[TAO] Wat kan ik nu doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

[TAO] Wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:43

Ik heb een pony in stalling [24/7 weiland] voor 1 week,mondeling afgesproken [en via msn afgesproken].
De pony stond op een manege maar moest volgens M daar opeens weg [2de kerstdag] omdat die stal verhuurt was aan andere.En M zou pas per 1 januari andere stalling hebben,dus de pony zou dakloos zijn die week.Ik heb [alweer] mijn hulp aan geboden,hoe dom kon ik zijn,en bood haar die week een plekje aan voor de pony,gratis zelfs.Nu blijkt dat de pony helemaal niet weg hoefde op de manege,maar dat het te duur werd om daar te stallen.De pony was helemaal niet dakloos!Nu is het 2 januari en staat de pony er nog,ze heeft geen andere stalling opeens.De stalling die ze had,op 2 plaatsen zelfs gingen niet door.Ik wil de pony gewoon weg hebben van mijn land,het kost me geld zo en er staan er al zoveel.Ook zijn er veel andere redenen waarom de pony weg moet,niet voor de pony zelf maar om de eigenaresse.Ik ben er gewoon WEER in geluist,ze maken alweer misbruik van mijn goedheid.Wat kan ik nu doen?
Stalgeld laten betalen heeft weinig nut,daar moet ik steeds zelf achteraan dan,daar heb ik geen zin meer in.
Ik heb de letter M gebruikt omdat ik geen namen wil noemen.

_Question

Re: [TAO] Wat kan ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:50

Kan je niet een bedrag afspreken (fors, anders zit er geen druk achter) dat ze dat moet betalen per week dat hij nog bij jou staat?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:07

Ze wist vorige week al dat de prijs omhoog gaat per 1januari.
Maar ja wat als ze niet betaald?wat ik dus verwacht.
Heb het vaker mee gemaakt om er zelf achteraan te moeten gaan.Ik wil haar gewoon niet meer op het land hebben,ze heeft me te vaak gebruikt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:20

Lekker dan.

Ik zou iig even dat MSN gesprek uitdraaien (voor bewijs).
En haar maar even goed vertellen dat ze maar andere stalling moet zoeken voor d'r pony.

Kwam mij al vreemd voor dat iemand van de manege weg met omdat de stal aan iemand anders verhuurd is.
Als zij geen geld heeft om stalling te betalen moet ze geen pony ''nemen''.

Heel kort door de bocht.

Maar je laat je toch zeker niet nog langer bij de neus nemen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 23:24

Dat ben ik zeker niet van plan om me nog langer te laten gebruiken/misbruiken.Ze wist en weet dat ze weg moet,maar ze gaat gewoon niet.Ze zegt tegen anderen ow dit loopt wel weer af met een sisser.Dat was voorheen ook al zo.Ook verdraait ze alles tegen anderen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:28

Ontzeg haar de toegang tot jouw terrein, pony basisverzorging geven, maar niet meer dan dat. Als zij niet bij haar eigen pony kan komen zal ze snel genoeg regelen dat ze andere stalling heeft.....
Voordat ze de pony kan ophalen afrekenen voor de verzorging die de pony heeft genoten van jullie.

flicka09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:44

kan je dr pony niet buiten jou terrein neerzetten aan een boom of hek ofzo.
of is dat wettelijk verboden?

flicka09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:46

of naar een andere stal brengen omdat zei het niet doet.
wil ze dr pony terug kan ze het daar ophalen tegen betaling.

of mag dat ook niet?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 23:57

gohya schreef:
Dat ben ik zeker niet van plan om me nog langer te laten gebruiken/misbruiken.Ze wist en weet dat ze weg moet,maar ze gaat gewoon niet.Ze zegt tegen anderen ow dit loopt wel weer af met een sisser.Dat was voorheen ook al zo.Ook verdraait ze alles tegen anderen.

Wat ze tegen anderen zegt is niet van belang.
Wat je wel kunt doen is een redelijk stallingstarief opleggen en haar dwingen dit te betalen. Check parallel hieraan bij je rechtsbijstandverzekering hoe hiermee om te gaan met het oog op eigendomsovergang van de pony naar jou. Je moet een zeker traject afleggen om de pony in eigendom te kunnen opeisen. Leg dit traject af, einde probleem........

