Gevallen in Amsterdamse bos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kck

Gevallen in Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 20:10

Begin december ben ik met mijn paard gevallen op een houten brug in het Amsterdamse Bos.
Het regende die dag, ondanks het feit dat we er rustig overheen stapte, gleden we uit.
Zelf had ik gelukkig niks, mijn paard is echter flink gewond aan zijn achterbeen.
Tot op heden zijn we nog steeds aan het revalideren en zijn de wonden nog niet dicht.
Ik heb hier melding van gemaakt aan het Amsterdamse Bos en verzocht wat aan de brug te veranderen, maar dan zijn ze niet van plan.
Ik ben op zoek naar medestanders die aan het bos duidelijk willen maken dat er wat aan de brug moet gebeuren.
Het betreft de houten brug bij de kanovijver.
Het bos geeft aan de brug regelmatig schoon te spuiten (er lag voorheen wel wat zand op) om te voorkomen dat het hout gaat rotten.
Deze brug is echter onderdeel van het ruiterpad en er wordt niet aangegeven dat het er glad is.
Dit is dus een zeer gevaarlijke situatie.
Je kan een mail sturen aan *knip* Dit is de meneer die aangaf er niets aan te willen doen.
Reageer graag masaal, want ik ben vast niet de enige die van deze brug gebruik maakt.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 06-01-10 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mailadres verwijderd

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:14

Dat is behoorlijk vervelend zeg dat je paard zo geblesseerd is geraakt.

Maar al de bruggen in het amsterdamse bos zijn glad en link met regen (en sneeuw). Het is ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid om in schatten wat de staat van de bruggen is. Het gaat niet alleen om de brug waar jullie zo ongelukkig gevallen zijn. Al de bruggen daar worden bv met gladheid ook niet gestrooid omdat het in het bos is.

Ik hoop dat je paard heel snel opknapt!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:23

Ehm, het beheer van het Amsterdamse bos is verantwoordelijk voor de staat van onderhoud van hun terrein en alle zich daarop bevindende kunstwerken (een brug is een kunstwerk, in technische termen). Wanneer die brug zodanig is gecontrueerd dat veilige passage niet altijd mogelijk is, is het beheer daarvoor verantwoordelijk EN aansprakelijk. Gevalletje rechtsbijstandverzekering dus..........

orsini

Re: Gevallen in Amsterdamse bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:25

ik ben het helemaal met je eens! Die bruggen zijn gevaarlijk, niet altijd maar met nat weer wel, ik heb daar vaak genoeg slippartijen gezien helaas..... denk je dat emailen werkt? Is het niet makkelijker om een handtekeningen actie ofzo te regelen, anders moet die man elk mailtje lezen :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:25

Musjes schreef:
Dat is behoorlijk vervelend zeg dat je paard zo geblesseerd is geraakt.

Maar al de bruggen in het amsterdamse bos zijn glad en link met regen (en sneeuw). Het is ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid om in schatten wat de staat van de bruggen is. Het gaat niet alleen om de brug waar jullie zo ongelukkig gevallen zijn. Al de bruggen daar worden bv met gladheid ook niet gestrooid omdat het in het bos is.

Ik hoop dat je paard heel snel opknapt!!

het lijkt mij dat er begin december geen sneeuw aanwezig is geweest...
indien gladheid ontstaat door regen ,zijn ze verplicht hiervoor te waarschuwen
ze hebben dit verzaakt en zijn dus wel degelijk verantwoordelijk :j

gewoon een aanklacht indienen ,schriftelijk en aangetekend en je rechtsbijstand inschakelen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:24

Bedoel je de brug tussen de paardenpicknick en de heuvel over het water richting de grote vijver?
Veel bruggen hebben wel een ruwe ondergrond, zouden ze bij die ook moeten doen dan.
Heb er zelf nog nooit problemen gehad. Sterkte met het herstel.

kck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 09:00

Ik heb een rechtsbijstand particulieren. Deze zegt niets te doen, omdat ik zelf niet gewond ben geraakt. Voor mijn paard zeggen ze niet aansprakelijk te zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 09:07

wat raar, het is toch jouw eigendom wat beschadigd is geraakt? ( zo zie ik het dan )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:42

kck schreef:
Ik heb een rechtsbijstand particulieren. Deze zegt niets te doen, omdat ik zelf niet gewond ben geraakt. Voor mijn paard zeggen ze niet aansprakelijk te zijn.

ai das vervelend :=

daarom heb ik gekozen voor een uitgebreide...

en langs een wetswinkel gaan? kijken hoe je kansen liggen en wat de eventuele kosten zijn?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 11:44

Zijn die bruggen ook door het amsterdamse bos geschikt bevonden, voor de overgang met paard?

