Krijg ik deze stalling verhuurd, en voor hoeveel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponygekje21

Krijg ik deze stalling verhuurd, en voor hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:10

Hallo bokkers,

Een familielid heeft aan huis stallen en wil deze gaan verhuren, nu is het aan mij de taak me daar mee bezig te gaan houden.
Het zijn een stuk of 4 stallen :

- Stal van 3,5 x 3,5
- Met open luik om naar buiten te kijken/ hangen
- stro
- iedere dag vuile mest eruit en 1x per week volledig gemest
- 2 x per dag brok + 3 x per dag hooi
- weide ( niet zo heel groot ) wel mogelijkheid voor 24u per dag weidgang en swinters en met vies weer er een groot deel van de dag.
- 2 paddocks waar ze in kunnen als de wei het niet toelaat.
- paarden worden door ons zelf gevoerd, gemest binnen/buiten gezet. mensen zijn dus niet verplicht iedere dag te komen.

Geen buitenbak en geen binnenbak. wel op 5 min. rijafstand met de auto, lopend weet ik niet of het te doen is kwa wegen,

krijg je zowat verhuurd en wat kun je er voor vragen?

dankjewel alvast!
Laatst bijgewerkt door ponygekje21 op 08-01-10 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Re: Krijg ik deze stalling verhuurd, en voor hoeveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:12

Belangrijkste is waarschijnlijk de lokatie. Zit je ergens landelijk waar veel mensen hun paard gewoon (bijna) aan huis kunnen hebben, of zit het is een dichter bevolkt gebied waar meer vraag is naar stalling?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:14

Ik denk wel dat je dit verhuurd krijgt.

Ik denk voor in de winter tussen de 150-200 en in de zomer bij 24/7 buiten tussen de 100 en 150.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:14

Licht denk ik ook wel in welk gebied je zit.

Je zou kunnen vergelijken met wat er in jou buurt is en wat ze daar voor vragen en aan de hand van die dingen een prijs kunnen maken.

Al denk ik toch dat voor velen het missen van een rijdbak vervelend vinden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:17

VSW-->TAO

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:33

RianneH schreef:
Belangrijkste is waarschijnlijk de lokatie. Zit je ergens landelijk waar veel mensen hun paard gewoon (bijna) aan huis kunnen hebben, of zit het is een dichter bevolkt gebied waar meer vraag is naar stalling?

in de omgeving zijn veel huizen met een redelijke wei erachter,of ze ook echt stallen hebben weet ik niet. Wel is het zo dat die allemaal paarden voor hun zelf hebben staan en dus niks verhuren, dicht bij is niet zoveel alleen dan op 5 min rijden een manege geloof ik.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:35

als er niet in een rijbak gereden kan worden, hoe zijn dan de uitrijmogelijkheden?
en in welke regio van het land zit je?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:36

in het zuiden, is wel een buitengebied soort bos waar je kunt rijden maar is wel niet op loopafstand..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:40

dat er niks op loopafstand zit maakt het wel een stuk lastiger. een paard heb je toch vooral om te rijden natuurlijk...
ik zou zeggen max. 150 euro. wanneer er in de buurt wel een rijbak te vinden zou zijn of goede uitrijmogelijkheden kun je richting de 200.

is het niet mogelijk een van de paddocks (of beide als ze naast elkaar liggen) om te bouwen tot buitenbak? of is die daar te klein voor?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:49

Ik ga ook mee met duchambre. Hoewel ik 150 dan wel echt het max vind. Hier in de omgeving zijn stallen met iedere dag volledig uitmesten, buiten staan en buitenbak voor 100 te huur (oke, je moet goed zoeken, maar ze zijn er).
Het gemis van een buitenbak is echt een groot punt.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:52

geen enkele bak? groot minpunt... 150 euro is dan inderdaad het maximum als je het mij vraagt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:55

Hier omgeving Eindhoven zou 200 euro duur zijn, op de manege ben je zoveel kwijt namenlijk en dan heb ja kantine, binnenbakken etc.

