Naar wedstrijd(lopen) door de sneeuw?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaisyDarling

Naar wedstrijd(lopen) door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 09:30

Hallo ,

Ik zou vanmiddag een springwedstrijd hebben. En ik moet dus met mijn pony naar een manege toe. Deze manege is wel dichtbij(1km) en normaal wandel ik dat met de pony aan de hand. De weg waar ik langs moet, is er druk en ze rijden er erg snel. Nu ligt er ooknog een pak sneeuw en is de weg nat en slipperig, maar denk maar niet dat er langzamer wordt gereden. :o

*Ik heb net gehoord, misschien gaat wedstrijd niet door omdat maar weinig mensen door de sneeuw willen rijden met een trailer, er wordt vandaag tussen 10&11 een beslissing gemaakt.
Maar er even van uit gaand, dat het doorgaat:

Nu zit ik dus een beetje te tobben ;( , wel of niet naar de manege LOPEN(als de wedstrijd doorgaat). Zelf neig ik wat meer naar Niet, omdat er met dit weer snel geslipt wordt door auto`s en mijn pony al een hyper*** is buiten. Dus ben ik een beetje bang dat ze uitglijd enzo. of zelfs kan worden geraakt(MOET ER NIET AAN DENKEN).

Dus, wat zouden jullie doen? Wel , Niet, en vooral Waarom!
Dankjulliewel! (:) En allemaal:

Fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar!
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 19-12-09 09:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Re: Naar wedstrijd door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:31

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 09:32

Ibbel schreef:
Kijkt u eens, kersverse topic in ditzelfde forum: [TAO] met de trailer op pad in dit weer

Dit gaat over met een TRAILER.
Ik heb het over LOPEN.. aan de hand...Niet in de trailer dus, ben niet gek... :D

Ibbel

Re: Naar wedstrijd door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:33

Ik zag het, ben nog niet wakker :D

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 09:34

Ibbel schreef:
Ik zag het, ben nog niet wakker :D

Hihi, ik heb er nog even bijgezet in de beginpost: LOPEN , voor alle andere, NogNietWakkereBokkers :+

Aardbei445

Re: Naar wedstrijd(lopen) door de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 09:46

Ik zou het eerlijk gezegd niet doen... Je hebt veel kans dat het mis gaat! Als je buiten loopt, ga je zelf al bijna onderuit...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:25

Volg je gevoel ;) dus niet gaan. Als je het niet vertrouwd moet je het ook niet doen. Als het nou een brave was buiten dan had ik wel gegaan maar als ze soms debiel kan doen is dat met dit weer niet te vertrouwen.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 10:28

Thats_Me schreef:
Volg je gevoel ;) dus niet gaan. Als je het niet vertrouwd moet je het ook niet doen. Als het nou een brave was buiten dan had ik wel gegaan maar als ze soms debiel kan doen is dat met dit weer niet te vertrouwen.

Oke, dankjewel :o
Maar ik vind het zo *** om me dan af te moeten melden.,, Maar je hebt gelijk.. Het is wel fijn om dan 'steun' van Bokkers te hebben.

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:34

ik zou het ook absoluut niet doen,je zegt zelf dat je al twijfelt,alleen daarom al,zoals al eerder is gezegt volg je gevoel.
er komen wel meer wedstrijden,toch?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:36

Ik zou het zeker niet doen, het is spekglad op de weg, zeker op de stoep !

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:43

Bij twijfel......... NIET DOEN!
Veel te riskant en bedenk dat je ook nog een keer terug moet ;)

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:46

Ik zou het zeker niet doen! De combinatie van een drukke pony, gladde weg, hardrijdende auto's ..... een te groot risico voor jouw pony, de automobilsten en jouzelf ( niet dat ik jou het minst belangrijk vind hoor maar de pony en de automobilisten maken niet de keus, vandaar ;) )
En ik vind dat je een hele goede reden hebt om af te melden en mochten mensen daar geen begrip voor hebben ( wat ik me met dit weer nauwelijks voor kan stellen) : jammer dan! Jouw pony gaat voor toch?!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:49

Ik zou het ook niet doen, liever geen springwedstrijd dan een pony met een gebroken been! Is er geen fijnere route?

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:55

nou zou gewoon lekker thuis blijven mijn paardje staat een stukje verder op in de wei en die laat ik dan dus ook mooi staan als de weg vandaag goed is mag ze wel naar stal en anders blijft ze mooi nog even staan . ze heeft wel een mooie beschutting en krijgt eten bij maar ik ga echt niet met haar langs de weg stel dat ze uit glijd of een automobilist te hard rijd en niet kan stoppen er komen vast nog genoeg wedstrijden.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 15:29

Wedstrijd is net afgelast.
Ik heb haar idd thuis laten staan, het was zo glad dat ik zelf 3 keer onderuit ging.

Mensen hadden er een beetje begrip voor maar vonden me wel 'slap' ;( ,, Eieren!

