problemen met huurders van stal.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amosje

problemen met huurders van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:17

hallo bokkers,
ik zit namelijk met een probleempje
ik heb een pensionstal bij mijn thuis en ik verhuur de stallen aan 120 euro per maand
hier zit hooi, stro en uitmesten bij inbegrepen
de paarden staan van smorgens tot savonds op de weide
ik hoor niemand klagen over mijn manier van werken behalve dat ene koppel
ze hebben nl een fries die voeren ze smorgens 3 kilo brok en savond ook 3 kilo met wortelen
en een hele berg hooi, hun jaarling heb ik hooi in een hooinet gedaan en dat krijgt ie niet eens op
nu gooit hij nog stiekem hooi bij, en is nog niet eens zuinig ook niet
ik mag zijn paarden niet binnendoen want als ik dat doe krijg ik heel boze telefoon.
hij wil ze zelf binnendoen dit is ontspanning voor hun zeggen ze..
maar ze komen savonds doen die paarden binnen en vertrekken ook weer meteen
en ze wonen ook nog niet meteen langs de deur.
ik heb hem al eens gezegd van niet meer hooi bij te voeren dat het toch maar door de stal heen geslingerd ligt dan maar hij luisterd niet.
Ze hebben al mijn kast gekregen voor hun spullen in te doen, en mijn diepvries ook al voor voer.
wat moet ik nou doen mijn wetten stallen en zeggen ik doe ze binnen gelijk met de rest en dat zij zich maar aan mij moeten aanpassen? en dat ie anders maar een andere stal moet zoeken.. want ze maken het er mij niet echt makkelijker mee en voor die andere paarden is het ook alleen maar stressen als hij paar uur later met voer begint te rammelen..

alvast bedankt om te lezen
hoop dat het hier goed staat

groetjes

Caira

Re: problemen met huurders van stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:18

op je strepen gaan staan, want op je tenen lopen voor pensionklanten kan je plezier echt vergallen. Afspraken maken en ze anders de deur wijzen.

Andortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:20

ik zou zeggen dat ze dan maar een andere stal moeten zoeken waar ze het wel allemaal zelf mogen bepalen..
jij bent toch de baas dus jij bepaald wat er gebeurt en wat niet..
niet mee eens dan kunnen ze gewoon een andere stal zoeken

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:20

Tja de regels klinken in mijn oren niet slecht...dus ik zou zeggen mee gaan met de rest, en gewoon ook op tijd naar binnen. Voor hun ontspanning vind ik ook niet echt een geldige reden.
Jij voelt je er rot onder, en uiteindelijk is het voor jou niet leuk, maar het is wel jou stal!

Ik zou er dus gewoon wat van zeggen, aanpassen of een andere stal zoeken!

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:22

nou heel simpel, ze hebben zich mooi aan jou regels te houden, en zo niet! vertrekken!!
sorry maar ik zou mijn stal niet laten beheersen door huurders!
succes ermee meid! (:)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:23

Simpel hoor, of je voegt je aan jouw stalregels...of je zoekt een ander adres waar die vrijheid beter past (ik vraag het me af, waar dat is). En kom op zeg, jij staat toch voor jouw ding, jouw stal en jouw beleid.

Toedeloe zou ik zeggen.

Succes!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 19:26

ok dankjewel allemaal
ze hebben dezelfde hoefsmid als mij
en de smid zei al dat ie iedere keer dat ie moest gaan beslaan op een andere plek was..
en inderdaad het is niet leuk meer als het zo gaat
daarstrak zei nog iemand dat ze heel content was, alleen dat koppel moet altijd dwarsliggen en het beter weten
dan ga ik ze dat morgen maar zeggen dat ze de keuze hebben..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 19:26

Het zijn jou regels, dus jij bent de baas, als ze zich daar niet aan kunnen houden of eigenwijs gaan doen, moeten ze maar weg, ja zo is het toch?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 20:56

Tja ze horen gewoon jouw regels te volgen. En als ze toch zo nodig "alles" zelf willen doen. Tja dan moeten ze maar ergens een stal zoeken waar ze de kale huur van betalen. Komen ze er misschien ook nog meteen achter dat het hooi ook niet voor niets weggegeven wordt.

Wat je het best eerst kunt doen is zeggen dat je afspraken hebt en dat ze zich daar aan horen te houden. Gaan ze daar niet mee akkoord dan zeg je gewoon dat ze wat anders moeten gaan zoeken.

juliusz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:00

Meer stalgeld laten betalen voor het onnodige hooi voeren.
Verder zelf paarden laten binnen halen maar dan voert hij ze ook maar buiten zodat de andere paarden er geen last van hebben.

Of gewoon het zelfde als de rest van de groep, willen ze beide niet zoeken ze toch andere stal :)

Silence_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:03

Andortjuh schreef:
ik zou zeggen dat ze dan maar een andere stal moeten zoeken waar ze het wel allemaal zelf mogen bepalen..
jij bent toch de baas dus jij bepaald wat er gebeurt en wat niet..
niet mee eens dan kunnen ze gewoon een andere stal zoeken

helemaal mee eens! ;)

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:06

Het zijn jou stallen en jij bepaald de regels.
Ik neem aan dat deze regels al zo waren voor ze kwamen?
Dan zullen ze daar destijds mee akkoord gegaan zijn.
Zijn ze dat nu niet moeten ze maar wat anders zoeken.

