Paard dat niet rolt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Funky_Town

Paard dat niet rolt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:37

Het klinkt misschien raar maar ik heb mijn paard nog nooit zien rollen :roll: . Ze is bij ons zelf gefokt maar sinds haar geboorte hebben wij haar nog nooit zien rollen. Ze is inmiddels vijf en ze heeft altijd wel bij andere paarden in de wei gestaan die wel vaak rollen. Ze doet het gewoon nooit niet in het land niet in de bak echt nooit. Terwijl de fries van mijn moeder altijd zo neerploft. Zijn er meer mensen die zo'n paard hebben? Ik vind het gewoon een beetje vreemd :P.....

_Bitje_

Re: Paard dat niet rolt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:38

zit er wel eens stro in zijn staart (vast wel) ?

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:39

Dat is zeker zeer apart. weet je zeker dat ze niks aan haar rug heeft? en staat ze makkelijk op of gaat ze makkelijk liggen?

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:39

Nou lijkt me sterk dat een paard in 5 jaar tijd nog nooit gerolt heeft :)
Ze zal t niet vaak doen, en jullie hebben t waarschijnlijk toevallig nooit gezien :)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:40

Kan het niet zo zijn dat niet ieder paard daar het nut van in ziet.. heb jij wel eens in de oksel van je been gekrabt? Niet als je daar nog nooit jeuk hebt gehad toch??? Of denk ik nu te simpel????

Kitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:41

grappig.. ik dacht dat ik gek was, mijn tinker heb ik ook nog nooit zien rollen.. maar hij ligt wel, overal strotjes in zijn staart.. en als ik laat kom, hoor ik hem snel opstaan:)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:42

Zidore schreef:
Kan het niet zo zijn dat niet ieder paard daar het nut van in ziet.. heb jij wel eens in de oksel van je been gekrabt? Niet als je daar nog nooit jeuk hebt gehad toch??? Of denk ik nu te simpel????

Oksel van je been??????
Knieholte bedoel je?? :')

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:43

Zidore schreef:

het heeft wel degelijk nut hoor! het is zelfs noodzakelijk!
door het rollen gaat het bloed beter door de rugspier lopen en is dus goed ;)

en dat laatste sloeg nergens op :')

Jootjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:46

Hoe is ze met de andere paarden? Dominant of juist bang?
1 van onze pony's is zo bang voor alle anderen dat ze ook niet durft te rollen in de wei (of plassen bijv). Ze gaat pas rollen als de andere mijlen ver weg zijn.
Heb je haar wel eens zien liggen in de stal bijv?

_Bitje_

Re: Paard dat niet rolt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:47

misschien rolt hij wel wanneer hij alleen is (dus sávonds)
en dat hij het rollen bewaard voor zichzelf of gewoon bij anderen
niet wil/durft

Funky_Town

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 23:51

Ze heeft geen problemen met haar rug want dan zou ik het met rijden ook wel merken. En ze ligt snachts ook gewoon in haar box. Maar ze rolt gewoon niet :? En ik heb haar vaak lang in de gaten gehouden want ik dacht ook elk paard gaat toch wel een keer rollen. Maar ik heb haar echt nog nooit kunnen betrappen. Ze kan wel dominant zijn tegen paarden die ze niet kent. Dat is meer dat ze het niet vertrouwd (echt zo'n merrie) maar met de fries waar ze altijd mee buiten staat is ze beste maatjes. En daar is ze absoluut niet bang voor( in tegenstelling zelfs). En er is ook genoeg ruimte daar kan het ook niet aan liggen.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 23:52

Funky_Town schreef:
Ze heeft geen problemen met haar rug want dan zou ik het met rijden ook wel merken. En ze ligt snachts ook gewoon in haar box. Maar ze rolt gewoon niet :? En ik heb haar vaak lang in de gaten gehouden want ik dacht ook elk paard gaat toch wel een keer rollen. Maar ik heb haar echt nog nooit kunnen betrappen. Ze kan wel dominant zijn tegen paarden die ze niet kent. Dat is meer dat ze het niet vertrouwd (echt zo'n merrie) maar met de fries waar ze altijd mee buiten staat is ze beste maatjes. En daar is ze absoluut niet bang voor( in tegenstelling zelfs). En er is ook genoeg ruimte daar kan het ook niet aan liggen.

je weet nooit zeker of je paard sávonds wel of niet rolt :)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 00:20

Mijn paardje heeft tot ze bijna 3 was ook nooit gerold,had haar ook vanaf veulen..
Weet niet waarom niet,ze deed het gewoon niet,ook niet als andere paarden om haar heen rolden..
ze lag wel vaak te slapen etc in de stal,lekker languit maar rolde nooit in de bak of wei.
Na ongeveer 2 en een half jaar heeft ze het voor gerolt,en lag meteen vast met haar benen onder de rand :( paar maanden later deed ze het voor de 2de keer en kwam ze klem te liggen op haar rug tegen de bakrand (zo'n grote bak maar mevrouw ging precies tegen de rand aanrollen :o )

Na een paar maanden heeft ze nog eens een poging gewaagt in het midden van de bak,en vanaf toen deed ze het wel vaker.

Wat nog weleens wilt helpen is naar een plek,zandbak o.i.d gaan met heeeel zacht zand en haar daar eens in te laten,soms vinden ze dat zo lekker dat ze spontaan gaan rollen.
Wij hadden hier in de buurt zo'n zandbak,toen ze daar voor het eerst in kwam,ging ze al liggen voordat ze goed en wel de bodem had gevoelt :+