Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Op de rotondes gaan we echt stapvoets omdat het daar het ergst is.
)Citaat:We hebben een 2paardstrailer, die in goede staat is, geen gebreken dus aan de trailer zelf kan het niet liggen. Wel kan mijn pony mee als we het tussenschot helemaal opzij doen, en dus alle ruimte heeft om haar evenwicht te kunnen verplaatsen. Maar dit is heel gevaarlijk omdat ze dan geen veiligheidsstang achter zich heeft. Wij durven het daarom niet aan om grotere afstanden zo te gaan rijden met haar. Verder staan onze pony's aan een veiligheidsketting, ze staan hier niet te kort en niet te lang mee, hebben transportbeschermers om, dekens op en hooi onderweg.
Onderweg kan je paard er zelfs last van hebben (als ze gaat zitten of liggen zoals jij al aangeeft). Dus gewoon lekker die stang erachter weg laten. En ja das serieus. Ik heb zelf ooit een pony gehad die ook ging zitten en liggen in de trailer, die hing zichzelf bijna over het schot heen, schot opzij en geen stang erachter, en geen enkel probleem meer. Paarden en pony's kunnen ook claustrofobisch zijn. En wij reden er rustig ritten van een paar uur mee zo zonder achterstang. Je hebt je pony goed beschermt in de trailer staan, dus wat zou er dan fout kunnen gaan, als er geen stang achter zou zitten???
We hebben het een paar maanden geleden geprobeerd, 2 pony's in de trailer, en achter mijn pony geen stang.DinoBanani schreef:Ik heb er ook al aan gedacht om rubber om de stangen en de zijkanten te laten doen, zodat ze zich daar igg niet aan kan bezeren.
Wat de rijstijl betreft klopt degelijk, maar wij rijden altijd echt alsof we een glazen raam vervoerenOp de rotondes gaan we echt stapvoets omdat het daar het ergst is.
Wat ik nog vergat te vertellen: mijn pony gaat zitten als ze haar evenwicht verliest, en komt daardoor met haar achterwerk onder de veiligheidsstang. Nou raadde iemand ons aan, om de stang op ponyhoogte te laten maken (ze is 1.56 hoog), zodat ze niet meer onder de stang door kan. Of om er een stang onder te laten maken. Alleen vraag ik me af, of dat juist niet gevaarlijker is. Straks doe ik de klep open en ligt ze daar met 4 gebroken benen...
Vind ik niet erg, discuseren is leuk (of nee kan leuk zijn).
Zowel vroeger toen ik nog een trailer gebruikte maar helemaal nu, nu ik met een vrachtauto rijd. Zonder stang of met ik vind een staartbeschermer een must. Die van mij dragen die dingen dus altijd als ze op de auto of trailer gaan. Mijn ene paard was ik het 1 keer vergeten, die had gelijk ook de staartwortel kapot. SharonTessa1 schreef:mijn paardje krijgt altijd als we met trailer gaan een kalmeringsspuitje anders sloopt ze gelijk de hele trailer.
SharonTessa1 schreef:mijn paardje krijgt altijd als we met trailer gaan een kalmeringsspuitje anders sloopt ze gelijk de hele trailer.
Citaat:Wel kan mijn pony mee als we het tussenschot helemaal opzij doen, en dus alle ruimte heeft om haar evenwicht te kunnen verplaatsen. Maar dit is heel gevaarlijk omdat ze dan geen veiligheidsstang achter zich heeft. Wij durven het daarom niet aan om grotere afstanden zo te gaan rijden met haar.
DinoBanani schreef:We hebben al een plastic tussenschot, dus ze kan haar evenwicht wel verplaatsen. Als ze alleen in de trailer staat met het schot opzij is er dus niets aan de hand. Met 2 paarden kun je het tussenschot niet opzij zetten, dan komt de ander klem te staan