Juryleden nu volledig overgeleverd aan verenigingen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Juryleden nu volledig overgeleverd aan verenigingen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 19:00

Had ik al eerder een topic geplaatst over dat het toch steeds vaker voorkomt dat een vereniging je wel heel erg lang indeelt zonder overleg, is nu helemaal het hek van de dam!

http://knhs.nl/news.asp?pCatID=272&CatI ... yle=0&men=

KNHS maakt vandaag bekend dat juryleden met ingang van april betaalt gaan worden per uur....dit houdt in dat je in ieder geval de vier uur betaalt krijgt (dit is minimum) en het bedrag daarvoor blijft nog steeds € 15,-- en jammer genoeg niet de € 22,50 die de FNRS juryleden krijgen. Daarnaast stellen ze dat verenigingen dan geen discussies meer krijgen als ze juryleden langer dan vier uur indelen want elk uur extra moet per uur afgerekend worden à 3,75 per uur en daar staat ook nog zo grappig bij: MAX 3,75 per uur dus met andere woorden, is het de vereniging dan vrij om een ander uurtarief van bijvoorbeeld € 2,50 aan te houden??

Ik voorzie problemen, omdat ook al geef je aan max 30 starts je nu al voor meer ingedeeld wordt en het verenigingen straks "vrij" staat om je maximaal 8 uur in te delen. Weg is dus blijkbaar het maximum aantal starts wat nu al veel te hoog ligt (40 stuks). Dit gaat inhouden dat je vrees ik bij elke vereniging waar je gevraagd wordt om te jureren, vooraf moet gaan vastleggen wat er betaald moet worden, hoeveel starts je wil en das reuze handig, welk dagdeel, zodat je in een later stadium kan bewijzen dat je iets anders afgesproken hebt.

Kortom, echt gezelliger wordt het er niet op lijkt mij!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:06

Dat is voor mij al helemaal niet van toepassing want ik jureer nooit langer dan 3 uur. Dat geef ik van tevoren aan en als ze me langer indelen maak ik bezwaar en kunnen ze de rubriek opsplitsen of een andere jury zoeken. :)

Wel flauw dat ze maar 15 euro blijven vergoeden per dagdeel.

Anoniem

Re: Juryleden nu volledig overgeleverd aan verenigingen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:09

Ik zie het probleem niet...? Je kunt toch zelf aangeven dat je niet langer dan zoveel uur wilt zitten? Jij bepaalt toch de prijs, binnen de grenzen van de KNHS?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:20

daffodil schreef:
Daarnaast stellen ze dat verenigingen dan geen discussies meer krijgen als ze juryleden langer dan vier uur indelen want elk uur extra moet per uur afgerekend worden à 3,75 per uur en daar staat ook nog zo grappig bij: MAX 3,75 per uur dus met andere woorden, is het de vereniging dan vrij om een ander uurtarief van bijvoorbeeld € 2,50 aan te houden??

Jij bepaalt toch zelf of je 3,75 of 2,50 voor dat extra uur wilt? Dat bepaalt de organiserende vereniging niet.

Wat ik niet begrijp is waarom de vergoeding niet verhoogd is, ik had verwacht dat het wel gelijk zou worden getrokken met de FNRS-vergoeding.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:31

Dat had ik zowiezo verwacht en ook niet meer dan logisch gevonden.

En de utopie dat verenigingen luisteren naar wat je aangeeft, die heb ik laten varen maar ik geef niet op, ik blijf strijden voor max 30 combi's en het door mij verzochte tijdstip van jureren!

Ik voorzie toestanden die er nu al zijn bij bepaalde verenigingen omdat de nieuwe "regels" van de KNHS op meerdere wijzen in te vullen te zijn en vind het erg jammer dat er niet meer duidelijkheid is.

Klein voorbeeld: Wedstrijdorganisatie afgelopen weekend heeft een wedstrijd ingepland van 9.00 tot 18.30 uur en daarbij slechts 2 juryleden ingepland. Dit wordt straks door meer en meer verenigingen gedaan vrees ik en hoe sterk sta je als je al ja gezegd hebt tegen een vereniging en ze confronteren je er vlak voor de wedstrijd mee? Zeg je dan nog steeds, nee ik doe er max 30 en zoek de rest maar uit? Ik dus niet, maar goed die vereniging gaat dus daarna op de zwarte lijst.....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 08:45

Ik denk dat er bij ons in de regio niet zoveel verandert. De ringen zijn altijd groot. Bijvoorbeeld 3 ringen met 25 combi's alleen al voor de klasse B. Dan zijn dat gewoon 3 juryleden. Ze zullen een jurylid dan niet snel 2 ringen toewijzen.

