[EG] zwart-bonte tinker Gijs 13 jr

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElsB

[EG] zwart-bonte tinker Gijs 13 jr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 17:22

Hoi,

Ik ben op zoek naar de vorige eigenaars van onze tinker Gijs. Hij is 13 jaar; volgens zijn paspoort wordt hij op 1 januari a.s. 14. Gijs staat te boek als zwart-bont, maar heeft veel meer wit dan zwart (zie mijn profiel voor een foto). Hij heeft een stockmaat van 1.67 en is dus van het tinker-type vanner. Hij staat niet ingeschreven in het tinkerstamboek.

Wij hebben Gijs begin augustus 2007 gekocht van een echtpaar, die als een soort tussenhandelaars fungeerden. Ik weet alleen de voornaam van de vrouw nog: Ellen. Volgens zeggen had zij Gijs gekocht samen met zijn spangenoot Bert en waren ze eigenlijk alleen geïnteresseerd in Bert. Gijs is dus bija direct weer te koop gezet. Als het paspoort van Gijs correct is heeft hij daarvoor slechts één eigenaar gehad, die in Zeewolde woonde.
Ellen zei dat Gijs en zijn spangenoot van een ouder echtpaar waren geweest, die stopten met mennen. Hun dochter zou Gijs ook (recreatief) bereden hebben. Gijs had volgens haar een tijd lang op een te schrale weide gestaan en daardoor was hij toen wij hem kochten wat aan de magere kant.

Gijs is een lieve en verkeersmakke tinker, die het uitstekend doet voor de wagen. Onder het zadel is hij ook heel braaf, maar heeft hij duidelijk niet zo heel erg veel dressuurervaring.

Wie-oh-wie kan mij in contact brengen met zijn vorige eigenaars? Toen we Gijs nog neit zo lang hadden heb ik maanden lang regelmatig geprobeerd om iemand aan de lijn te krijgen via het telefoonnummer van de vorige eigenaar, dat in zijn paspoort staat, maar daar werd nooit opgenomen...