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:47

kck schreef:

Hmm, erg apart. Misschien kan bokker LDRD hier iets meer over zeggen, überhaupt over deze kwestie?

Snackie schreef:
Zijn die bruggen ook door het Amsterdamse bos geschikt bevonden, voor de overgang met paard?

Ja. Volgens de kaarten loopt het ruiterpad/fietspad/wandelpad over die brug.
Het is een redelijk lange brug, vind het altijd een vreselijke brug om overheen te gaan i.v.m. de kanoërs die er onderdoor varen (schrikeffect), de honden, fietsers en wandelaars (met kinderwagens) die allen tegelijk over deze brug gaan, zonder afscheiding. De brug is denk ik max. 2,5 meter breed. Om deze redenen gebruik ik deze brug bijna nooit. Brug is overigens relatief nieuw (of zeer, zeer grondig gerenoveerd), denk nu een jaar of vijf oud.

kck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:31

wat of wie is LDRD

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:33

een bokker...gewoon blauwe naam aanklikken en dan kom je in diegene zn profiel

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:35

Welke brug bedoel je precies?
Ik rijd zelf ook meerdere keren per week in het amsterdamse bos dan kan ik er rekening mee houden ;)

Is het de brug zonder "tussenschot" ?

kck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 08:35

Het betreft de houten brug zonder tussenafscheiding.
Bij de kanovijver. Als je erover gaat richting Amstelland, tweede rechts ben je onderaan de heuvel.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:46

Helaas ben ik niet in de gelegenheid in dit geval om hier iets over te zeggen. :n

Het enige advies dat ik kan geven is dat je toch nog maar eens opnieuw naar je rechtsbijstandverzekeraar moet gaan.

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:28

Ik ken de bewuste brug ook .
Zelf geen ervaringen met uitglijden op de brug .
wel regelmatig mensen die 'bang' zijn op de brug als er een paard overheen komt , zoals eerder genoemd is de brug inderdaad niet breed .
En de kano's vind mijn paard ook niet altijd even leuk als ze 'opeens ' onder de brug vandaan schieten !

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 13:48

Ik heb ruim 13 jaar in het Amsterdamse Bos gereden en ken alle bruggen.We reden dagelijks in het bosd met de paarden en de lesklanten. Ook deze brug ken ik en ik moet ook eerlijk zeggen dat wij er nog nooit over zijn uitgegleden in die mate dat hwet echt misging.Natuurlijk glipt je pard wel eens weg maar dat kan ook op een fietspad, voetpad wat je oversteekt, bluibber oid. Er waren wel andere bruggen daar die gladder zijn geweest....Een aantal bruggen zijn recentelijk wel opgeknapt. Die brug is niet nieuw, ligt er ook al heel lang.

En kano's eronder etc, tja, dat weet je nu eenmaal daar! Veel recreatie in en om het water daar, speeltuin, theater, zwembad, sporvelden, daar moet je paard maar aan wennen.

Op wennekers staan ruim 300 paarden, manege Nieuw Amstelland, manege de Jong en diverse kleinere stallen rijden dagelijks in het bos....

Denk dat je gewoon pech hebt gehad..
Denk ook niet dat erveel mensen zullen gaan mailen of bellen.
Succes met je verzekering !!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:09

Even een schop, want ik zag dat ze met de brug bezig waren. Balken aan de onderkant, zodat het paard in ieder geval niet onder de reling kan glijden, mocht hij/zij uitglijden. Goed dat ze er toch wat aan doen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:39

Er staat al een aantal weken aan beide zijden van de brug een bord! Wel een rotplek om te glijden.

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 19:46

wat staat er op dat bord ?

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:06

LET OP! BRUG KAN GLAD ZIJN.

Mogamba1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 18:14

zo ben ik ook al eens bijna onderuit gegaan, k*t bruggetjes

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:18

wat een K*T iets.
ik zou zeggen, blijf proberen, en anders inderdaad aangeven bij de brug dat het er glad is.
en anders een andere route aangeven.

Samaritan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 02:23

kck schreef:

Waar is je paard verzekerd? Als je een rechstbijstand hebt bij diezelfde maatschappij moeten ze wel wat voor je kunnen doen. Wel supervervelend zeg!