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:02

Hallo zeg.. Hoe brutaal! het is jouw land en jouw stal. Kun je die ouders niet bellen ofzo. Ik zou haar een datum geven van dan en dan moet je weg, zo niet dan komt ze ook niet meer bij de pony. Groot hangslot op de staldeur waar alleen jij een sleutel van hebt. Dan is het gauw afgelopen..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 00:24

Ze staat 24/7 op het land,niet op stal.Ik heb wel een slot op het hek zitten,maar dan springt ze gewoon met de pony er overheen.Is al een keer eerder gebeurt,toen ze niet uit het weiland kon [gen sleutel] levens gevaarlijk,mja.
Haar moeder werkt helaas niet mee,waarom kan ik niet vertellen dat is prive van hun.Ze wist de datum al een possje dat ze van het land af moest zijn,maar doet het gewoon niet.En een zaak ervan maken kan ik wel doen,maar al die tijd staat die pony er nog gewoon en ik geloof niet dat ik het stalgeld alsnog zal krijgen.
Tja buiten het hek zetten?denk dat ik dat niet mag doen?

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:32

Oja sorry had ff overheen gelezen. Tja erg vervelende situatie. En als je de politie erbij haalt? Klinkt stom maar ze moet daar gewoon weg, klaar. En jij hebt recht op je geld. kZou het echt niet pikken majah zo te horen is ze dan nogal brutaal..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 00:38

Brutaal is ze idd. ook nog,en ze lacht je recht in je gezicht uit.
Als ze niet kan winnen haalt ze haar moeder erbij,en die moet het effe voor haar oplossen.Ze moet hier echt weg,maar ik kan dat beestje niet zomaar uit het land gooien.Dan zou ik haar naar een stalling kunnen brengen en daar het tel.nr afgeven van haar?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:39

Dat zou ik niet doen want dan komt misschien de stalling voor jouw rekening.Heb je een trailer?Lever hem dan thuis af.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:51

gohya schreef:
Dan zou ik haar naar een stalling kunnen brengen en daar het tel.nr afgeven van haar?

:n Nee niet doen. Zoals zigranta ook al zegt. En de mensen waar je die pony naar toe wilt brengen zien je aankomen. Meestal doet zo'n verhaaltje snel de ronde en niemand wil een klant die niet betaald. Ondertussen zit jij er mooi mee opgezadeld. Thuis afleveren zou ook nog een optie zijn.. Is er geen grasveldje bij haar woonhuis in de buurt? Pin in de grond en jij bent er van af. Dan zoekt ze zelf maar uit wat ze er verder mee doet. Dan is het niet jouw probleem verder. Maar zoals ik ook al zei, is de politie inschakelen geen optie?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 01:24

Wat zou ik moeten zeggen tegen de politie?Aangifte doen?maar tegen wat?
Nou zijn ze hier toch al erg laks wat betreft de politie,ben bang dat ze zullen zeggen:hier kunnen wij nix tegen doen,dit is een civiele zaak.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 01:32

Nu gewoon even brutaal zijn anders wordt het een oneindig verhaal. Zorg dat je weet wanneer ze thuis zijn en dan de pony bij de deur afleveren, desnoods bind je hem aan de deurknop. Met een strik erom en een brief in de manen dat per heden de stalling is beeindigd zoals afspraak en print van het smsgesprek erbij.

En dan snel in de auto springen en wegwezen :7

amigo1310

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 09:57

wat een gedoe!
ik zou een brief naar haar sturen ( met ontvangsthandtekening) dat ze haar pony weg moet halen binnen een week en dat ze een bepaald bedrag moet betalen zoniet stap je naar de politie en heb je gelijk een bewijs van die brief!
een week later stap je alsnog naar de politie en als zij niets voor je kunnen doen wel namen van agenten noteren en dan alsnog de pony wegbrengen naar haar huis. dan weet de politie iig van de zaakjes af.
succes!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-10 19:38

[kom net terug van het weiland].

Beste bokkers,het topic heeft waarschijnlijk toch wel mee geholpen.Ze is vandaag zonder iets te laten weten vertrokken,pony weg en haar kast weg.Mijn geld kan ik naar fluiten denk ik.Maar dat heb ik er wel voor over,zolang ik haar maar niet meer zie of spreek.Heerlijk er valt een last van me af zeg.Vind het alleen heel erg voor de pony,hoop dat ze er op de andere stal wat van zeggen als ze zien hoe ze ermee omgaat.
Hoop het echt voor het beestje.
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips en steun.
Hier mag nu een slotje op.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:40

Mooi is bokt toch weer ergens goed voor!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 12:15

Het is inmiddels opgelost.
Dus daarom hier een slotje om verder verloop en onliners te voorkomen.