Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Op vele plekken in de wereld wordt gewoon gereden tijdens sneeuw en ijs, het vergt wat aanpassingen maar geen probleem. Ik rijd trouwens in deze omstandigheden gewoon zonder ijzers, gaat ook prima, lekker rechttoe rechtaan toffelen buiten. Paarden zijn echt niet van porselein hoor!!! Storm76 schreef:Jannie, wat wil je nu eigenlijk horen? Dat het wel oke is om te rijden en dat het geen enkel probleem opleverd?
Helaas, een paard op ijzers in de sneeuw is vragen om moeilijkheden. Het is zoals een mens op schaatsen, die zijn ook van ijzer en dan glij je dus uit.
Denk even aan je paard en wacht totdat de sneeuw weg is en de grond ook weer wat zachter is, tot die tijd is rijden en longeren erg gevaarlijk en je paard kan ernstige blessures oplopen.
_Cindy schreef:Ik heb gister wel even gestapt in het weiland, met een berg sneeuw en ongelijke ondergrond maar zonder ijzers. De paarden galopperen zelf ook op deze ondergrond zonder blessures of uitglijden, dus stappen terwijl ik erop zit lijkt mij dan geen enkel probleem.
Sabinee__ schreef:_Cindy schreef:Ik heb gister wel even gestapt in het weiland, met een berg sneeuw en ongelijke ondergrond maar zonder ijzers. De paarden galopperen zelf ook op deze ondergrond zonder blessures of uitglijden, dus stappen terwijl ik erop zit lijkt mij dan geen enkel probleem.
Hmm ja. Maar dat is ook wat anders dan met ijzers longeren. Dat is een continue bocht / draai maken. Dus dat vraagt om uitglijden.
Recht uit lopen is idd niet zo'n probleem, ookal vind ik het voor je paard alsnog niet fijn over een bobbelige ondergrond met een mens op je rug.