Buitenritten op Zeeuws-Vlaanderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Buitenritten op Zeeuws-Vlaanderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:23

Hallo bokkers,

Op dit moment ben ik helemaal niet in de gelegenheid om buitenritten te rijden, maar na aanleiding van wat dromen over vakanties ed. vroeg ik mij opeens af hoe het hier eigenlijk gesteld is met de uitrijmogelijkheden. Op walcheren weet ik ondertussen wel leuke plekken te bedenken, maar hoe het hier is is een grote vraag voor mij. Bokkers die graag buitenrijden op Zeeuws-Vlaanderen aanwezig toevallig haha? :D

Anoniem

Re: Buitenritten op Zeeuws-Vlaanderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:31

Uhm, dicht bij je verzorgpaardje heb je Perkpolder :) Dat is een strand, kun je vinden als je langs de zeedijk rijdt!
Verder, als je wat verder weg mag/kan, is er ook nog een natuurgebied bij Spui/Magrette/Axel. Daar kun je super mooi rijden. Mooie lange paden om flink te galopperen :D Weet alleen de naam ervan even niet meer...
Hier kun je foto's zien van iemand die daar is gaan rijden : [ITP] Hannelore en ik op buitenrit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:23

Dankje voor je reactie Kayleigh! :) Zijn weer een hoop nieuwe plekken waar ik nog nooit van gehoort heb haha, omgeving lijkt mij wel erg leuk. :D

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:43

het strand hadden wij ook wel gevonden ja := .

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:55

Hoi, ik weet niet waar je paardje staat?
Maar ik ga vaak rijden lang de zeedijk bij de Griete/Terneuzen enzovoorts. Bij de Griete kan je ook met je paard in het water.
Ook op dat natuurgebied hierboven heb ik wel eens gereden en in Axel kun je ook lekker door het bos rijden. Mogelijkheden genoeg dus of lekker een rondje door de polder.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:41

Dat gebied waar kayleigh het over heeft wordt hier het eiland genoemd, geen idee hoe het echt heet.
In axel kun je door het kunstbos ook leuk rijden.. ik weet alleen niet of dat nog mag..

En de zeedijk is natuurlijk helemaal geweldig..
En vanaf westdorpe kun je over de kanaaldijk naar sluiskil rijden.. ook best een leuk stukje,

Waar sta je ergens??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 12:13

Ik sta helemaal nergens, haha. Zoals ik in de beginpost al vermeldde heb ik op het moment niet de mogelijkheid buiten te gaan rijden, al helemaal niet nu ik net weer gestopt ben met een paard wat ik verzorgde. Maar was nav een gesprek met iemand wel erg benieuwd voor in de toekomst. :) Bedankt voor de reacties, heb nu wel heel wat gebieden gezien die voor mij nog geheel onbekend waren.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 17:40

uhh de griete zegt mij niks...kan je proberen uit te leggen waar dat is en de zeedijk waar kan ik die vinden?
alvast bedankt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 18:03

euhh.. de griete.. moeilijk uit te leggen, vanuit terneuzen richting zaamslag rijden, en dan richting de zeedijk.. (wordt er niet echt duidelijker op geloof ik)

google maps is heel duidelijk.. mss even proberen

zeedijk is btw grootspraak.. het is eigenlijk een scheldedijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 19:00

Het eiland waar ik het over had, heet officieel het Eiland van Meyer, het schoot me weer te binnen! :)

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:45

Op de Scheldedijk van Perkpolder tot aan Terneuzen kan je kilometers over de zeedijk rijden,polders aan de ene kant en de zee aan de andere kant.

En natuurlijk op het strand vanaf Breskens tot aan Knokke dus er zijn mooie plaatsen zat in het idylische Zeeuws Vlaanderen.

In Koewacht kan je ook mooi rijden op de Fortdijk lekker tussen de schapen door.
Ik reed er vaak met mijn paardje.
Maar nu rijden we nog veel mooier,galoperend de berg op,zwemmen met de paarden in het meer bovenop de berg.
In het prachtige Zweden

Groeten Dimitry en Anita
www.sundanceranch.eu

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 22:48

Clinge? De clingse bossen?

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:21

bulli vanaf breskens tot aan knokke klinkt leuk maar er staan om de 200 meter van die zandbrekers waar je constant omheen moet,ik geloof dat t wel erg zwaar wordt om in dat dikke rulle zware zand te rijden

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:24

Ik dacht dat er bij het zwin een lang stuk zonder golfbrekers is.. maar ik ben daar al jaaaaren niet meer geweest..

Het valt me nu ineens op..
De topictitel, buitenritten OP z-vl.. dat is echt zeeuws.. geweldig..

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:25

steense bossen kan je tot in belgie. ben je zo 2uur weg. echt leuk rijd ik ook altijd en rond deze tijd laten ze een stuk land onder water lopen waar je even lekker in kan spelen met je paard