Chipnummer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JeanS

Chipnummer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 16:44

Hallo,
Ik heb een paard gekocht, maar daar zijn geen papieren, paspoort of zo meer van. Ik heb wel een chipnummer (gevonden door de vet) die vermoedelijk KWPN is (begint met 981). Heeft iemand een idee waar, hoe, ... ik dit nummer kan verifiëren?
Thanks!

Nicole288

Re: Chipnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:28

FB -> TAO

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 00:37

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:45

Een chip die met 981 ... begint hoeft niet noodzakelijk bij een KWPN gechipte paard te horen.
De 981 heeft alleen betrekking op de producent van de chip, in dit geval DATAMARS.
Deze chips zijn uitgegeven in Nederland.

Als je niet op de PVE site kan vinden bij welke organisatie het paard met deze chipnummer behoort, dan zou je is Datamars kunnen contacteren en hun vragen aan wie zij DIE nummer hebben verkocht.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 00:53

uhm... een paard mag toch niet zonder paspoort verkocht en/of vervoerd worden? Dit moet toch altijd aanwezig zijn en moet je bij een inspectie kunnen overhandigen?? Zoiezo als je van het terrein afgaat... Ik heb het tenminste altijd zo begrepen en dan je dan dus een boete kan krijgen... Maar je kan gewoon het KNHS bellen met het chip nummer. Die kunnen in alle nederlands databanken van chipnummers en kunnen zo zien waar hij geregistreerd staat. Succes.

JeanS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 10:33

MiniMaxi schreef:
uhm... een paard mag toch niet zonder paspoort verkocht en/of vervoerd worden? Dit moet toch altijd aanwezig zijn en moet je bij een inspectie kunnen overhandigen?? Zoiezo als je van het terrein afgaat... Ik heb het tenminste altijd zo begrepen en dan je dan dus een boete kan krijgen... Maar je kan gewoon het KNHS bellen met het chip nummer. Die kunnen in alle nederlands databanken van chipnummers en kunnen zo zien waar hij geregistreerd staat. Succes.

In België kan alles... :o

KNHS kan het nummer niet vinden, waarschijnlijk nooit een paspoort van aangemaakt. :(
Mail gestuurd naar Datamars... afwachten maar.
Ook: http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/... vindt niets.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 15:22

Als je mij de chipnummer via PB wilt doorsturen dan zal ik kijken of ik het terug kan vinden.

Indien Datamars antwoord geeft aan welke organisatie of instantie of DA zij de chip-batch hebben verkocht of uitgedeeld, dan heb ik ook mogelijke contacten die daarin kunnen helpen met verder uitspitten.

JeanS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 15:58

Ik heb ondertussen van Datamars de gegevens gekregen van een Nederlands bedrijf die de chip heeft gekocht. Die hebben dan weer doorverkocht aan een Belgische dierenartsenpraktijk. Deze gaan de gegevens opzoeken en meedelen.
Langzaam maar zeker komen we er.
Alvast dank voor alle hulp!

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 00:48

aan de hand van die gegevens kan je een paspoort aanvragen. Als er nog geen paspoort op uitgegeven is kost dat ook niet zo veel. Dus dat scheelt weer. Weet je wel het verleden van het paard?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:38

in belgie moet je paard ook papieren en chip bijhebben tijdens verplaatsing (sinds half jaar geleden). voor een paard zonder paspoort kan er equipas worden aangevraagd.