Wij moesten vroeger altijd gewoon groeten zoals men dat te paard doet, tijdens de uitreikingen op de kampioenschappen .
kleinvosje
Geplaatst: 11-01-10 18:36
Inderdaad, gewoon netjes met je rechterhand naar achteren! En ruiters met een hoedje, die afnemen!
Lappie_Lap
Geplaatst: 12-01-10 00:07
Vroeger bij de pony's (bij de parade, prijsuitreiking) moesten we het idd als een militaire saluut uitvoeren Volgens mij hadden wij het alleen het Friese volkslied Hihi, heel heel vroeger had je je er geen idee van .. maar iedereen ging met 'dat muziekje' met de hand 'zo naar het hoofd', dus ja dan doen wij dat ook maar
"Vroeguh" toen ik bij de pony's reed, moesten wij als KNF-ers "militair" groeten en de KNB en NPC-ers met de hand achter het zadel. Geen idee waar dat op gebaseerd was, waarschijnlijk iets uit het verleden, en hoe het nu hoort weet ik ook niet zeker, maar als je maar iets doet, is het vast wel goed
daniella74
Geplaatst: 12-01-10 13:09
Bel anders voor de zekerheid de KNHS als je het zeker wil weten enniet voor schut wil staan.
Tierania_
Geplaatst: 12-01-10 17:26
daniella74 schreef:
Bel anders voor de zekerheid de KNHS als je het zeker wil weten enniet voor schut wil staan.
Ik denk dat het bij elke kring anders is. Je kan toch ook gewoon kijken naar degene naast je?
Bij de Haflingerdag bijvoorbeeld in Ermelo doen we de hand naar je hoofd (militaire groet) en bij de RegioUitreiking was er wel volkslied, maar deed niemand wat volgens mij