Opeens raar gedrag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Opeens raar gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 13:01

Vanochtend vond ik mijn pony's in de wei aan, terwijl ze 's nachts in een soort van paddockstal staan. Ze zijn door het stroomdraad heen gerend. Dit doen ze eigenlijk nooit, eten was er ook nog genoeg en 's nachts slapen ze eigenlijk altijd in de stal. Ze kwamen ook niet meteen naar me toe, terwijl ze dit normaal wel altijd doen. Pas toen ik het voer in de bakken deed maakte Hans aanstalte. Hij was best angstig, durfde zijn stalletje niet in, terwijl hij daar normaal zijn voer krijgt zodat hij rustig kan eten.

Grietje heb ik in een aparte wei lopen, omdat ze gevoelig loopt en ik bang ben voor bevangenheid. Normaal gaat ze gewoon hooi eten op het verharde. Nu bleef ze echter op de bevroren grond staan.

Nu ben ik dus bang dat er mss iemand bij de pony's is geweest vannacht. Ik heb ze onderzocht, maar ik kon iig geen sporen vinden. Maar hoe moet dat nou vannacht? Ik zet ze dus in de 'paddockstal' omdat je steeds van die verhalen over AM hoort. Maar als er iemand is geweest dan wil ik dat ze wegkunnen. We hebben helaas geen camera thuis die ik zou kunnen ophangen en met die vorst is het te koud om in de stal te slapen.

cindyvdl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:53

hey

kan je de stal snachts niet openlaten dat ze ook de wei op kunnen lopen?en weer terug de stal in als ze dat graag willen. kunnen ze altijd weg als iemand banketstaaf tegen ze wil doen!

lirote

Re: Opeens raar gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:19

zijn er misschien vossen bij jullie in de buurt

_00_0

Re: Opeens raar gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:21

ze zijn waarschijnlijk geschrokken, schrikken ze ook als je ze aanraakt of ineens achter ze staat.

van vosje kunnen ze ook flink schrikken ja, of misschien is er nog vuurwerk heengegooid. Staan ze aan de weg oid?