. Ze is bij ons zelf gefokt maar sinds haar geboorte hebben wij haar nog nooit zien rollen. Ze is inmiddels vijf en ze heeft altijd wel bij andere paarden in de wei gestaan die wel vaak rollen. Ze doet het gewoon nooit niet in het land niet in de bak echt nooit. Terwijl de fries van mijn moeder altijd zo neerploft. Zijn er meer mensen die zo'n paard hebben? Ik vind het gewoon een beetje vreemd
.....

En ik heb haar vaak lang in de gaten gehouden want ik dacht ook elk paard gaat toch wel een keer rollen. Maar ik heb haar echt nog nooit kunnen betrappen. Ze kan wel dominant zijn tegen paarden die ze niet kent. Dat is meer dat ze het niet vertrouwd (echt zo'n merrie) maar met de fries waar ze altijd mee buiten staat is ze beste maatjes. En daar is ze absoluut niet bang voor( in tegenstelling zelfs). En er is ook genoeg ruimte daar kan het ook niet aan liggen.
paar maanden later deed ze het voor de 2de keer en kwam ze klem te liggen op haar rug tegen de bakrand (zo'n grote bak maar mevrouw ging precies tegen de rand aanrollen
)