Bij het springen zijn er vaak 150 combi's voor 1 klasse. Die juryleden zitten zowiezo altijd al de hele dag te jureren. En dat zijn veelal oudgedienden die dit al jarenlang doen en daar ook plezier in hebben. Dus dat blijven zowiezo 2 dagdelen.

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:03

Bij het springen zit je rustig 8 uur. Ik jureer niet langer dan 1 dagdeel want merk dat mijn concentratie daarna een stuk minder is (of ik moet van ver komen dan wil ik wel een dag). Denk dat er nu veel meer zullen zijn die maar 1 dagdeel gaan jureren (de nieuwe garde).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:25

Ben blij dat ik geen KNHS maar een FNRS jury ben ;) Vind het wel een belachelijk uurtarief...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:20

Uiteraard jammer dat dagdeel tarief niet omhoog gegaan is.
Na 4 uur per uur betaald worden vind ik niet verkeerd. Nu denk je toch al gauw bij 4,5 uur er niet aan om een 2e dagdeel in rekening te brenge. Bij een uurtarief lijkt me die drempel lager.

Of je uberhaupt langer dan 4 uur wilt jureren, geef je tenslotte zelf aan en als daar misbruik van gemaakt wordt dan is dat niet het probleem van de betreffende jury maar die van de organisatie.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 17:32

@Daffodil: je zult je waarschijnlijk erg duidelijk moeten opstellen tegenover een vereniging die zich niet aan jouw wensen houdt.
Heb het ook wel eens gehad, de startlijst was op donderdag nog zo'n 30 starts. Kijk ik zaterdag nog even, blijkt opeens dat er 40 op de startlijst staan. Opgebeld en gevraag wie de tweede jury was die dag:):):). die was er(natuurlijk) niet bijgevraagd. Heb toen duidelijk gemaakt dat ik na 30 starts gewoon naar huis zou gaan.
Volgens de wedstrijdsecretaresse kon ik dat niet maken en zouden ze een klacht indienen. Ok, zover is het niet gekomen want er kwam toch een tweede jury.
Vergeet niet: ook voor ons als jury is het een Hobby, geen arbeid in loondienst, dus als je echt vind dat je onheus behandeld wordt: je poot stijf houden, ze wennen er maar aan!.
Nuance in dit verhaal: dit gebeurd mij gelukkig echt zelden of nooit. De meeste verenigingen waar ik kom hebben het keurig verdeeld over de juryleden, zodat het zelden boven de 30 starts komt, of er is overleg geweest over evt. bijschrijvingen.

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:01

Vergoeding juryleden
Vergoeding
Juryleden mogen maximaal de volgende vergoedingen vragen met een minimale vergoeding voor 4 uur en een maximale vergoeding voor 8 uur per dag:
Dressuur B t/m Z2 en Aangepast Sporten max. €3,75 per uur
Dressuur vanaf ZZ-L max. €7,50 per uur
Springen cat. 2 en 3 max. €3,75 per uur
Springen cat. 1 max. €5,00 per uur
Voltige max. €3,75 per uur
Endurance max. €45,- per dag
Mennen alle onderdelen max. €3,75 per uur
Juryleden Aangespannen Sport cat. 1 t/m 4 max. € 25,- per dag
Reiskostenvergoeding: € 0,28 per kilometer

Als je goed kijkt, wordt je per uur betaald wat je zit.. met max van 3,75 dus krijg je minder geld???

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 19:20

Petersburg schreef:
Vergoeding juryleden
Vergoeding
Juryleden mogen maximaal de volgende vergoedingen vragen met een minimale vergoeding voor 4 uur en een maximale vergoeding voor 8 uur per dag:
Dressuur B t/m Z2 en Aangepast Sporten max. €3,75 per uur

*knip*

Als je goed kijkt, wordt je per uur betaald wat je zit.. met max van 3,75 dus krijg je minder geld???

