Ik ben op zoek naar de verblijfplaats van mijn paard Guus. Zijn stamboeknaam is Megousto en het is een 15/16 jarige ruin van iglesias x troubadour (geloof ik). Het is een reusachtige vliegenschimmel van ongeveer 1.78 hoog.
Karakter: enorm mensgericht en wil altijd overal bij zijn, neemt alles in zijn mond wat hij kan vinden. Enorme kindervriend en gek op aandacht.
RIjtechnisch: beheerst oefeningen tot m/z niveau, maar moeilijk bij elkaar te rijden. Ietwat lui in het op gang komen, maar hij kan ook zo mega fris zijn dat hij gillend en piepend de benen van de vloer gooit! Buiten: verkeersmak, maar kijkerig en niet geinteresseerd in kort ritje, dan wiegert hij gewoon om terug te gaan.
Opvallende kenmerken: links aan zijn hals (in het midden) zit een donkere ronde vlek, linksachter, binnenkant kootbeen zit een rond litteken, rechtsvoor bobbeltje ophet checkligament, op zijn linkerbil, vanaf de heup zijn 3 littekenstrepen te voelen/zien.
Guus is helaas doorverkocht zonder door te geven waar naar toe. Hij is verkocht vanuit Friesland, Zurich/Pingjum en zou mogelijk in Drenthe/Twente staan, bij een echtpaar vanwaar de vrouw er wel mee overweg kan en de man minder. Waarschijnlijk ergens aan huis en met wei.
Het is voor mij heel belangrijk om te weten waar hij is. Ik hoef niet perse intensief contact met de nieuwe eigenaren, maar wil erg graag weten hoe het gaat en waar hij staat, zodat ik hem een beetje kan blijven volgen en wie weet ooit weer naar huis kan halen. Iemand die mij daar info over kan geven is mijn reddende engel! De info die ik heb vertrouw ik namelijk niet en ik zou het heel graag bevestigd zien!
Ik kan nu geen foto tonen maar evt na pb via gewone mail wel.
Hier zijn trouwens 2 hoofdfoto's en een kleine update:
Het laatste spoor leidt naar Zwolle. Ik heb via de handelaar (Manden uit Nijeveen) door gekregen dat hij is verkocht naar een stal die paarden verhuurt in of bij Zwolle. Ik heb al een stal gbeld (Bellingwold) en die zeggen hem niet te hebben. Misschien weet iemand hier op BOkt waar ik zou kunnen zoeken of misschien weet je zelfs wel waar hij staat? Ik wil het natuurlijk heel graag weten, omdat ik hem indien mogelijk graag terug wil halen of iig wil zien hoe het met hem gaat.
Guus is gevonden!!! Dit topic kan op slot. Bedankt voor de medewerkig, ik hield het eigenlijk niet voor mogelijk, maar het kan dus toh! Lang leve BOKT!