Walkie talkies help me , help me !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loverasta

Walkie talkies help me , help me !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:14

Hallo Allemaal !
Ik heb even een vraagje , ik wil graag voor op concour een Walkie talkie voor tijdens het inrijden.
Maar ik heb al verschillende tests gelezen en mij is nog steeds niet duidelijk , welke nu geschikt zou kunnen zijn.
Ik heb al heel veel goede resultaten over de Sennheisser gehoord maar aangezien ik die zo belachelijk duur vindt zal dat m niet worden haha ! :o

Ik heb er zelf al eens 1 gehad , maar dan kreeg ik vaak een signaal door van bv. een bouwvakker.
Dan hoorde ik opeens tijden het rijden , JA LOSSE MAAR !! haha dat was niet helemaal goed haha. :+

Heeft 1 van jullie ervaring ?

En ik weet trouwens niet of het hier goed staat.

Groetjes Anne

Joltsje

Re: Walkie talkies help me , help me !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 22:16

waar wil je hem voor gebruiken dan.. om les te krijgen tijdens het inrijden zeg maar? of om te vragen hoeeel er nog moeten of zo..

best handig, nooit aan gedacht..
staat de instructeur.. zonder enkel paard om zich heen..,. te lesgeven.. hilarisch.... (sorry of-topic)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:06

[LZP] > [JI]

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 03:58

Joltsje schreef:
waar wil je hem voor gebruiken dan.. om les te krijgen tijdens het inrijden zeg maar? of om te vragen hoeeel er nog moeten of zo..

best handig, nooit aan gedacht..
staat de instructeur.. zonder enkel paard om zich heen..,. te lesgeven.. hilarisch.... (sorry of-topic)

Lijkt me heerlijk rustig in de inrijbaan ;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 07:41

tot nu toe heb ik alleen goedkopere exemplaren gehad die niet voldoen.
De goedkoperen reageren vaak op spraak (vox) en dat geeft enige vertraging voordat ie dan aangaat waardoor je eerste woorden mist. Bij een korte stilte gaat ie dan weer op spaarstand. En dat is heel lastig.
Ook heb ik er 1 gehad die een rogerbeep geeft als je klaar bent met spreken. Zeer irritant.

Laatst stond er 1 in de productinfo van de hoefslag. Ook deze bleek na onderzoek door vox gestuurd te worden.

Tot nu toe is het mij nog niet gelukt om een goedkopere (tot 150 euro) te vinden die aan de volgende eisen voldoet
- 1 weg communicatie (van instructeur naar ruiter)
- constant open communicatie (blijft dus hele tijd aan staan)
- geen vox en/of rogerbeep dus.

Ik heb de hoefslag gevraagd om dit eens te onderzoeken en te publiceren. Men ging nog kijken of hier wel belangstelling voor was.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 13:58

Wij gebruiken hier de Omnitronic set:
http://www.paardenfoto.nl/omniset.htm

Werkt heel erg fijn!
Heeft 1 weg communicatie (van instructeur naar ruiter) en blijft constant open. Geluid is erg goed en stoort niet.

Kost ook niet zo belachelijk veel als de Sennheiser set, deze kost je 379 euro, en is z'n geld echt waard :j

Voor veel minder geld ga je niet echt een goede vinden denk ik, dan wordt het meer zo'n portofoon-systeem, maar dat werkt voor lesgeven gewoon niet fijn.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:13

tja, ik vind dat dus echt te veel geld voor alleen gebruik op een wedstrjd of af en toe een lesje

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:27

Wanneer je zelf lesgeeft is zoiets vooral heel handig denk ik :)
Hoef je niet zo te schreeuwen dagen achter elkaar, dat scheelt echt heel veel. Wanneer je veel lesgeeft is zo'n ding zijn geld echt dubbel en dwars waard.

Als je het alleen voor prive-gebruik hebt en alleen eens in de zoveel tijd er een lesje of wedstrijd mee wil rijden is het inderdaad redelijk kostbaar.
Maar bij dingen goedkoper dan deze van Omnitronic heb je gelijk vaak ook slechte kwaliteit, veel ruis, ontvang je andere dingen en blijft het kanaal meestal niet 'open' om te praten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 14:29

Ik heb er ooit eens één op Curacao gekocht omdat ik dacht die is handig! Hij bleek inderdaad handig te zijn totdat er iets aan ging mankeren, niemand die er hier ooit van gehoord had en ja toen hield het dus op.

Mijn instructrice heeft een extreem dure set en ook daar zijn elke keer toestanden mee.....

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:47

Waar wil je het voor gebruiken, om les te krijgen tijdens het inrijden? Je kunt volgens mij nooit op het inrijterrein de problemen die je thuis al hebt, oplossen.

Summy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:16

Bettine schreef:
Wij gebruiken hier de Omnitronic set:
http://www.paardenfoto.nl/omniset.htm

Werkt heel erg fijn!
Heeft 1 weg communicatie (van instructeur naar ruiter) en blijft constant open. Geluid is erg goed en stoort niet.

Kost ook niet zo belachelijk veel als de Sennheiser set, deze kost je 379 euro, en is z'n geld echt waard :j

Voor veel minder geld ga je niet echt een goede vinden denk ik, dan wordt het meer zo'n portofoon-systeem, maar dat werkt voor lesgeven gewoon niet fijn.

Dat vind ik wel een beetje duur als je het alleen op concour wil gebruiken, niet waar? :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:19

Het is gewoon jammer dat er geen tussenoplossing is.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 20:10

De Sennheisser is zeker een optie om te doen, hoewel deze erg duur is.
Bij mijn instructrice reden we eerst met een ander merk, weet niet welke, maar zij is uiteindelijk uit frustratie toch een Sennheisser gaan kopen...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:03

kleinvosje schreef:
Waar wil je het voor gebruiken, om les te krijgen tijdens het inrijden? Je kunt volgens mij nooit op het inrijterrein de problemen die je thuis al hebt, oplossen.

Je instructeur kan je wel wat kleine tips meegeven. Ik heb tijdens mijn concoursen snel dat ik spanning opbouw, dan is het fijn als er iemand langs de kant staat, die je dan even helpt met die spanning afvloeien. Of die nog de puntjes op de i zet. Ook is het fijn als je een draak van een paard hebt, die op concours niks anders doet dan staken etc, dan is het heeeel fijn als er iemand even je helpt, om er toch doorheen te kunnen rijden. Ik heb er al een paar keer profijt van gehad.

Excuus TS, ik kan je helaas niet helpen met je vraag.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 21:07

kleinvosje schreef:

Deze reactie is ook totaal niets toevoegend voor de TS.

Goedkoop is duurkoop in dit geval. Ga je voor een goedkope uitvoering zal de kwaliteit en de levensduur veel minder zijn dan bij een duurdere versie.