Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Ik zie het probleem niet. Als dat paard wil gaan liggen, lekker laten doen. Schot eruit en klaar. Een paard wat "zomaar" besluit erbij te gaan liggen, daar doe je vrij weinig tegen. Je kunt er al moeilijk erbij gaan staan om 'm overeind te houden, nog los van het feit dat het niet mag.
Liggen is geen probleem, het wordt pas een probleem als ie onderweg ook weer wil opstaan. Dan kom je in de problemen met de voorstang.

Dennis schreef:Er zijn paarden die uit voorzorg gaan liggen omdat ze bang zijn te vallen.
Ik sprak laatst iemand die zijn paard gaat bij hun op het gangpad liggen als het wat nat is en je even niet oplet. Hij is daar 1x een beetje uitgegleden(niet eens onderuit, maar meer een misstap) toen hij wat vrolijk deed. En sindsdien heeft hij daar de neiging om te gaan liggen. Ze had eens (er niet bij na denkend) haar paard even aan iemand gegeven om hem even vast te houden omdat ze nog wat moest pakken voor het rijden. Kwam ze terug, lag hij op de grond(opgezadeld en wel) en was niet van plan op te staan. Dit paard was ook helemaal niet gestrest hier onder.
Ik denk dus niet dat het 'te veilig' voelen is. Maar juist een vorm van voorzichtigheid.
Ik zou hem proberen klem te zetten. En NOG voorzichtiger rijden.
spatter schreef:hoe weet je zo zeker dat hij dit nog doet als je al 8 maanden niet meer met een trailer bent weg geweest?
ik weet niet hoe oud je paardje is maar als hij nog jong is kan het best zijn dat hij nu meer evenwicht heeft en beter blijft staan
heeft hij het altijd gedaan of is hij daar ineens mee begonnen?
amber2202 schreef:Kans op vastliggen is dan heel groot..
En aangezien het niet mijn trailer ook is, en de eigenaar het schot er niet uit wil hebben is dat geen oplossing..KiWiKo schreef:ik zou hem lekker laten liggen. ik zou zelfs wat meer ruimte voor hem maken
kans op vastliggen is net zo groot op stal