Hoi allemaal,
Ben net nieuw op dit forum. Ik heb een account aan gemaakt om 1 brandende vraag misschien te laten beantwoorden. Het zit namelijk zo:
Toen ik 15 jaar was heb ik van mijn ouders een paard gekregen. Een bruine KWPN merrie van toen 9 jaar. Gekocht bij handelaar Jan Wolsink in Halle. Er werd mij verteld dat ze een tweeling had gehad en ze al 2 jaar niet meer was bereden. Toch het paard op proef mee naar huis genomen en daar kon ik er erg weinig mee. Eerst ging het vrij goed. We moesten flink aan elkaar wennen en ik was toen nog wat onzeker. De probleempjes die toen voorkwamen zetten ik ook op dat ik onzeker was en zij dat merkte.
Na 6 weken hadden mijn ouders het paardje voor mij gekocht. Toen kwam er een goed zadel een hoofdstel en kon ik dus ook fatsoenlijk rijden. Nouja...
Het bleek dat ze maar een klein deel van de basis kende. En ze lastig leerde. Ze was erg hyper en kende maar 1 versnelling en dat was vol gas! Daarom heb ik er 2 jaar over gedaan voordat ze eindelijk een volte in galop kon maken, 3 jaar om haar tijdens het rijden halt te laten houden. Achterwaarts weigerd ze nog steeds. Verkeersmak is ze niet. Springen vindt ze altijd wel heel erg leuk! Hoe hoger, hoe beter! Op zich heb ik me er aardig doorheen geslagen. En heb ik er nu (na 6 jaar bloed zweet en tranen te hebben gekost) een heel fijn en leuk paardje aan. Ondanks dat ik niet met haar de weg op kan, maar dat maakt mij niet uit. Zolang we samen maar plezier hebben.
Waarom ik dan toch meer wil weten over haar verleden is vooral omdat lichamelijke klachten heeft. Met name het linker voorbeen is erg stijf en loopt vrij regelmatig kreupel mee. Ik wil graag weten of ze ooit een blessure aan dat been heeft gehad. Verder vind ik het erg interessant om te weten wat ze heeft meegemaakt.
Hier wat info over haar:
Geboren op 28-5-1994
Ze is bruin en 1,60 hoog
De naam die op haar papieren is Mannie
Ze is een Expert x Pericles
Is in Beltrum geweest (misschien zelfs wel geboren)
Heeft schijnbaar in of rond 2002 een tweeling gehad
Heb haar gekregen in juni 2003
Mocht iemand meer over haar weten, zou ik dat erg fijn vinden. Misschien lost dat de puzzel wel op.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groetjes Joanne
Laatst bijgewerkt door Revanches op 01-01-10 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag [EG] toegevoegd aan topic.