Zal leuk zijn zeg als elke pensionklant maar gaat bepalen wat hij/zij mag dan krijg je 1 grote bende.
Dus gewoon vertellen dat je het er niet mee eens bent

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:10

Caira schreef:
op je strepen gaan staan, want op je tenen lopen voor pensionklanten kan je plezier echt vergallen. Afspraken maken en ze anders de deur wijzen.

Helemaal mee eens! Want misschien geef je nu nog maar 1 vinger, straks pakken ze je hele hand. De mensen die content zijn bij jou in pension die blijven echt wel hoor!

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:11

Maak een stuk papier met stalregels en hang die op hun stal?
als het ze niet aanstaat, vertrekken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:12

Het is jouw stal en daar gelden jouw regels.
Ik neem aan dat je die bekent hebt gemaakt aan de huurders voordat ze er komen te staan.
Het is heel simpel in mijn ogen, kan je je niet vinden in de regels die er gelden ga je er over praten, komt er geen oplossing dan is het exit.
Wat betreft het voeren van al dat extra hooi, als ze dat persé willen prima maar dan ook een extra vergoeding daarvoor. Zeker als je al voldoende voert wat niet op gaat!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 21:26

ze waren eigelijk mijn eerste klanten.. en toen was dat nog niet zo een probleem..
en aangezien ze eigelijk altijd 24/7 buiten hebben gelopen en toen zag je ze soms de hele week niet
en nu moesten ze in oktober de stal op en toen wouden ze perséé ze zelf binnen doen en in de zomer zag je ze nooit :s
maar nu zijn er paarden bijgekomen dus vanaf nu zullen zij met de rest meemoeten kheb het zolang mogelijk geprobeert maar het is echt niet meer leuk nu..
de paarden lopen dus van 9-17 u buiten nu maar hij komt ze binnen doen rond 19 omdat ze dan niet zo vroeg op stal staan..dan staan ze ook maar wat te draaien aan de poort..
maar ik heb de optie van 24/7 buiten ofwel stal,.. dus hij mag dan vanaf nu volgen met de rest of vertrekken

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:30

goed gesproken!!!
jij bent de baas daar op stal en als meneer het daar niet mee eens is
dan moet hij maar op zoek gaan naar een andere stal

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:32

Caira schreef:

Helemaal mee eens! Het is jouw stal en zoals je schrijft, heb je het prima geregeld :j Geen reden om te klagen en als klanten dat wel doen, moeten ze maar ergens anders naartoe (ik snap dat dit niet de leukste optie is, maar als deze mensen het je zo moeilijk maken..)
Laatst bijgewerkt door MRIIIS op 22-12-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:32

dus ook nog eens dat ze je land kapot lopen omdat hij wil dat ze buiten blijven. Idd stel hem voor die keuze, principe op onze stal is hetzelfde als bij jou, en sommige mensen weten niet half hoe goed ze het op zo´n adres hebben!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 21:38

Je hebt groot gelijk jou stal jou regels staat het hun niet aan tja dan moeten ze maar vertrekken.
Ben benieuwd wat hun er zelf van vinden als je het verteld.
Succes.....

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:12

Dat is dus de reden dat ik all-in pension heb. :D Niks geen gezeur over hoeveelheden en tijden. De paarden krijgen gewoon zoveel hooi/voordroog als ze op kunnen en brok naar behoefte (6 kg p.d. is wel heel errug veel).

Toen ik jaren geleden nog met m'n paarden bij m'n ouders stond, had hij ook altijd 1 pensionklant. In het begin dat hij pensionklanten had, deed die klant alles zelf. In het begin zorgden ze ook zelf voor voer en strooisel, maar dat was altijd op en dan werd er dus geleend. Daarna verhuurde mijn vader de stal inclusief voer en strooisel. Het was hetzelfde drama als bij jou; de ene dacht dat hij een cavia had en voerde zo weinig dat het dier dood zou gaan. Als je er wat van zei, dan was dat niet zo want anders werd hij te dik. Pff, te dik. Graatmager, maar dat zagen ze niet. Een ander wilde er strooisel van maken zoveel kreeg zijn pony. Ook stallen mesten was een ramp. Of elk sprietje vuil werd eruit gehaald en zelfs met stoffer en blik werd de stal dagelijks gedaan of ze stonden echt in de stront. En wat doe je dan als je eigen paarden er wel keurig bij staan? Juist, toch ook die stallen mesten. :+ Ook de mesthoop was altijd een ramp, niet netjes opgooien, maar kruiwagen zo ergens in de buurt van omgooien. Als ik eraan terug denk, kan ik me er nog aan ergeren of boos om worden. |(

Dit wilde ik dus zelf niet, vandaar dat ik alles zelf doe en dat bevalt me uitstekend. Maar in alle gevallen geldt, stel duidelijke grenzen en regels en hou je daaraan. Niet leuk op het moment zelf, maar niets doen leidt van kwaad naar erger. Een mooie kerstgedachte: kom op voor jezelf en doe wat aan deze ergenis!

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 22:23

Ja idd, daarom dat ik uitmesten nu ook al zelf doe, daar heb ik ook al slechte ervaringen mee gehad vroeger
en voll pension is idd nog het makkelijkste..
ja 6 kg ze ziet graag ronde dieren
het paard is zo dik als iets.

zal morgen neertypen hoe het is afgelopen :)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:24

[VSW] -> [TAO]

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:35

Ik sluit me helemaal aan bij de rest.
Succes!

Baron31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:42

ik sluit me ook helemaal aan bij de rest,