Nee, je krijgt minimaal 15,- zie het vetgedrukte

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 21:04

Max 40 combinaties geldt volgens mij nog steeds, dat is niet gewijzigd.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 01:23

Ergens vind ik het belachelijk dat ze de vergoeding niet gelijk getrokken hebben met de FNRS. Ze gevens als argument aan dat de lichte tour juryleden meer mogen "verdienen" omdat de toelatingseisen ed hoger zijn....het verschil daarin tussen FNRS en KNHS "basis" juryleden mag dan ook wel meegenomen worden. Nu is het zo dat omgerekend de juryleden met de "makkelijkste" opleiding..(dit is niet banketstaaf bedoeld) het meest vergoed krijgt...hoe krom kan het zijn

@Daffodil

Ik heb op juryplatform bij voorkeuren een max. aantal starts aangegeven, en als ik per telefoon wordt benaderd geef ik telefonisch altijd door wat ik max. wil jureren, zo krijg je geen "vervelende" toestanden.

rockdiamant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:10

wat doe jullie dan met de tijd dat je reist?
dan ben je ook je "vrije" tijd kwijt.
rekenen jullie die dan mee?
je bent soms langer dan een uur onderweg heen en terug.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 08:47

judithh schreef:
Nu is het zo dat omgerekend de juryleden met de "makkelijkste" opleiding..(dit is niet banketstaaf bedoeld) het meest vergoed krijgt...hoe krom kan het zijn

Komt wel banketstaaf over Juud.
Sorry maar FNRS jurlyleden krijgen als basis al een allround opleiding (dressuur (F20 is ook L2/M1 niveau), springen (klassiek en caprilie en tegenwoordig ook oefenspringen en vaardigheid) en CBR (eerste 2 examens van het ruiterbewijs).
Dus makkelijk??? Nou nee hoor, jammer dat er zo gedacht wordt. Daarbij zitten wij wel vaak de hele dag of met meer dan 40 starts en dan graag alle 20 niveau's door elkaar incl de A en B versies van de proefjes als het even kan :D

Klachten over vergoedingen moet je bij de KNHS neerleggen.
Overigens vinden wij het ook raar dat de vergoedingen niet gelijkgetrokken zijn. Bedoel FNRS valt toch onder KNHS. KNHS wedstrijden leveren m.i. meer op (ruiters mogen 2 proeven starten, zijn eigen paarden (dus geen manegepaarden die een dag extra moeten werken)) dus die vergoeding zou wel gelijkgetrokken mogen worden vind ik.

@rockdiamant: voor je reistijd heb je je reiskostenvergoeding natuurlijk (die vaak meer oplevert dan het jureren zelf :D).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 09:23

rockdiamant schreef:
wat doe jullie dan met de tijd dat je reist?
dan ben je ook je "vrije" tijd kwijt.
rekenen jullie die dan mee?
je bent soms langer dan een uur onderweg heen en terug.

Nee, daar krijg je toch kilometervergoeding voor? Dat zou dan dubbel zijn..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 09:39

Ik zal wel niet duideljik genoeg zijn vrees ik....ook ik heb bij juryplatform mijn voorkeuren ingevuld maar elke keer is er wel iets. Het stomme is dat ik toch best een heel duidelijk persoon ben maar hier elke keer iets niet goed gaat. En ik voorzie dus echt toestanden voor wat betreft het aantal uur jureren hier in de buurt. Ik vind nu al dat ze erg makkelijk omgaan met het indelen van jury's zonder dat even te overleggen. Ben echt de beroerdste niet maar zo gaat de lol er wel vanaf.....

