petrie laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stormpuck

petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 22:58

hallo hoe lang duurt het voor dat je de petrie laarzen heb ingelopen
en dat ze ingezakt zijn ? want ze zijn iets te hoog

visiontimes

Re: petrie laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 01:42

Dat hangt er vanaf hoe vaak je ze gebruikt.
4 x per week mee rijden ofzo en dan ben je met een maandje klaar. Je kan anders eventueel een stuk uit laten snijden aan de achterkant door een goede ruiterzaak. Heeft iemand bij mij op stal gedaan

nurona14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:14

je kan ook een klein los soort ''hakje'' onderin onder je hak doen.
heeft mijn zus ook gedaan;)

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:55

ligt er helemaal aan welk type je hebt. Een harde laars of een zachte. Stug leer zakt uiteraard veel minder snel in als soepel leer. Ik heb de coventry, die is super zacht.(spring model) Met 3 tot 5 maal dragen had ik ze helemaal naar mijn voet staan. Een stal genootje had eerder de petrie standaart, daar heeft ze een half jaar lang blauwe knieholtes voor lijden, voor ze goed zaten.(dressuurmodel)

valderide

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 17:50

Mijn petrie perfect laarzen had ik binnen een maand goed ingelopen. Ik had in het begin wel losse hakjes in mijn laarzen, zodat de laarzen niet in mijn knieholtes sneden.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 13:12

Wat mijn ervaring is is dat je je laarzen beter in de zomer kan inrijden, (gewoon mee gaan rijden dus! niet mee gaan lopen dan zakken ze verkeerd) dan in de winter. In de zomer is het warmer, zweet je meer en worden de laarzen sneller soepel. In de winter is het koud, ben je zelf ook wat stijver, en zweet je minder omdat je tenen bevriezen in je laarzen!

Mijn petrie standaards die uiteindelijk te hoog bleken heb ik een dik half jaar over gedaan, en mijn petrie anky's nog geen maand.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 14:53

Ik kon er niet mee rijden eerst omdat ze te hoog zaten, dus moest wel inlopen ;) Na een paar uurtjes lopen was het genoeg om te rijden.

xxlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:02

sommige mensen doen natte kranten in hun leren laarzen als ze nieuw zijn. kranten er uit halen en rijden, dan gaan de laarzen naar je benen staan.
schijnt :D

xxlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:02

het is niet goed voor het leer maar 1keer schijnt niet veel kwaat te doen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:58

Die van mij staan al ruim een maand hier in de gang te wachten tot ze ein-de-lijk gebruikt gaan worden. Ik heb er een aantal keren op gelopen en dat gaat prima. Ik heb in ieder geval geen last van al die horrorverhalen die ik hier op Bokt wel eens gelezen heb.

Ik ben benieuwd hoe het gaat als ik er mee ga rijden. :D

mriaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:04

die van mij waren al aardig snel ingelopen, ik heb er 1 keer de hond mee uitgelaten en ook met de laarzen gelongeerd, en daarna waren ze al veel soepeler :j

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:09

Mijn Petri Perfect zijn nu na bijna 7 maanden eindelijk redelijk aan het inzakken! Duurt bij mij in ieder geval best lang!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:56

Mijn Petries zijn nog niet echt ingezakt. Gelukkig zijn ze niet te hoog en kan ik er dus al wel goed mee rijden :j .