Dit topic heeft geen nut,belang meer en mag dus, als de moderators dat willen: Dicht.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 15:33

Je zegt zelf al dat je het eigelijk niet wil, zou dan ook lekker niet gaan ;)

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:52

SB_Beessie schreef:
Ik heb haar idd thuis laten staan, het was zo glad dat ik zelf 3 keer onderuit ging.

Dit topic heeft geen nut,belang meer en mag dus, als de moderators dat willen: Dicht.

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat mensen het slap vinden?
maar goed, veiligheid voor alles dus ik denk dat het beter zo is ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 18:06

Lisa_Dries schreef:
SB_Beessie schreef:

ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat mensen het slap vinden?
maar goed, veiligheid voor alles dus ik denk dat het beter zo is ;)

Die mensjes, zaten zo van: tsss.. slap en saai :(

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:09

Het was toch afgelast? Waarom vonden ze jou dan slap?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:56

SB_Beessie schreef:

Niks van aantrekken :(:)
Beter een gezond levend paard en een organisatie die vindt dat je flauw bent, dan dat je nu had kunnen plaatsen dat het de verkeerde keuze was en je paard inmiddels afgemaakt is ivm aangereden ;)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:48

Urielle schreef:
SB_Beessie schreef:

Niks van aantrekken :(:)
Beter een gezond levend paard en een organisatie die vindt dat je flauw bent, dan dat je nu had kunnen plaatsen dat het de verkeerde keuze was en je paard inmiddels afgemaakt is ivm aangereden ;)

Idd.. Ik snap dat soort mensen niet!

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 21:49

M_EL_ISSA schreef:
Het was toch afgelast? Waarom vonden ze jou dan slap?

Omdat ik al had afgemeld, voordat het was afgelast. En omdat mij rede was dat , ondankt dat ik dichtbij zit, het te gevaarlijk vond..'want er is wel brede berm' dus ik moest niet zeuren.. }>

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:29

Nou ik had gisteren en vandaag ook wedstrijd en voor mij is het ook maar zo'n 700mtr over de weg en heb ook gewoon afgemeld hoor,ga echt niet met mn paard over een straat of terrein waar platgereden sneeuw ligt met een aangevroren ondergrond.

Gisteren waren er maar twee combinatie's in mijn klasse( M2) van de 10 die gestart waren en hun paarden geriskeerd hebben en dan ook nog eens geen winst gereden hebben := :o ,en vandaag hebben ze het toch zelf maar afgelast omdat bijna iedereen afgemeld had.

Baalde wel heel heel erg van dit weer want mn knollie en ik waren al weken in topvorm en was er zeker van dit weekend mn laatste puntjes te halen voor het Z en aangezien we dit jaar maar 1x op wedstrijd geweest zijn en ik de rest af heb moeten zeggen door mijn eigen gezondheid en mijn werk en eigenlijk mijn doel had gezet om afgelopen zomer al Z te starten moet dit nu naar het volgend jaar gezet worden.
Maarja komt goed zodra deze prutzooi vertrokken is en we weer de binnenbak kunnen bereiken pakken we de trainingen weer lekker op en dan maar volgend jaar Z starten de gezondheid van mijn paard gaat voor alles.

De volgende wedstrijd is in februari dus kan best zijn dat het dan weer niet doorgaat ivm sneeuw of ijzel dus dan maar op naar maart en lekker het voorjaar tegemoet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-09 08:34

PERENBOOMPIE schreef:
Nou ik had gisteren en vandaag ook wedstrijd en voor mij is het ook maar zo'n 700mtr over de weg en heb ook gewoon afgemeld hoor,ga echt niet met mn paard over een straat of terrein waar platgereden sneeuw ligt met een aangevroren ondergrond.

Gisteren waren er maar twee combinatie's in mijn klasse( M2) van de 10 die gestart waren en hun paarden geriskeerd hebben en dan ook nog eens geen winst gereden hebben := :o ,en vandaag hebben ze het toch zelf maar afgelast omdat bijna iedereen afgemeld had.

Baalde wel heel heel erg van dit weer want mn knollie en ik waren al weken in topvorm en was er zeker van dit weekend mn laatste puntjes te halen voor het Z en aangezien we dit jaar maar 1x op wedstrijd geweest zijn en ik de rest af heb moeten zeggen door mijn eigen gezondheid en mijn werk en eigenlijk mijn doel had gezet om afgelopen zomer al Z te starten moet dit nu naar het volgend jaar gezet worden.
Maarja komt goed zodra deze prutzooi vertrokken is en we weer de binnenbak kunnen bereiken pakken we de trainingen weer lekker op en dan maar volgend jaar Z starten de gezondheid van mijn paard gaat voor alles.

De volgende wedstrijd is in februari dus kan best zijn dat het dan weer niet doorgaat ivm sneeuw of ijzel dus dan maar op naar maart en lekker het voorjaar tegemoet.

In jou situatie is het wel erg zuur.. Zeker als je in topvorm bent., Nouwja, dan wachten we beiden maar op het voorjaar! :Y)