KNHS

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baileyheleen

KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 15:21

Goedemiddag,

Ik ben sinds kort lid van een vereniging, maar zag op de factuur dat ik nu ook automatisch lid ben van de knhs. Ik heb op de site van de knhs gekeken, maar kan dit niet helemaal duidelijk vinden. Word je nou automatisch lid van de knhs als je ook lid ben van een vereniging? En wat is hier het voordeel van?
Daarnaast; wat is dan de fnrs?

Groetjes

aslo

Re: KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 15:30

FNRS is voor manege'klanten' zeg maar, mensen kunnen dan met een manegepaard (eigen is ook mogelijk) aan de door die manege georganiseerde FNRS wedstrijden deel nemen. De KNHS is de federatie mbt off. landelijke wedstrijden en als je lid wordt van een rijvereniging wordt je ook autmatisch lid van de KNHS. Je wordt, lijkt me, nl. lid van een rijvereniging als je aan (regionale/landelijke) wedstrijden deel wilt nemen. Je dient dan een startkaart aan te vragen en dan kun je je inschrijven voor deelname aan wedstrijden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:27

Ja kan niet deelnemen aan landelijke wedstrijden via de KNHS, als je niet aangesloten bent bij een officiële vereniging. Daarom makt zo'n vereniging je automatisch lid van de KNHS. De kosten daarvan zitten in het lidmaatschap van je vereniging, zoals ook op je factuur staat. Als je nu wedstrijden wilt gaan rijden, kun je een startkaart aanvragen bij de KNHS, vraag het even na bij je vereniging!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:43

Bij wat voor vereniging ben je lid? Als je een FNRS paspoort hebt wordt je ook lid van de KNHS. Want als je FNRS wedstrijd rijdt kan je namelijk ook KNHS starten vanaf de F8

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:45

Maar dat wil niet zeggen dat de manege waar je FNRS lid bent, je automatisch ook lid maakt van de KNHS...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:48

kleinvosje schreef:
Maar dat wil niet zeggen dat de manege waar je FNRS lid bent, je automatisch ook lid maakt van de KNHS...

Iedereen die een ruiterpaspoort heeft is lid van de KNHS. Normaal gezien moet iedere FNRS manege zijn lesklanten een ruiterpaspoort laten aanvragen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:49

Volgens mij is dat niet zo. Een ruiterpaspoort wordt afgegeven door de FNRS, niet de KNHS. Zijn twee verschillende organisaties.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:53

kleinvosje schreef:
Volgens mij is dat niet zo. Een ruiterpaspoort wordt afgegeven door de FNRS, niet de KNHS. Zijn twee verschillende organisaties.

http://www.fnrs.nl/ruiters/?id=153

Code
ben je direct lid van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond KNHS. Dit lidmaatschap verloopt via de FNRS, de onafhankelijke brancheorganisatie waar jouw manege lid van is en welke de ruiteropleidingen landelijk coördineert, bewaakt en verder ontwikkelt. Ontvang je ook de KNHS-ledenpas/Nationale Sportpas als bewijs van je lidmaatschap. Met deze pas kun je kortingen krijgen bij verschillende landelijke ketens

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:53

Dan heb ik het mis, zit het fout in mijn hoofd...

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 22:55

Geeft niets hoor ;)

Baileyheleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-10 12:08

Ik heb volgens mij geen ruiterpaspoort... Ik ben lid bij een rijvereniging (geen manege) met mijn eigen paard. Waar is dat paspoort dan voor nodig, en wanneer krijg je zo'n pasje?

Alimarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 12:10

ik ben lid van de FNRS maar betaal ook en jaarbedrag voor een lidmaatschap bij de KNHS

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 19:23

Als je lid bent van een rijvereniging wordt je ook lid van de KNHS. Dan krijg je namelijk ook de paard en sport.

@alimarije, als je lid bent van de fnrs (dmv een ruiterpaspoort) betaal je alleen aan de fnrs en niet aan de knhs, dat doet de fnrs

Springer_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 17:32

Nee, als de vereniging niet lid is van de knhs kan jij ook niet via die manege starten ;)