Welke maat Rambo staldeken moet ik kopen voor mijn paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zarahan

Welke maat Rambo staldeken moet ik kopen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 17:45

Ik heb mijn grote, duitse paard van 173cm een gebruikte Rambo staldeken in maat 6,9'' gekocht omdat maat 6,6" hem echt te klein is. Het deken past hem best goed, de hals is precies goed maar ideaal zou het deken een paar centimeters langer kunnen zijn op de kont. Omdat hij in een grote hal woont waar 's nachts minusgraden kunnen zijn en hij heel makkelijk koud heeft, wil ik hem nog een Rambo staldeken boven dat Rambo 6,9'' zetten. Ik zit alleen te twijfelen of ik hem nu maat 6,9" of 7,0" moet kopen? In coolers enzo heeft hij maat 155/XL nodig.

Als ik maat 6,9" boven een andere 6,9" set, misschien wordt het bovenste deken nog wat korter op de kont of wat (te?) strak op de hals. Maar als ik maat 7,0 koop, ben ik bang dat de hals te groot wordt (en zijn schoft gaat schuren; hij heeft erg sensitief huid) en het deken mischien te lang wordt.

Wat is de ruglengte van maten 6,9" en 7,0"? (het deken wat hij nu aan heeft is misschien wat verkrompen dus dit meten helpt niet)
Wat is de onderlengte van 7,0"?
Hoeveel verschil is er in de grootte van de halsopening tussen 6,9" en 7,0"?

6,6" = 198cm onderlengte
6,9" = 206cm
7,0" = ???

Kan iemand mij over de maten in cm informeren? En welke maat denken jullie dat hem het best zou passen? Graag z.s.m. antwoorden, hij heeft nu ruim 10 cm te kort deken boven het Rambo en hij wil echt als kerscadeau een beter passende deken hebben...:j

tamary

Re: Welke maat Rambo staldeken moet ik kopen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 17:56

Dekens overelkaar gaan snel schuren. Koop een dikkere deken die je in plaats van kan gebruiken.
Kan zijn dat je een ander merk nodig hebt die een voor jouw paard betere pasvorm heeft.

En geef flink meer hooi, zodat hij zichzelf van binnen uit warm kan stoken.

Zarahan

Re: Welke maat Rambo staldeken moet ik kopen voor mijn paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 18:29

Ik kan moeilijk veel dikkere dekens vinden dan 400 gram... En wanneer hij hard werkt totdat hij flink zweet, moet hij geschoren worden en redt hij het niet met 1 deken van 400 gram. Hij wordt nu 15 en is altijd super gevoelig voor koud geweest. Terwijl mijn andere paard naast hem met dunne vacht en 1 deken stond, had hij (geschoren) 3 winterdekens op voordat hij warm bleef. Zijn vacht is niet echt dik ook al wordt het enorm lang en ik moet hem echt scheren omdat anders wordt hij niet droog in 2 uur...

Meer hooi heeft hij niet nodig; hij eet al enorme porties en zijn buik is echt groot genoeg...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:12

Zarahan schreef:
6,6" = 198cm onderlengte
6,9" = 206cm
7,0" = ???

Even googlen op engelse maten en je kan het ook zelf uitrekenen...

7,0" betekent 7 feet, 0 inches.

Eén voet is 12 inches. Eén inch is 2,54 cm. 7 voet is dus 213 cm

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 12:07

Dit hoort bij Seizoensvragen.
Zodoende van VSW-->SV.