dekens af en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

dekens af en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 18:16

Hallo,

Mijn paard heeft op dit moment 2 dekens op.
Wat ik me afvraag is hoe je nu het beste kan beginnen qua training?
Normaal gesproken stap ik voor ik begin ongeveer 10 tot 15 minuten.
Zou ik nu wat minder lang stappen, zodat hij wat sneller warm wordt?
En met nierdeken op rijden of niets op doen?
Het lijkt me zo koud voor hem ook...
Ik rij gelukkig in een binnenbak.
Hoe doen jullie dat?

Groetjes Chantal

ikke20

Re: dekens af en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:17

doe onderweg naar binnenbak altijd fleecedeken op met uitrijdeken eronder in de bak fleecedeken eraf en dan losstappen en losdraven en dan doe ik deken af en ga echt aan het werk en meteen na het uitdraven deken er weer op. en als we terug naar buiten gaan fleecedeken erbij op

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:21

Ik ga altijd kort stappen, dan even warm draven met niet teveel druk, en a/d teugel enz... Dan weer stappen, loswerken enz...
Soms neem ik ook een galopje mee voordat ik ga loswerken in stap, ik rijd ook veel overgangen.
Maar met uitstappen krijgt de mijne een fleece om hoor, en als ik moet wachten of onderweg ben ook.

Mijnes is geschoren, en heeft 450gr. deken. Het is wel een fjord...

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:51

opweg naar de binnenbak over het zadel sowieso 1 fleecedeken, op die fleecedeken gewoon instappen paar rondjes draven fleece deken eraf, verder rijden, bij uitstappen zadel eraf fleece erop, en eventueel er nog een wolle deken overheen (ook een zweetdeken) als hij nat is en de koud doormoet

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:58

ik ozu inderdaad een fleece/zweetdeken over je paard doen zodra je hem opgezadeld heb. dan in stappen met die deken om. dan de deken eraf, lekker gaan werken en zodra je gaat uitstappen de deken weer om doen zodat zn spieren niet te snel afkoelen.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:34

inrijden met uitrijdeken en eventueel een extra fleece om naar de piste te stappen, afhankelijk van hoeveel wind er is en de temperatuur

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 01:43

Bij mij ook instappen met uitrijdeken(in de binnenbak) en dan met heel koud weer paar rondjes draven met de deken op,anders er af met begin draven.
Ik stap mijn paard met lichte artrose wel 10 min in maar de andere paarden korter.Werk wel wat langer los voordat ik ze echt aan het werk ga zetten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:17

Mijn ongeschoren merrie heeft een 200 grams deken op en die ga ik dus niet met nog een uitrij dekentje rijden maar gewoon in haar eigen vachtje. Dat is dus ook de rede dat ik géén dikke deken op mijn paarden leg omdat de overgang naar niks als je gaat rijden of wat ook anders zo groot is!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:12

Ik zou 10 min. warm stappen met uitrijdeken, en dan uitrijdeken af :P

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:15

Ik zou juist wat langer warm stappen maar dan wel mt een uitrijdeken om! ong 15 tot 20 min. en dan uitrijdeken af en beginnen maar :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 19:16

Stap een paar rondjes warm met een fleecedeken om en ga dan gewoon rijden zonder fleece deken. Met uitstappen wel een fleecedekentje om uiteraard.