erg voorwaards paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

the_m

erg voorwaards paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 16:52

ik rij nu al een jaar op haar en ze is heel erg voorwaards stappen gaat wel redelijk wel snel maar dat is niet zo erg. Maar als je wilt gaan draven heeft ze nogal vaak de neiging om te gaan galloperen. en als ze blijft draven gaat ze meestal heel hard. het gaat al een heel stuk beter als eerst want toen draafde ze helemaal niet. ik rij gewoon rustig met haar en probeer zo min mogelijk te galloperen. weet iemand hoe ik het beste met haar kan rijden het gaat namelijk wel steeds beter maar ik hoop dat het sneller kan

gr. the_m

aeolusnr1

Re: erg voorwaards paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:37

Privéles nemen, en je ziet het dan echt snel verbeteren.
Het kost idd geld maar zelf kom je maar heel traag tot een verbetering, en daar blijf je dan hangen.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 20:40

Veel overgangen en voltes rijden

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:40

mocht dit allemaal niet lukken raad ik je aan om je paard een grondig te laten nakijken. Zou zomaar kunnen dat ze een blokkade heeft en er voor probeert weg te lopen

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:45

Heb je les? :Z

the_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 18:14

er heeft ooit iemand op gereden en die is er zo mee gaan crossen dat ze ook helemaal gek werd als je er alleen maar aan dacht om been te geven je moest heel erg met je stem rijden

machteld11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 23:12

hoi,
probeer hem eigenlijk voorwaarts te houden,
veel bezig met hem zijn voltes overgangen en weet ik het allemaal wat. maar probeer voor je les hem even te longeren mijn pony is ook erg voorwaarts maar door veel te rijden en zo is het al wat minder geworden en misschien een passende martingaal??

ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt groetjes renée

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:11

Goed op je zit letten. Zorgen dat je je lichaam ontspant op het moment dat ze harder gaat. En inderdaad overgangen en schijnovergangen rijden.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:29

Mijn paardje is ook vrij fris althans begin van de les toch :D maar ik rij idd ook veel voltes enzo dan voel je ze ook echt kalmer worden..is ze eind van de les ook nog zo fris?

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:33

Probeer met je zit haar terug te rijden naar langzaamer draven. Mijn bijrijdpaardje heeft het ook, niet dat die wil galoperen maar gwoon hard draven. Ik probeer dan gewoon in mijn tempo te lichterijden dan neemt ze dat over.

the_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 20:22

Idifix schreef:
Mijn paardje is ook vrij fris althans begin van de les toch :D maar ik rij idd ook veel voltes enzo dan voel je ze ook echt kalmer worden..is ze eind van de les ook nog zo fris?

ze blijft heel fris net zo lang tot dat ik afstap dan is het goed

notterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:21

al je met zweep rijd zal ik dat niet doen.
als je zonder zweep rijd zal ik eerst vlink lang longereren of ze in de bak losgooien

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 15:26

Ik zal inderdaad geen hulpmiddelen gebruiken. Ik heb ook 2 jaar lang een super voorwaarts paard gehad je hoefde je benen maar aan te leggen of je was weg..

Wat ik heb gedaan en dat hielp super. Benen er van af proberen te houden, ook al heb je dat voor jou gevoel maar doe dit overdreven. Vaak hoef het minste gering maar aanleiding tot voorwaartse te gaan. Ook zal ik beginnen met lang en laag rijden. Hoe moeilijk dit in het begin ook zal zijn.. Vaak als ze goed door de rug heen lopen komen ze ook terug in tempo. Wanneer je voelt dat je paard voorwaartse wil gaan lopen wanneer je lang en laag rijd probeer haar maar terug te nemen. En dan moet je ook gewoon echt duidelijk zijn hier hóó en niet verder en dan probeer je het opnieuw.Dit kun je doen door verschillende oefeningen met haar te rijden (lange zijde,volte's rijden etc.) Na mate je dit heb gedaan merk je dat je paard ook rustiger word ..

Ook is lessen toch wel prioriteit nummer 1 !!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:10

Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.
Voorwaarts = paard is goed aan het been, denkt vooruit
Rennen = het paard wil hard

Dat zijn twee aparte dingen. Ik lees eigenlijk alleen dat het paard met jou ervandoor rent.

Wat kun je daar nou tegen doen:
er zijn al nuttige dingen genoemd, zoals les nemen :D en het paard laten nakijken door een tandarts/zadelpasser/osteopaat als je dat niet al gedaan hebt. Het allerbelangrijkste is dat JIJ het tempo bepaalt, het paard neemt nu letterlijk een loopje met je. Wanneer jij eenmaal het tempo onder controle hebt kun je binnen de gangen gaan schakelen (dus verschillende tempi stap, draf, galop rijden) zodat je het paard net zo hard kunt laten lopen als je zelf wil.

Loveskyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:53

Probeer veel figuren te rijden en voordat je gaat rijden misschien je paard even te longeren? Het kan ook soms helpen om als je paard sneller gaat draven zelf langzamer licht te gaan rijden, vaak gaan paarden dan minder snel lopen.
succes!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 00:58

kijk eens wat er gebeurt als je paard iets minder krachtvoer krijgt en meer hooi, dit heeft bij ons gezorgd voor een wereld van verschil!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 01:01

Goeie les halen en zorgen dat het paard aan je zit en aan je been komt. Is nog niet zo eenvoudig. Het kost tijd om energie die nu tegen je gebruikt wordt voor je te laten werken en daar ben je goeie hulp vanaf de grond bij nodig.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 07:53

idd zoals al genoemd is:
les nemen, veel aan je eigen houding werken. Vaak een overgang maken. Stap,draf,stap,draf
Zodra je paard gaat draven op een tempo dat jij niet wilt, weer terug nemen naar de stap. Zodra je paard in een rustige draf zit, al is het maar een paar passen, erg overdreven belonen.
Dit moet je gewoon een hele tijd proberen. Verwacht geen wonderen, dat het morgen al over is. Wees realistisch en gun het tijd.

claire_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:42

been er vanaf houden lijkt me absoluut geen optie. als je er dan toch weer je been aanlegt, wordt het helemaal een rodeo. zit, been, rust en les waren voor mij het antwoord.
ik ging ook teveel met Nero naar buiten, alleen maar rechte, lange paden. dat was iets teveel vrijheid ;-)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:56

Loopt je paard op beide handen in de zelfde stelling ,(kijkt hij constant naar rechts ) wil hij naar links liever dan naar rechts de wending lopen, waarbij hij naar rechts blijft kijken, als dat zo is moet je er een goede fysio, of er een goede instructie bij halen, heeft hij last van zijn rechter schouder, waardoor ze vaak aangalloperen met aandraven.

sjantaaaall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:27

probeer haar eerst te longeren voordat je gaat rijden, zo is de meeste energie er al uit.
Steeds terug pakken en nageven en praat rustig met haar, gaat ze nog steeds te snel?
maak dan wat kleine voltes..