Geschoren paard in de trailer, welke deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Geschoren paard in de trailer, welke deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:20

Ik denk dat de titel wel duidelijk is..
Ik ga binnenkort verhuizen van stal en mijn pony moet dus met de trailer.
Hij is helemaal geschoren, benen ook. Hij staat nu onder een 440 grams deken (zijn er 2 overelkaar).
Maar hij is nogal "trapperig" in de trailer en ik ben dus bang dat die op een 1 of andere manier in zijn deken blijft hangen.. Dus durf hem niet met deken in de trailer te zetten (vanwegen de kruissingels).

Hoe doen jullie dit? Gewoon 2 dekens oplaten? of zonder deken de trailer in? (is dat niet te koud?)

X_Linz_X

Re: Geschoren paard in de trailer, welke deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:23

ik ga iedere week met me geschoren paardje naar de les met de trailer, thuis staat hij ongeveer onder 470 gram. en in de trailer heb ik eerst een dun zweetdekentje opliggen, daaroverheen een dik zweetdek met hals, en dan nog een niet-lucht-doorlatend regendekentje van ongeveer 150 gram.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:26

als de kruissingels goed zitten (dus niet te los) zou hij er niet in kunnen trappen. Dus om die reden zou ik ze niet af doen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:29

ikzelf doe in de trailer alleen een zweetdeken op als ze normaal winterdekens ophebben. (niet als ze alleen een regendeken ophebben).
Mijn pony's krijgen het juist warm in de trailer dus met die winterdekens zweten ze zich kapot.

maar als je gewoon de winterdekens oplaat maak dat niet veel uit hoor denk ik ;) Maar ik zou iid niet alle 2 opleggen, denk dat ze het dan te warm krijgt.

mijne zijn ook gewoon geschoren en 2 hebben nu denk ook rond de 400gr. op, 1 heeft alleen 100gr regendekentje en de andere heeft niks op ;)

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 12:30

Zorgen dat de kruissingels goed genoeg vast zitten, dus geen boogjes hebben.

Maakt de pony zich erg druk in de trailer, dan zou ik ipv twee dikke deken, een deken vervangen door een dunner exemplaar, anders staat hij bezweet op de trailer bij aankomst, een zweetdeken bv.

Niet zonder deken op pad gaan, dat is zeker te koud.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 12:31

Dus met 1 winterdeken red die het wel?
Hij stresst wel heel erg in een trailer, ik weet niet wat het is. Kalmerende spulletjes werken ook niet :n

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 19:46

Het stressen zou aan de manier van rijden van de chauffeur kunnen liggen.
Ik zou maar 1 deken opdoen. Hoe lang is de reis?
Paarden krijgen het warm in de trailer omdat ze de hele weg bezig zijn met hun evenwicht houden, een uurtje in de trailer met een incapabele chauffeur kost ze meer energie dan een uurtje stevig lessen.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 09:54

Het is maar een kwartiertje rijden, maar wel een stukje door amsterdam heen, en daar word die altijd helemaal gek.
Zodra we op een snelweg zijn is er niks aan de hand, maar met stoplichten gaat die trappen etc.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:01

Afstand houden van je voorganger en als hij onrustig wordt rustig een stukje optrekken... daarom sta ik altijd op een afstand... want dan moeten ze zich weer vast gaan zetten en evenwicht bewaren...
Maar daar gaat het niet om, een goede deken, kruissingels korter maken zodat hij nergens achter kan blijven haken en twijfel je dan gooi je er een goede zweetdeken op.