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:18

Vippie schreef:
judithh schreef:
Nu is het zo dat omgerekend de juryleden met de "makkelijkste" opleiding..(dit is niet banketstaaf bedoeld) het meest vergoed krijgt...hoe krom kan het zijn

Komt wel banketstaaf over Juud.
Sorry maar FNRS jurlyleden krijgen als basis al een allround opleiding (dressuur (F20 is ook L2/M1 niveau), springen (klassiek en caprilie en tegenwoordig ook oefenspringen en vaardigheid) en CBR (eerste 2 examens van het ruiterbewijs).
Dus makkelijk??? Nou nee hoor, jammer dat er zo gedacht wordt. Daarbij zitten wij wel vaak de hele dag of met meer dan 40 starts en dan graag alle 20 niveau's door elkaar incl de A en B versies van de proefjes als het even kan :D

Klachten over vergoedingen moet je bij de KNHS neerleggen.
Overigens vinden wij het ook raar dat de vergoedingen niet gelijkgetrokken zijn. Bedoel FNRS valt toch onder KNHS. KNHS wedstrijden leveren m.i. meer op (ruiters mogen 2 proeven starten, zijn
eigen paarden (dus geen manegepaarden die een dag extra moeten werken)) dus die vergoeding
zou wel gelijkgetrokken mogen worden vind ik.

@rockdiamant: voor je reistijd heb je je reiskostenvergoeding natuurlijk (die vaak meer oplevert dan
het jureren zelf :D).

ik bedoel ook niet zozeer de opleiding viv... Staat ook in mijn tekst dat de KNHS aangeeft dat de LT juryleden meer vergoeding mogen krijgen vanwege de toelatingseisen. Dit verschil is tussen de FNRS en de basis juryleden van de KNHS ook zo dus waarom dan ook niet die vergelijking maken?
Dat is wat ik bedoel...denk dat we een kleine miscommunicatie hebben..of mijn woordkeuze is ongelukkig, dat zou ook kunnen... :o ;)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 10:22

Had misschien duidelijker geweest als ik " minste toelatingseisen" ipv "makkelijkste opleiding" had gezegt.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:17

Ik heb tot nu toe maar 1x gehad dat het spaak liep, en dat heeft de vereniging zelf keurig opgelost. Ze hadden nl met mij nog een jury die alleen in de ochtend kon, uiteindelijk hebben ze een jury in de middag erbij gehaald en heb ik weer een vrije dag :D

Kan me wel voorstellen dat de lol er vanaf gaat als zoiets elke keer weer gebeurt :j, maar denk dat deze aanpassing van de KNHS alleen maar voor vooruitgang zorgt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:27

hoe dan andere verenigingen het tot nu toe.
Ik jureer zelf ook, maar ik organiseer ook de wedstrijden voor onze vereniging. Ik reken zelf nooit de bijdrage uit, maar vraag de jury altijd wat wij ze verschuldigd zijn. Afgelopen jaar vroeg er 1 voor ong 1,5 uur jureren (er waren maar 8 combi's) € 40,00. Reisafstand was ongeveer 20 km (heen en terug bij elkaar). Daar schrok ik wel van. Ik heb het wel betaald, maar die jury vraag ik niet meer. En de betaling doe ik voortaan ook anders.

Hoe doen jullie dat altijd?

Petersburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:31

Ik organiseer ook wedstrijden, en vraag altijd wat de km zijn en wat ze krijgen.. Je kunt het dan zelf uitrekenen eventueel.
heb het nog nooit mee gemaakt dat iemand zo hoog bedrag zei.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 16:34

Terwijl ik die dag ook juryleden had die van verder kwamen, veel langere ring hadden (nee, geen 40 combi's, hahaha) en die veel minder vroegen (ook wel eens minder dan ze hadden kunnen vragen...).
Ik ga het volgende keer ook zelf uitrekenen en dat krijgen ze dan gewoon en geen stuiver meer.

Als ik zelf ga jureren dan is de € 15,00 + reiskosten. En dat rond ik dan af. Soms naar boven, soms naar beneden. Ligt eraan hoe goed ik wordt verzorgd, hahaha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 19:16

Setteli schreef:
Terwijl ik die dag ook juryleden had die van verder kwamen, veel langere ring hadden (nee, geen 40 combi's, hahaha) en die veel minder vroegen (ook wel eens minder dan ze hadden kunnen vragen...).
Ik ga het volgende keer ook zelf uitrekenen en dat krijgen ze dan gewoon en geen stuiver meer.

Zo blijf je je juryleden behouden met deze instelling :n
Je zou het ook anders kunnen benaderen. Wel uitrekenen wat het ongeveer zou kosten, dat ergens opschrijven en indien een jurylid erg afwijkt van het berekende kunnen vragen: u woont toch daar en daar?