Het terrein is daar nooit zo fijn te rijden, lang gras en hobbelige grond. Orri was superbraaf, ik was af en toe wel bang dat hij een ijzer zou aftrappen door de ongelijke grond maar dat gebeurde gelukkig niet.
Ik mocht de eerste ring in bij de jury die ik zondag als laatste had en waar ik toen eerste was geworden met complimenten. Ik moest dus goed mijn best doen. De ringen hadden geen hekjes en die was Orri's tweede buitenwedstrijd en eerste keer zonder hekjes. Het was dus ook een hele klus om het netjes tussen de bordjes te houden.

Aan de overkant van de sloot stond een Shetlander en daar bleef hij maar naar kijken, hij lette bijna niet meer op mee. We mochten beginnen, ik wendde af bij A, en TOET!! De jury toeterde en op dat moment realiseerde ik me dat de peesbeschermers nog om zaten!!

Ik schrok me dood maar gelukkig is sinds 1 april de regeling dat je wel door mag rijden nadat ze af zijn, en dat je dan -2 krijgt. Rijden voor wat je waard bent, zei de jury. Maar ik was natuurlijk helemaal van slag hierdoor.

Gelukkig ging het nog wel redelijk.
Toen de tweede proef, in de middendraf struikelde hij af en toe door het slechte terrein, en hij sprong een keertje verkeerd aan maar ik kon het gelukkig meteen corrigeren.
Naderhand bleek dat ik in die eerste proef 1e was geworden met 169 - 2 = 167.

Heel erg jammer, die domme fout heeft me dus een punt gekost, anders had ik er 2.
In die andere proef was ik 2e met 154 punten. Jammer zo laag, als die galop meteen was goedgegaan had ik wel een punt. Ik snap ook niet waarom dit zo laag was want hij ging niet slechter dan de eerste proef maar ja. Een puntje rijker dus. Laden was een drama, we kwamen ook erg laat thuis.

AMSAMSAMS, Naiade + vriendinnen bedankt!!