Mijn paard heeft ook last van het gewoon normaal temperatuur (10 graden) en nu opeens heel veel graden onder nul overgang. Nu heeft hij altijd al last gehad van het warm naar koud toe, maar nu weer even iets extremer.
Mijn paard is altijd lekker alert en ziet ook echt alles, maar nu met de kou ziet hij dus nog meer (ook dingetjes die er niet zijn). Dus nu moet ik hem nog meer bij me houden en nog meer aan het werk zetten om hem bezig te houden. Maar dat is nou best wel moeilijk. Wat mijn paard nu doet is het volgende:
Hij stapt/draaft/galoppeerd lekker ontspannen door de bak en dan barst de bom plotseling! Dan galoppeerd hij kei hard weg en bokt niet. Als ik alleen rij, vind ik het niet vervelend. Ik pak hem terug en rij hem gewoon verder met wat ik bezig was, alleen probeer ik hem wat meer bij mij te houden. Maar laatst reed ik met behoorlijk wat meer mensen in de bak en toen was het niet zo grappig, ik verstoorde dus voor anderen ook het rijden. Nu heb ik al wat tips gekregen om tijdelijk met mexicaanse neusriem te rijden, of eens met slof.. Ik rijd hem hier (nog) niet mee, ik rij met een D-trens (enkel gebroken) en als hulpteugel martingaal. Ik heb wel altijd les gehad met mijn paard, op stage en op mijn vorige stal.
Dat wegrennen heeft ie wel in één bepaalde hoek.
Over mijn paard:
Hij staat overdag in de weide, 6-8 uur.
Krijgt 3x per dag hooi
2x per dag brokken (1 kilo bij elkaar) en wortels
Is niet geschoren
Open stallen zodat ze contact hebben met andere paarden
Misschien hebben jullie wat tips? En anders krijg ik wel de nodige tips en hulp in januari!
Groetjes Michelle
.