Horseware Amigo lite, welke onderdeken>Insulator of Duo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Horseware Amigo lite, welke onderdeken>Insulator of Duo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 22:49

Voor onder mijn regendken wil ik voor het voorjaar een horseware onderdeken kopen.
Ik heb de amigo lite, en wil er een lichte voering onder voor de overangsperiode.

Ik meen te hebben gezien dat je de Duo vast kon maken aan de amigo regendekens, en dat kan geloof ik bij de insulator van amigo niet?

Wie o wie kan me daar het een en ander over vertellen?

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:46

Je hebt inderdaad van Rambo een Duo deken, de zogenaamde Rambo Duo.http://www.horseware.com/forhorse/turno ... mboduo.asp
Daar zitten haakjes of klittenbandjes aan de binnenkant zodat je de onderdeken eraan vast kunt maken.
De amigo dekens hebben dit systeem niet. Maar ik kan je wel vertellen dat de onderdekens hier ook gewoon goed onder blijven liggen :)

Nathalie84

Re: Horseware Amigo lite, welke onderdeken>Insulator of Duo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 13:42

De duo heeft inderdaad achter die klipjes, die kun je aan de amigo vastmaken. Blijft echt super goed liggen.

Ik heb toen gekozen voor de duo, omdat bij de insulator er weer kruissingels aan zaten en dat vond ik zelf erg druk worden.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:02

Nathalie84 schreef:
De duo heeft inderdaad achter die klipjes, die kun je aan de amigo vastmaken. Blijft echt super goed liggen.

Ik heb toen gekozen voor de duo, omdat bij de insulator er weer kruissingels aan zaten en dat vond ik zelf erg druk worden.

Waar zou je die aan de Amigo vast kunnen maken dan??

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:04

aan de duo zitten achter aan de deken klipjes, die kun je aan de oogjes van het staartriempje vastmaken van de amigo.

Die klittenbandjes kun je inderdaad er niet aan vastmaken, maar het blijft evengoed super liggen.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 14:11

Oke ;) Ik dacht al dat van die klittenbandjes kunnen toch niet vast?? Maar ik vind het sowieso super dekens blijft allemaal goed liggen en het belangrijkste vind ik is dat het niet zo strak zit op de borst als andere dekens. Nou heb ik ook wel een heel breed paard maar het zit allemaal perfect :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 21:42

Als je een losse hals heb bij de lite kan je die klittenbandjes vastmaken aan de insulator en lite. Zo zit dan toch de deken vast van voren en daarbij de insulator blijf super liggen onder de lite.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 13:26

Ik heb ze gisteren beide gezien en ga voor de insulator.
De ijzeren clips komen overeen en maak er zelf klitteband aan ;)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:06

Ik heb een Insulator onder m'n Amigo liggen, ik had zo m'n twijfels of het wel zou blijven liggen. 2 van die gladde stoffen op elkaar en geen bilkoorden. Maar het blijft prima liggen, ook als ie buiten aan het rollen geslagen is ... incl. waterplas :o

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:24

Ik heb ook Amigo Insulators v 200 gr liggen onder Amigo Lite deken en blijft inderdaad prima liggen:)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 12:47

Ik heb de duo! Die kan ook vast aan mijn amigo aan de voorkant, de 1200 denier versies van amigo hebben haken rondom de hals. Hij ligt nu onder een Harry's Horse, gaat ook prima.

Taar_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:56

Nog een kleine aanvulling: de liners van de Rambo Duo vind ik wat kort vallen, en soms gaat de musketon die je vastklikt aan de regendeken, los. De Amigo Insulator (= staldeken, en heel geschikt als onderdeken) valt iets langer bij de buik, en blijft perfect liggen. Ideaal voor wat forsere paarden. Zowel de 150 gr (medium) als de 300 gr (heavy) past in de wasmachine.