PS Waar is het exact, ik zoek zelf nog naar stalling :+

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 20:59

Niet in de buurt van eindhoven, meer in het zuiden :P

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:00

heeft het dan wel zin om te verhuren? want ze moet er natuurlijk ook wat winst uit halen, en ja je moet toch groten delen van de dag thuis zijn de paarden moeten toch gevoerd worden.. dus als je eens een dagje weg wilt is het al moeilijk.. en als er dan ook niet veel winst uit te halen is..

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:04

winst is er zowiezo niet echt te maken in de paarden.
hooi en stro is op het moment echt idioot duur, en dat soort dingen moeten toch wel altijd voldoende aanwezig zijn (is hier ook ruimte voor?)
paardeneigenaren zijn erg veeleisend, en kun je ze niet alles bieden wat ze nodig hebben voor een schappelijke prijs dan kun je er misschien beter niet aan beginnen nee...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:05

Ik zou er in elk geval niet willen staan....
En al zou er verder geen plek zijn zou ik er zeker niet meer dan 100 euro voor over hebben....

RianneH

Voor de winst moet je niet de paarden in gaan ;) Denk dat dat wel een vast feit is.

Dus een kleine wist, fijn om paarden aan huis te hebben, anderen kunnen helpen met een nette stalling enz. zijn betere motivaties. Gelijk draaien is natuurlijk het aller belangrijkste.
Ik zou dan een lijstje maken met de kosten die het ongeveer zal kosten ( :P ) en daarop de vraagprijs baseren. En natuurlijk kan je altijd een advertentie zetten en als er behoefte aan is reageert men wel ;)

Sammetje_

Ik vind het zelf niet interessant. Ik wil toch wel een bak of goede uitrij mogelijkheden (maar toch ook wel heel graag een bak). Mag er in de wei gereden/gelongleerd/losgegooid worden?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:05

duChambre schreef:
winst is er zowiezo niet echt te maken in de paarden.
hooi en stro is op het moment echt idioot duur, en dat soort dingen moeten toch wel altijd voldoende aanwezig zijn (is hier ook ruimte voor?)
paardeneigenaren zijn erg veeleisend, en kun je ze niet alles bieden wat ze nodig hebben voor een schappelijke prijs dan kun je er misschien beter niet aan beginnen nee...

ja is een grote schuur voor hooi en stro opslag. Ik weet idd niet of het zinvol is..

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:06

150 euro max.
Dit ivm dat er geen rijbak/longeergelegenheid is.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:06

Sammetje_ schreef:
Ik vind het zelf niet interessant. Ik wil toch wel een bak of goede uitrij mogelijkheden (maar toch ook wel heel graag een bak). Mag er in de wei gereden/gelongleerd/losgegooid worden?

ja het mag wel, maar dan zit je weer te kijken dat je het gras kapot rijd..:p

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:08

Nouja, op zich, het is best een net plekje om je paard met pensioen te sturen. Niet de drukte van de pensionstalling en als je toch geen bak gebruikt hoef je er ook niet voor te betalen toch?
Verder is het netjes, er wordt voor je uit gemest, gevoerd, gecontroleerd en ze komen lekker veel buiten.

Maar als ruiter is het hebben van een bak of fijne uitrijmogelijkheden ideaal. Geen buren in de buurt dus met een bak?

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 21:10

RianneH schreef:
Nouja, op zich, het is best een net plekje om je paard met pensioen te sturen. Niet de drukte van de pensionstalling en als je toch geen bak gebruikt hoef je er ook niet voor te betalen toch?
Verder is het netjes, er wordt voor je uit gemest, gevoerd, gecontroleerd en ze komen lekker veel buiten.

Maar als ruiter is het hebben van een bak of fijne uitrijmogelijkheden ideaal. Geen buren in de buurt dus met een bak?

nee volgens mij helemaal niks op loopafstand.. Ik zal eens gaan overleggen want tis veel werk voor weinig geld.. maarja dat wisten we allang in de paardenwereld haha

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:13

Voor buitenrijders is het misschien wel interessant.
Is de omgeving een beetje te doen kwa buiten rijden?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:14

volgens mij ligt het er ook aan of mensen hun paarden buiten of binnen willen hebben.
als ze 24u buiten willen zou ik zeggen 75 euro. en als ze 's nachts op stal gaan zal ik zeggen 120 ongeveer ook omdat je nergens kunt rijden.