Ijsland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

reslicun

Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 16:52

Hey!
Mij lijkt het heel gaaf om een trektocht in ijsland te maken op ijslanders. Dit mag ik nu nog niet van mijn ouders, maar ik zou het over een paar jaar wel willen doen. Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben? Hoe beviel het?

Gr

Roozie1997

Re: Ijsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:40

Lijkt mij ook geweldig, dus ga dit even volgen!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:43

Ik heb het gedaan, twee weken getrokken over noord/west ijsland. Echt super super gaaf (was combi met kennismaking natur ijsland) maar financieel een rib uit mijn lijf. Hou maar rusdtig rekening met 4000 euro all in, misschien wel meer.

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:23

Citaat:
OKHannes schreef:
Ik heb het gedaan, twee weken getrokken over noord/west ijsland. Echt super super gaaf (was combi met kennismaking natur ijsland) maar financieel een rib uit mijn lijf. Hou maar rusdtig rekening met 4000 euro all in, misschien wel meer.

Nam je je eigen rijkleding mee naar Ijsland ?
zo ja , waar heb je die dan laten 'ontsmetten ' ?

Ik zoek namelijk nog een adres die dat kan doen voor me

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 00:08

Ik had voor de gelegenheid speciaal rubber rijlaarzen gekocht, die ik heb achtergelaten, en mij gewone rijkleren heb ik naar destomerij gebracht en laten sealen......niet ingewikkeld gedaan zeg maar

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 20:37

Leren rijlaarzen/chaps mag ook niet, alleen stof of kunststof/rubber...en zelf goed uitwassen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:14

gewoon alles in de wasmachine pleuren en een flinke scheut waspoeder erbij. Laarzen schoonmaken met bleekmiddel en zorgen dat het er goed naar ruikt.

verder: neem warme schoenen mee waar je ook een stukje op kunt lopen. Ik vond de rijlaarzen echt waardeloos en was op een gegeven moment bang dat mijn voeten bevroren waren.
Vochtig plee papier ook erg handeg wat achter de rotsen is geen wc.

Ijsland is echt geweldig. Als je de centen hebt zeg ik altijd DOEN.
Ik heb de luxe gehad dat ik 2x kon, ik heb de 1ste keer de sheep round up gedaan en de 2e keer de kjolur trail.
ik ben met hestasport gegaan.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 00:47

Wauw, dat lijkt mij ook echt heel leuk!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:52

Een kennis van mij woont er, Jessie Huijbers. Zij zit op ook op bokt, alleen weet ik haar boktnaam niet...
Wellicht even zoeken en haar pb'en? Jessie heeft ervaring met IJsland (duh, als je er woont) en zeer veel ervaring met IJsjes en het rijden an sich. Zij kan je vast tips geven over je kleding en wat wel en niet te doen.