Voordat ik iets via internet koop toch even checken... Vallen de laarzen groot, klein of gewoon zoals de maat die erin staat? Ik heb normaal maat 38 en deze laarzen hebben maat 37. Nu heb ik bijv ook mountainhorse-laarzen, en daar heb ik maat 36 van... zo groot vielen die dus. Wie weet het?????
Je kunt ook gewoon even naar de winkel gaan en ze passen...
Ninx
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-09 15:07
Wendy15 schreef:
Je kunt ook gewoon even naar de winkel gaan en ze passen...
Dat is het makkelijkste... Maar ik woon nogal euh, afgelegen... en vriendlief is met de auto op pad. Wie weet krijg ik zo een antwoord en kan ik ze 'blind' bestellen..
Ik zou het niet gokken om ze 'blind' te bestellen, tenzij je ze terug kunt sturen/ruilen als ze niet passen. Het zijn namelijk niet de goedkoopste laarzen...
Ninx
Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-09 15:10
Lisa91 schreef:
Ik zou het niet gokken om ze 'blind' te bestellen, tenzij je ze terug kunt sturen/ruilen als ze niet passen. Het zijn namelijk niet de goedkoopste laarzen...
Sterker nog: niet te betalen... maar dit zijn 2e handsjes....
Het is een beetje moeilijk vergelijken omdat Dubarry met Engelse maten werkt. Je hebt welliswaar een conversietabel maar maat 6.5 zou volgens die tabel mt 40 moeten zijn. Ik heb zelf mt 40 maar moet echt dikke sokken aan in de laarzen anders zijn ze te groot.
Urona447
Geplaatst: 24-12-09 19:27
Heej!
Ik ben al op een poos op jacht naar dubarrys maar ze vallen meestal kleiner uit !
Dubarry's vind ik erg ontbetrouwbaar, Ook per model verschilt de maat weleens.. ik koop ze daarom niet meer via internet, of je moet precies hetzelfde model even passen in de winkel. Mn laatste paar heb ik tweedehands gekocht, maar eerst gepast in de winkel
_Lauwtje_
Geplaatst: 24-12-09 19:52
ik heb altijd maat 39 van schoenen en m'n dubarry's zijn ook maat 39 en m'n moeder heeft van dubarry ook dezelfde maat als die ze normaal heeft. zal het niet aandurven om een maatje kleiner te kopen...
Ik weet niet precies hoe lang je bent, maar ik voelde me met mijn 1.63 net de gelaarsde kat in de Dubarry's.. Hoe prachtig ik ze ook vind, het zag er niet uit toen ik ze eenmaal aan had.. Zou ze voor die prijs toch echt even gaan passen..
Karl66
Geplaatst: 04-01-10 01:22
[LZP] > [RUI]
Horsea_nl
Geplaatst: 06-01-10 18:49
Ik vind ze normaal vallen.
heb normaal 39.5
heb nu maat 40. kan ik nog lekker een paar dikke sokken erin
Ik heb zelf normaal maat 6 en in mijn dubarry laarzen heb ik maat 6,5. Gewoon naar de winkel gaan en passen is altijd de beste optie. Ze lopen overigens heerlijk, dus ik kan ze alleen maar aanbevelen.