Klaar voor een wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Klaar voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 22:58

hallo!
Ik heb een C welsh pony, daar wil ik graag dressuur in de B starten, alleen ik weet niet of we daar wel "goed genoeg voor zijn". Voltes, gebroken lijnen enz doet ze goed. Ze kan ook goed midden stap, draf, gallop. Maar het enige probleem is dat ik haar niet nagevelijk kan rijden ;( . Ze is een erg eigenwijze pony... Op verzorgpony's en zo lukt het wel, maar op haar lukt het echt niet:(. Maar moet je in de B al nagevelijk rijden? Want ik wil eigenlijk met springen starten, maar daar heb je wel b dressuur voor nodig.. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is..
Alvast bedankt!

_Cathalijne

Re: Klaar voor een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:02

Je kunt altijd een gok wagen. Er zijn wel meer ponies die in de B dressuur nog niet helemaal nageefelijk worden. Als de een pony juist nageefelijk wordt gereden (dus over de rug, en niet in een valse krul) dan krijg je vaak wel meer punten.
Zelf ken ik wel een aantal ponies die niet nageefelijk liepen, maar wel een aantal winstpunten in de B wisten te halen.

MalouR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:03

In de B hoeft je pony naar wat ik weet nog niet helemaal in de beste houding te lopen. Ik heb dit zelf ook gehad met mijn pony. Je zou wel winstpunten kunnen halen hier en daar. Maar meestal als je pony niet goed nageeflijk verwacht dan geen hoge cijfers voor je onderdelen. Misschien kan je toch langer doorrijden tot ze wel goed nageeflijk loopt bij je, want dat heb je toch ook wel nodig voor het springen. Als een pony niet fijn nageeft wordt ook het sturen en rijden moeilijker lijkt me.

Djinteequa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:08

Ik zou het gewoon een keer proberen. Het is zeker goed voor de ervaring. Om 1e te worden moet je hem wel nagefelijk kunnen rijden denk ik maar je kunt het toch zeker proberen. In het B is het het belangrijkste dat je de pony netjes en gekontroleerd alle oefeningen kund doen. Het hoofd van het paard maakt niet zo veel uit. Het is maar B.
STERKTE EN SUCCES!!!

zamarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:12

heey

als jij kan laten zien dat je de gangen onder controle hebt en op de bordjes kan rijden, zie ik geen enkel probleem!
suuces en geniet er vooral van!

:9

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 23:15

Dankje iedereen!

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 23:18

gewoon der voor gaan en plezier hebben.. gaan de weg leerd men!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 02:16

Ik rij zelf ook tussen de C ponies, en als je je figuren mooi rond en af rijdt, en je paard ONTSPANNEN is (kijk maar voor een foto in mijn profiel) rij je zo je wp's. Mijn pony rijd ook alles behalve aan de teugel, en ik heb maar 2 van de 11 proefjes geen wp gereden, en een keer zelfs 2 wp!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 08:21

lieziej,start jij dan alleen op haflingerwedstrijden?

naar wat ik altijd zie als ik schrijf voor jury's,gaan je punten wel aardig omlaag als je je pony niet nageeflijk rijdt.

ik zou wel zeggen; gewoon proberen,als je pony niet echt sterrenkijkt en verder wel in de aanleuning is,maar nog niet perfect nageeflijk.
het is ook voor de lol en de ervaring

zelf heb ik het probleem ook,ik ga met mijn pony tussen de paarden starten omdat ik al 18 geweest ben,en mijn pony is ook nog niet helemaal lekker nageeflijk.
maar proberen kan altijd,dan weet je ook waar je aan moet werken voor een volgende keer.

SillyJilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:28

Ik heb bijna heel de B zonder nageefelijkheid gedaan. HEt duurt wel wat langer, maar als ik jou was zal ik wel starten. Hij zal op een gegevn moment wel aan de teugel lopen als je hard door blijft trainen. Je kan met wedstrijden ook heel veel ervaring op doen en op je protecol staan meestal nuttige dingen

RobbyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 16:29

Ik zou het gewoon proberen, wie weet gaat het veel beter dan je had verwacht :D

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:45

Snoevie schreef:

naar wat ik altijd zie als ik schrijf voor jury's,gaan je punten wel aardig omlaag als je je pony niet nageeflijk rijdt.

ik zou wel zeggen; gewoon proberen,als je pony niet echt sterrenkijkt en verder wel in de aanleuning is,maar nog niet perfect nageeflijk.

zelf heb ik het probleem ook,ik ga met mijn pony tussen de paarden starten omdat ik al 18 geweest ben,en mijn pony is ook nog niet helemaal lekker nageeflijk.
maar proberen kan altijd,dan weet je ook waar je aan moet werken voor een volgende keer.

Ik heb 2 van de 9 wedstrijden gestart op een haflingerwedstrijd ;)

De rest start is gewoon op pony/paarden concoursen ;)

x_davy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:54

het is b dat staat voor beginner , naja ik zie beginners nog niet in een krul lopen en een perfecte houding hebben , het is geen Zz ! dus je kan het ook gewoon een keer doen , om te kijken hoe het gaat !

zambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:57

Als je, je ponie onder controle hebt.
En een proefje goed kan is dat al genoeg.
In de B hoef je niet echt nageveelijk te rijden!

Heb je wel les dan?
Aan die gene kun je het ook vragen;)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:21

wow! ik dacht dat ik dit berichtje geschreven had toen ik het las :P :P
Ik had namelijk ook een welsh C pony, die ook echt niet aan de teugel te rijden was maar de rest wel goed deed, en ik wil ook supergraag 1 winstpuntje rijden.
alleen (het is eigenlijk altijd al een druktemakertje..) op wedstrijd was ze altijd héél druk.

nu heb ik een nieuwe E pony (omdat ik toch echt te groot was voor mijn Ctje) en dressuur gaat ook niet perfect (wel beter).
ik heb het idee dat je dus ook in de b je pony aan de teugel moet hebben (vandaag had ik nl ook een wedstrijd, en ze liep redelijk goed alleen niet nageeflijk (en andere dingen gingen ook niet helemaal super en ik had maar 169 punten)

Verder zou ik toch gewoon steeds maar gaan, blijven oefenen en wachten op de keer dat het best goed gaat en je een beetje geluk hebt met de jury :o

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:11

Eigenlijk hoeft het niet in de B
maar als andere weaar jij tegen moet, het wel (op een goede manier) doen, dan heb je er wel nadeel bij
maar in de C is dat bijna toch nooit ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:21

het moet wel in de B,ik snap niet waar mensen vandaan halen dat je je paard niet nageeflijk hoeft te hebben.
het is een onderdeel van de basis,en die moet wel in orde zijn.
het is natuurlijk niet erg als je start terwijl je nageeflijkheid niet 100% is,maar je punten zullen ook niet super zijn dan.
en het scheelt ook weleens per jury.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:40

lieziej schreef:
Snoevie schreef:

Ik heb 2 van de 9 wedstrijden gestart op een haflingerwedstrijd ;)

De rest start is gewoon op pony/paarden concoursen ;)

Sorry, ik bedoelde dat ik 2 van de 12 proeven heb gestart op haflinger wedstrijden ;)

cin_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:30

je kan altijd meedoen dan word je misschien in het begin niet 1e maar je leert veel nieuwe dingen en dan heb je straks je pony beter lopen en ben je wat minder zenuwachtig en gaat het super

succes;)