ik ben opzoek naar goede, niet al te dure (budget is ong. 250,- mag iets uitlopen) rijlaarzen, het liefst met rits.
Het probleem is alleen dat ik niet al te lang ben en een brede kuiten heb. (mijn onderbeen is van de grond tot onder mijn knie 45 cm, kuitmaat is 40/41 met rijbroek en sok aan en schoenmaat ligt tussen 39 en 41, ligt er net aan wat voor schoenen ik aan heb.)
Ik was (en ben eigenlijk nog steeds) helemaal verliefd op de Sportive high rider van Mountain Horse, en ben dus vandaag naar de ruiterwinkel geweest om ze te passen. Ik werd geholpen door twee meiden. De laarzen die in de winkel zelf stonden waren te klein, dus gingen ze in de opslag zoeken naar mijn maat. (ik had op internet opgezocht dat ik maat 'wide' moest hebben (je hebt alleen maat 'regular' en 'wide') en dan maat 41, lengte 45 een kuitmaat 40-42)
Ze konden de laarzen die ik wilde in eerste instantie niet vinden, maar wel hadden ze de mountain high rider voor me, die sloten goed om mijn kuit maar waren bij mijn enkels te wijd en zakten vrijwel direct in. ook leek de laars me iets te hoog maar die meiden zeiden dat ie goed zat.
Ik heb toen gevraagd of ze nog even verder wilden zoeken naar de Sportive high rider. Ze hadden er uiteindelijk wel een paar gevonden wat los stond (dus zonder doos) en die zouden maat 41 zijn. Ik passen, kreeg ik ze dus met geen mogelijkheid dicht, ze waren echt veel te smal. Één van die meiden ging dus weer naar achter om te kijken of het niet perongeluk 'regular' was, maar volgens haar was dit toch echt 'wide'. Ik kan het me niet voorstellen, maar vooruit, met hangend hoofd weer naar huis gegaan.
Wat denken jullie? hebben die meiden een fout gemaakt of vallen de laarzen echt zo klein?
Je zou bij een goed merk toch verwachten dat er meer variatie in maat zou zijn?
En als ik de Sportive High rider definitief op moet geven, welke laars raden jullie me dan aan? ik rijd 2 à 3 keer per week, op het moment vooral dressuur maar ik heb geen dressuurzadel en ben ook niet heel fanatiek ofzo. In de zomer rijd ik vooral buiten lange afstanden. Zoals ik al zei ligt het budget rond de 250,- maar het mag ietsje uitlopen

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, en alvast bedankt!