mooie rijlaars voor iemand met korte benen en brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

mooie rijlaars voor iemand met korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 18:46

Hey bokkers :)

ik ben opzoek naar goede, niet al te dure (budget is ong. 250,- mag iets uitlopen) rijlaarzen, het liefst met rits.
Het probleem is alleen dat ik niet al te lang ben en een brede kuiten heb. (mijn onderbeen is van de grond tot onder mijn knie 45 cm, kuitmaat is 40/41 met rijbroek en sok aan en schoenmaat ligt tussen 39 en 41, ligt er net aan wat voor schoenen ik aan heb.)

Ik was (en ben eigenlijk nog steeds) helemaal verliefd op de Sportive high rider van Mountain Horse, en ben dus vandaag naar de ruiterwinkel geweest om ze te passen. Ik werd geholpen door twee meiden. De laarzen die in de winkel zelf stonden waren te klein, dus gingen ze in de opslag zoeken naar mijn maat. (ik had op internet opgezocht dat ik maat 'wide' moest hebben (je hebt alleen maat 'regular' en 'wide') en dan maat 41, lengte 45 een kuitmaat 40-42)

Ze konden de laarzen die ik wilde in eerste instantie niet vinden, maar wel hadden ze de mountain high rider voor me, die sloten goed om mijn kuit maar waren bij mijn enkels te wijd en zakten vrijwel direct in. ook leek de laars me iets te hoog maar die meiden zeiden dat ie goed zat.

Ik heb toen gevraagd of ze nog even verder wilden zoeken naar de Sportive high rider. Ze hadden er uiteindelijk wel een paar gevonden wat los stond (dus zonder doos) en die zouden maat 41 zijn. Ik passen, kreeg ik ze dus met geen mogelijkheid dicht, ze waren echt veel te smal. Één van die meiden ging dus weer naar achter om te kijken of het niet perongeluk 'regular' was, maar volgens haar was dit toch echt 'wide'. Ik kan het me niet voorstellen, maar vooruit, met hangend hoofd weer naar huis gegaan.

Wat denken jullie? hebben die meiden een fout gemaakt of vallen de laarzen echt zo klein?
Je zou bij een goed merk toch verwachten dat er meer variatie in maat zou zijn?

En als ik de Sportive High rider definitief op moet geven, welke laars raden jullie me dan aan? ik rijd 2 à 3 keer per week, op het moment vooral dressuur maar ik heb geen dressuurzadel en ben ook niet heel fanatiek ofzo. In de zomer rijd ik vooral buiten lange afstanden. Zoals ik al zei ligt het budget rond de 250,- maar het mag ietsje uitlopen :)

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, en alvast bedankt!

xxlot

Re: mooie rijlaars voor iemand met korte benen en brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:24

Misschien is lipica wat?
daar kunnen ze heel veel modellen maken.
www.lipica.nl

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:45

Dan zou ik voor de Petrie gaan.
Ik heb zelf juist lánge benen en een brede kuit. Ze hebben die van mij vermaakt(semi-maatwerk), ze hebben de voet(maat42) gehouden, maar er een andere laars opgezet, dus andere kuitmaat. En nu zit ie perfect!
Heb zelf de Petrie Glasgow, wordt meestal gezien als springlaars, maar heel veel mensen gebruiken 'm ook gewoon voor dressuur, wat ook best kan! Door de veters sluit ie beter om je voet + rits achter en heeft een iets minder hoge boog.
De laars zelf was €250, met maatwerk, wat in prijs kan verschillen, werd het €300,-.

Heb ze zelf bij Epplejeck gekocht. Divoza doet het ook, moet je maar even kijken of er een Epplejeck/Divoza winkel bij je in de buurt zit! ;)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 12:06

hoi hoi,
mij is juist verteld dat ik geen petrie's moet nemen omdat ik lange afstanden rijd en ze daar niet voor geschikt zijn. en eigenlijk vind ik het niet echt mooie laarzen, maarja dat is een ander verhaal :P

Ik heb even op de site van Lipica gespiekt, en het lijkt me opzich wel wat, maar het lijkt haast te mooi om waar te zijn voor die prijs. Heeft iemand ervaring met Lipica? gaan ze lang mee?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:09

Rowie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:10

Hm oke, nou ja daar heb ik geen verstand van, want rij gewoon dressuur ;)!
Hoor van veel mensen dat Lipica wel goed is.. nog nooit geweest, maar veel goede dingen over gehoord ;)

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 12:29

xMaykee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:29

Dit topic ga ik even volgen, ik heb er zelf ook last van. Mij werden Lipica's aangeraden.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 22:57

Dit probleem heb ik ook kuit 42 en 46cm hoog.
Ik heb zelf altijd de petrie anky maar ik rij dressuur wedstrijden.
Zou gewoon in verschillende winkels gaan passen en info vragen.

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 23:58

Wat dacht je van deze spaanse laarzen:
http://www.bootsandwoods.nl/productdetails/escala-baja+zwart+-+extra+kuit/476/48/64/
Ruim binnen je budget en de goede maat: maat 40: H = 40 cm; W = 41 cm.
Is er ook in het bruin:
http://www.bootsandwoods.nl/productdetails/escala-baja+bronce+-+extra+kuit/474/48/64/
Zelf heb ik deze outdoor laarzen, bevallen heel goed:
http://www.bootsandwoods.nl/productdetails/all+weather+boot+flex++/501/48/64/

Er staat niet specifiek op de site dat het rijlaarzen zijn maar dat zij het wel!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 00:08

Bedankt! :)
Bij de spaanse laarzen staat dat ze ruim om de enkel vallen, maar ik ben juist opzoek naar laarzen die goed om de enkel sluiten ivm inzakken en voor betere ondersteuning.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:19

Waarom probeer je de MH niet nog een keer bij een andere ruitersportzaak, misschien was het inderdaad niet de wide? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze niet zouden passen. Overigens heeft Petrie ook een soortgelijke laars als de sportive-MH! De Freerider, de breedste kuitmaar is G 41-46 (www.petrie.nl). Heb je die al gezien?

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:41

Britty schreef:
Waarom probeer je de MH niet nog een keer bij een andere ruitersportzaak, misschien was het inderdaad niet de wide? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze niet zouden passen. Overigens heeft Petrie ook een soortgelijke laars als de sportive-MH! De Freerider, de breedste kuitmaar is G 41-46 (http://www.petrie.nl). Heb je die al gezien?

Nee die kende ik niet! en ik maar denken dat petrie alleen maar tuttige dressuurlaarsjes had :=
die houd ik in mijn achterhioofd ;)
Hier in de buurt zitten ook hyporama en divoza en ik ga van de week daar nog even kijken.
Ik heb nu toetsweek dus geen tijd om naar de ruiterwinkel te gaan, maar ik zal jullie op e de hoogte houden :)

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:44

Bij Van Huet in 't Goy (bij Houten/Utrecht) verkopen ze eigen merk laarzen die je ook op maat kan laten maken. Zie www.rijlaarzen.nl.