Veiligheidscertificaat/ longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alenthe05

Veiligheidscertificaat/ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 22:47

Hallo,

Ik heb een vraag, weet niet of deze goed staat.

Zoals vele op het moment last hebben van erg frisse paarden en zij zou graag hun paard even zijn gekkigheid weg willen laten razen, vroeg ik mij bepaalde dingen af.
Mijn rijvereniging is in het bezit van een veiligheidscertificaat, nu hebben wij geen beschikking tot een longeercirkel of een ondooide buitenbak en binnen mogen we niet longeren. Mag dit volgens het certificaat? Om de paarden hun frissigheid kwijt te kunnen raken. En daarom het veilig paardrijden te kunnen blijven waarborgen?

Wie weet dit?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:12

Denk dat iedere stal/manege etc hier eigen regels voor heeft. Denk niet dat je dit op veiligheid kunt gooien. "Omdat je paard fris is in de winter moet je eerst longeren om veilig te kunnen rijden" lijkt me niet een regel die op het veiligheidscertificaat van toepassing is...

annastasia

Re: Veiligheidscertificaat/ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:25

Bij onze manege is ook een veiligheidscertificaat aanwezig en mogen we ook niet in de nieuwe manege longeren.
In de oude bak mag het wel.

Bij ons is het voor het behoud van de bodem.
Het is namelijk erg slecht voor een bodem om er in te gaan longeren.
Ik verwacht dat het bij jullie op de manege ook zo is.
En een goede bodem is echt duur.

Het longeren etc heeft niets met het veiligheidscertificaat te maken. Het gaat meer om gediplomeerde instructeurs, geen obstakels in de bak, EHBO-ers, BHV'ers etc etc.

Karenx

Re: Veiligheidscertificaat/ longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:12

bij ons was dit eerst ook, paddock niet begaanbaar na 1 buitje 1 modderpoel gewoon te gevaarlijk, in de buitenbak mocht het niet i.v.m. met goede bodem, en binnen ook niet. De paddock is inmiddels opgeknapt maar inderdaad met dit weer niet te longeren :n wij mogen bij slechte weersomstandigheden en in overleg binnen longeren, kan je dus niet gewoon een keertje vragen?