emre2003 schreef:Ze staat wel midden in de gang en kan andere paarden zien en snuffelen. Ook wordt ze iedere dag in de paddok gezet samen met andere paarden.
Dan zou ik me er niet druk over maken. Misschien nog eens goed opletten wanneer ze buiten staat, misschien is er 1 paardje waar ze het echt goed mee kan vinden en dan kun je het nog eens proberen, maar zolang ze dagelijks voldoende contact heeft met andere paarden en ze zelf rustig is in de box, geen behoefte lijkt te hebben aan een ander in haar box, zou ik het zo laten.
Wij hebben er 1, zelf gefokt (wordt 5 komend jaar) en altijd met anderen gestaan, die kan nu nog niet zomaar overal bij. Zij jaagt of wordt opgejaagd, de merrie's moeten haar niet of zijn bang voor haar. Alleen de hele oude merrie's, de 20+ers, die laten haar een beetje met rust. Hengsten is een ander verhaal, die zijn wég van haar, zelfs de grootste watjes veranderen in vurige hitsige woeste hengsten in haar buurt... Ze flirt ook graag met ze, zelfs wanneer ze drachtig is....
Ze zijn niet allemaal over 1 kam te scheren, soms zit er gewoon een aparte tussen
Volg de behoeftes van je paard, dan merk je vanzelf wat voor dát paard het beste is!
overigens, ik sluit me aan bij even getallen, oneven getallen brengen hier ook ruzie, even getallen gaat meestal beter.