Tweedehands trailer: vragen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Tweedehands trailer: vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 16:08

Omdat ik dit jaar vaker onderweg zal zijn met de trailer met paarden en niet telkens van kennissen afhankelijk wil zijn of ik hun trailer mag gebruiken (is superaardig van ze, maar gebruik hun trailer nu al meer dan zij), wil ik rustig op zoek naar een tweedehands trailer. Ik heb er zelf niet veel verstand van. Waar zou ik het beste kunnen zoeken, op welke dingen moet ik goed letten? Hoeveel kost een goede 2-paarden tweedehandtrailer? Adviezen?

Ibbel

Re: Tweedehands trailer: vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:08

Even zoekfunctie gebruiken? Hier zijn legio topics over, ook recente...

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:44

een goede 2ehands 2p-trailer moet je al gauw rekenen boven de 3000 euro. let op de bodem, wanden en of ie niet "bonkt" achter de auto tijdens het rijden. verder kan de oploopgasdemper defect zijn, dan veert ie niet op de koppeling tijdens het remmen

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:49

Ik heb de mijne via bokker Elegance die bied een hele goede service.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:03

Omdat ik in Duitsland woon, heb ik hier in de buurt een dealer van Bockmann trailers gevonden. Heb uit andere berichten op bokt begrepen dat dit een A-merk is onder de trailers. Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met dit merk?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:06

Bockman schijnt erg goed te zijn.

Ik ga volgende maand ook een tweehands trailer kopen. Wat ik voor mezelf heb voorgenomen is dat ik hem wel bij een bedrijf koop. Er zit bij mij in de buurt een bedrijf wat vele trailers verkoopt. Bij sommige krijg je nieuwe bodem garantie alles erbij. Geeft me toch wat meer vertrouwen dan particulier zeker omdat ik er ook geen verstand van heb.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 15:20

2misty2: ja, denk er ook steeds meer overna bij een bedrijf te kopen, omdat ik lees dat er heel wat mis kan zijn met trailer en mij kostbare bezit er wel in vervoerd wordt......

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 15:43

Ik koop ook alleen maar bij bedrijven als er wat mis is kan je terug en je weet dat hij nagekeken is.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:04

Ik heb ook een bockmann en vindt het een fijne en superdegelijke trailer.
Ligt fijn achter de auto.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 14:41

Ik zou een trailer ook bij een bedrijf kopen, heb je toch meestal wat meer zekerheid. Belangrijk is te letten op de bodem idd. Ook goed kijken of alle papieren wel in orde zijn. Daarom ook liever een bedrijf dan particulier, bij een bedrijf zijn de papieren ook wat sneller in orde.

Misschien kan je vragen of de kennissen mee gaan. Zij hebben al een trailer, dus waarschijnlijk zich ook laten adviseren hoe en wat. Zo heb je een objectieve mening, en niet alleen een verkooppraatje van de verkoper. ;)

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:01

Ja, ga zeker mijn kennis meenemen, want hij heeft redelijk wat ervaring met trailers en is superaardig.