Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
of het nu landelijk of internationaal is. het maakt allemaal niet uit. we weten allemaal dat zulke grote namen er van leven en wat simmie zegt: bijna op het paard slapen
zij kunnen beter rijden, ze hebben ook de betere paarden. maar als we zelf maar genieten van de sport!
Daar stond dit ook in.
Biertabje schreef:ik rijd tegen clubgenoten,regiogenoten...maar ook tegen een Albert Zoer, Jos Lansink, Robert Whitaker enzenz. en de ene keer sta je een keer bovenin en de andere x onderaanof het nu landelijk of internationaal is. het maakt allemaal niet uit. we weten allemaal dat zulke grote namen er van leven en wat simmie zegt: bijna op het paard slapen
zij kunnen beter rijden, ze hebben ook de betere paarden. maar als we zelf maar genieten van de sport!

CMP schreef:In de paardensport in Nederland nemen amateurs en (semi)professionals het tegen elkaar op.
Hoe vinden jullie het als amateurs (want daar bestaan naar mijn idee de leden van bokt het meest uit) om het op wedstrijd tegen (semi)professionals op te nemen? Geef natuurlijk ook even aan waarom je het bijvoorbeeld totaal geen probleem vindt of waarom je hier juist wel moeite mee hebt...
De KNHS geeft aan dat er in de hippische wedstrijdsport geen eenduidig onderscheid tussen professionele ruiters en amateurs is. Maar laten we dan bij professionele ruiters uitgaan van mensen die hun geld verdienen in de paardensport.
Snoevie schreef:Ik vind het wel mooi dat iedereen hier zegt:als je maar plezier hebt,want als ik weleens op wedstrijden rondloop,merk ik daar bijster weinig van,mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
)
), gezin, studie, vrijwilligerswerk ( voor de KNHS!) heb ik zeeën van tijd om elke dag uren met mijn paard rond te hobsen, trainen etc. Ik denk dat het toch echt twee kanten op werkt
Snoevie schreef:Ik vind het wel mooi dat iedereen hier zegt:als je maar plezier hebt,want als ik weleens op wedstrijden rondloop,merk ik daar bijster weinig van,mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet.
.
. mistid schreef:Ik zei het niet, want plezier ontbreekt er wel eens aan.
Ik vind de wedstrijden zelf leuk, maar laat het ter plekke niet echt blijken.
Op wedstrijden ben ik veelal chagerijnig als ik op mijn paard/pony's zit, omdat ik me erger aan de onkunde hoe de mensen om me heen losrijden en daarmee iedereen en vooral zichzelf in de weg rijden.
En omdat ik me eraan erger behoor ik zelf ook tot de groep die zichzelf in de weg zit, maar als je kijkt hoe op internationale wedstrijden wordt losgereden kan alles. Voor de hindernis langs, achter de hindernis langs, linksom, rechtsom. Die mensen hebben hun paard goed onder controle. Kunnen de paarden laten doen wat ze willen op het moment wat ze willen. En dat gaat hier heel veel mis. Natuurlijk kan niet iedereen zijn dier zo onder controle hebben, natuurlijk ik ook niet. Natuurlijk probeer ik ze wel zo goed mogelijk onder controle te hebben en train ik daar ook voor.
Nu ik dit zo nalees, vind ik de wedstrijden wel leuk en gezellig, maar de strijd, haat en nijd vind ik haast nog het leukst!
heel raar...
.
superwoman schreef:Ik rij dressuur en moet zeggen dat ik mijn "tegenstanders" echt wel een goede proef gun en ook dat ze fijn kunnen losrijden.![]()
Snap het niet![]()
Mensen die zich bewust niet houden aan de bakregels vallen daar imo natuurlijk buiten, imo sporen die niet.
Bij foutjes, gewoon sorry zeggen en dan is het toch prima. Als iemand even meer ruimte-voorrang nodig heeft heb ik daar echt geen problemen mee, zeker als ze daarna voor bedanken.