Ik heb een merrie van 9 jaar (Lorna). Ik wil dit jaar met haar gaan starten in B dressuur
Maar ik heb een probleempje; ze is 3kwart arabier en dus een onwijs neuroot. In het begin schrok ze heel vaak (toen ik haar net had) en thuis valt het ook wel mee. Maar een andere omgeving en mevrouw schrikt van een vogeltje dat opvliegt etc.Ik vertelde mijn instructrice dat ik wel wil ga starten (heb haar nu een jaar). Toen ik haar kocht was ze een manege-pony met onwijze angst voor de zweep. Dat heb ik er wel af weten te krijgen, gelukkig. Maar ze blijft een zenuwpees. Nou zei mijn instructrice dat je wel eens gewoon een wedstrijd kon gaan rijden om ervaring op te doen, kijken hoe ze reageert.
Nou wil ik weten of dat nou wel een goed idee is? Ik heb wel een onwijze band met haar en ze luistert altijd goed naar mn stem, ik kan haar ook (meestal) goed kalmeren. Ze loopt lekker nageeflijk en zet de achterhand er meestal snel en goed onder. Nou heb ik al 3 weken niet gereden vanwege de sneeuw/bevroren grond (wij hebben alleen een buitenbak
).. Nou zat ik te lezen, hier op bokt en daar kwam met grote meerderheid zo van: 'Ga alleen rijden als je pony aan de teugel loopt want er rijdt al genoeg zooi rond..'
Ik vind dus dat ik ook gewoon een keer een wedstrijd kan starten om wedstrijd-ervaring op te doen. Ik hoef echt geen winstpunten gelijk maar het lijkt me ook goed voor de ervaring van mij en mn pony.
Nou wil ik graag jullie mening hierover

Groetjes Manon
)