Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Is standaard bij onze club en het bevalt goed.
ProudJustify schreef:Mijn instructrice heeft dat idd ook, ik vind het echt ideaal
Oortje merk je niks van met rijden en ook draadje niet en je mist niks
van wat er gezegd wordt.

Voor mijn instructrice is met een oortje lesgeven veel fijner, ze hoeft minder te schreeuwen, dus beter voor haar stem en veeeeel minder vermoeiend.
Ik zie bij een oortje voornamelijk voordelen voor de instructeur eigenlijk, al is het voor de ruiter natuurlijk niet nadelig.
Ir111 schreef:ProudJustify schreef:Mijn instructrice heeft dat idd ook, ik vind het echt ideaal
Oortje merk je niks van met rijden en ook draadje niet en je mist niks
van wat er gezegd wordt.
Wat toevallig, mijn instructrice heeft er ook eentje!
Mij maakt het niet uit of ze staat te brullen in de bak of dat ik met een oortje rij. Sterker nog, zonder vind ik vaak makkelijker, ik heb wel es dat bij t galoperen mijn oortje uit mijn oor valt namelijk.Voor mijn instructrice is met een oortje lesgeven veel fijner, ze hoeft minder te schreeuwen, dus beter voor haar stem en veeeeel minder vermoeiend.
Ik zie bij een oortje voornamelijk voordelen voor de instructeur eigenlijk, al is het voor de ruiter natuurlijk niet nadelig.