LiSSy schreef:MoOtJuHh schreef:dit geldt alleen voor het springen neem ik aan, of weet ik iets niet

dat flexibele is idd alleen bij springen.
maar als je bij dressuur L2 +14 bent en je probeert een keer M en komt zonder wp thuis dan ben je nog steeds L2 +14 en niet M+0 (dat bestaat immers niet) en kan je de volgende wedstrijd gewoon weer L2 starten
dat is gewoon echt niet waar, klopt absoluut niet. Eenmaal een klasse hoger gestart mag je niet meer terug naar de oude klasse. Springen is daar met het flexibel springen een uitzondering op maar in de andere disciplines (dressuur, sgw) mag dit gewoon echt niet.
@TS, jij moet ook in het M starten. Je mag bv ook geen B meer starten nu je eenmaal M hebt gereden, ook al had je geen wp.
Citaat:
Ik mag nu uitkomen in twee klassen, mag ik nu ook in beide klassen deelnemen aan selectiewedstrijden en kampioenschappen?
Nee, dit is niet toegestaan. Je mag alleen aan kampioenschappen deelnemen in de hoogste klasse waarin je met je paard als combinatie geregistreerd staat.
Voorbeeld;
Een combinatie heeft een stand van L+25 en M+2. Tijdens selectiewedstrijden en kampioenschappen mag alleen gestart worden in de klasse M.
Als je op Mijn KNHS kijkt zie je ook dat je twee standen hebt, L+... en M* (kan ook gewoon M) zijn. M is dus je hoogst geregistreerde klasse.