden :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:48

Mijn cap is me ook te groot geworden.
Ik ben er mee naar de winkel gegaan om te vragen hoe dat kan (want mijn hoofd zal wel niet gekrompen zijn hoop ik :P ).. De vrouw in de ruitersportzaak zei dat de 'kussens' in de cap (nja de binnenkant) wat uit kan zetten, zodat de cap groter wordt. Dus heb nu ook een nieuwe :)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:00

Heb je misschien je haar anders?
Pas geleden geknipt of ander modelletje?
Dat kan namelijk ook vaak een oorzaak zijn.
Ik ben een paar maanden geleden naar de kapper geweest en toen een groot stuk van me haar eraf laten halen en een andere kapsel genomen. Me cap leek wel een maat te groot.
Nu merk ik het niet meer zo erg, alleen als ik pas naar de kapper ben geweest om me haar te laten bijknippen. Dan is die weer even wat te groot, maar blijft dus net als bij jou wel op me hoofd zitten als ik me hoofd beweeg.
Misschien heb je er wat aan... het kan natuurlijk ook ergens anders aan liggen.. maar moest eigenlijk hier even aan denken.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 20:19

@judith_H: ja ben over het laatst naar de kapper geweest en rij nu zonder staart ( wat ik ervoor wel deed). Ik kan wel nog een staart maken maar vergeet altijd een rekker in te doen of mee te hebben ......

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:23

Een cap kan idd wat oprekken, ik leg ook wel eens bij kinderen een opgevouwen krant erin, zodat de pasvorm wat kleiner word.

weikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:25

misschien heb je ooit iemand je cap laten lenen en heeft iets versteld ( heb ik ook gehad ) daarna weer op me eigen maat gesteld en hij zat weer goed:D

vappiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:27

zou het niet kunnen dat je het touwtje(dat touw achtig iets dat ervoor zorgt dat je cap vast blijft zitten) losser zit (dat had ik ook een keer :o) als dat het niet is, gewoon een nieuwe kopen.

arsiana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:28

heeft je cap misschien ook zo een omplooibare flap aan de binnenkant?
daar kan je een opgeplooide zakdoeken ofzo achter steken en dat werkt super.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:14

Je kunt ook even bij een ruitersportzaak langs gaan en daar vragen naar opvulling voor je cap! Dit heb ik ooit wel gehad namelijk, ik zat net tussen 2 maten in. Dit kun je gewoon tussen de plooi in de binnenkant doen, waar Arsiana het ook al over heeft hierboven.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:17

Dan mag ik wel vaak een nieuwe cap kopen :+ Ik heb meestal na een paar weken gebruiken dat die wat losser gaat zitten. Hij valt dan naar voren meer over me ogen. Erg irritant! Toen ik hem kocht zat die perfect en strak. Heb hem nog geen half jaar. Denk dat je hem indd opnieuw op moet vullen. Dat ga ik ook doen!

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:20

Je hoofd is gekrompen... :+
Nee ik denk dat het door je har komt eigenlijk, omdat je het nu niet meer in een staart hebt kan dat?

SadyLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:20

Bij de ruiterwinkel heb je van die langwerpige strookjes kurk, eigenlijk bedoeld om dressuurhoedjes goed passend te maken, is mij vertelt.
Aangezien nieuwe caps nog wat uit schijnen te zetten, raden ze aan hem niet te los te kopen. Maar ik kan er echt niet tegen als een cap ook maar iets te strak zat (krijg direct hoofdpijn), waardoor ik nu eigelijk dus een iets te grote maat heb.
De cap zit me nu prima, maar waarschijnlijk als ik hem een tijdje gebruik, zal hij te los gaan zitten, zegt de ruiterwinkel. En daarvoor heb ik 2 van die reepjes kurk mee gekregen om hem straks weer goed te krijgen dan.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-10 22:00

nee ik heb nooit mij cap aan iemand uitgeleent...

dus eerst is probere met een reepjes kurk en dan zien hoe het verder zit .....

goed idee???

maxinnev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:33

Een nieuwe cap nemen/laten opvullen zoals de anderen hier al zeggen.

Ben je ooit gevallen/gestoten met je cap? Zo niet, kun je hem verkopen, anders zou ik het risico niet nemen. Het gaat dan om een ander zijn veiligheid.

Ze hebben ook van die speciale 'kussentjes', ik weet zo niet waar ze ze hebben, maar vaak wel in die shops met accesoires, beetje die rommelwinkeltjes.
Succes!

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:14

k heb dat ook gehad en op school hadden we daar een discussie over en de leraar zei ook dat je idd om de zoveel jaar een nieuwe cap moet kopen omdat de kussens minder dik worden.

hennadot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:53

Het kan inderdaad zijn dat de kussen aan de binnekant van je cap een beetje zijn "ingedeukt". Ik heb wel eens iemand in een winkel horen zeggen dat je dan maandverband in de rand van je cap moet plakken om het een beetje op te vullen! :=

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:57

Ben je toevallig naar de kapper geweest? Dit heb ik nl. een keer gehad. Stuk van m'n haar af, zat m'n cap ineens niet lekker meer...Haar weer aangegroeid, cap zat weer goed.
o, ik ben nog niet wakker lees ik, deze hint was al gegeven :Z

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:08

cube schreef:
Ben je toevallig naar de kapper geweest? Dit heb ik nl. een keer gehad. Stuk van m'n haar af, zat m'n cap ineens niet lekker meer...Haar weer aangegroeid, cap zat weer goed.
o, ik ben nog niet wakker lees ik, deze hint was al gegeven :Z

Hahaha daar zat ik ook aan te denken.
Bij een winkel waar ze helmen verkopen hebben ze speciale bandjes waar ze je helm mee kunnen versmallen! Misschien ook een optie voor je cap!

Misschien ben je ook wel zelf iets afgevallen kwa gewicht dan slankt je hoofd ook :D !