Ik ben benieuwd of iemand van jullie weet hoe het nu gaat met Shetlandpony Ester van Malang. Ester is een zwarte Shetlandpony van 1.01m en word dit jaar 20. Ze staat ingeschreven in het stamboek en heeft een nummer getatoueerd in haar onderlip, ik weet helaas niet meer welk nummer. Haar moeder is Tekla van Malang. In 2000 verkochten wij haar aan mensen die destijds bij ons op stal in Bennekom stonden omdat die een zoontje hadden die met haar kon rijden (mijn zusje en ik waren inmiddels beiden echt te groot). Op een gegeven moment hebben zij haar weer verkocht aan mensen die haar naam veranderden in Ruby. Waar ze nu is weet ik niet.
Ester is een hele rustige Shet, ze is nergens bang voor. Ze liep bij ons onder het zadel en voor de wagen. Ze blonk nergens echt in uit, behalve in haar tolerantie voor gekke streken van kinderen. We hebben met haar meegedaan aan Shetlandpony races en werden altijd laatste
We zijn ooit met haar naar een keuring geweest en toen kreeg ze een derde premie. Mocht er iemand zijn die weet waar Ester nu is en hoe het met haar gaat, dan hoor ik het graag!