Voeten bewegen teveel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rainbowtrash

Voeten bewegen teveel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 22:27

Ik heb eigenlijk altijd al het probleem gehad dat mijn benen+voeten ontzettend veel bewegen tijdens het lichtrijden.
Nou komt dit mede doordat meestal mijn beugels niet goed zitten aangezien mn benen ongelijk zijn, maar op mijn ouder verzorgpaardje waar mn beugels wel goed afgestemd waren bleef ik dit toch ook heel vaak hebben.

Nu ga ik dinsdag voor het eerst mijn nieuwe verzorgpaardje rijden, en dat is een behoorlijk fris dravertje. Doordat mn onderbenen zoveel bewegen blijf ik dus ook het paard constant aantikken, en ik denk niet dat dat echt een positief effect heeft op een frisse pony...

Dus hebben jullie misschien tips/oefeningen om je benen netjes stil te (leren) houden?
Ik rijd wel netjes met mijn tenen naar binnen.

midgie

Re: Voeten bewegen teveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:18

Misschien je beugels wat langer en proberen je benen goed te ontspannen, probeer eens wat meer door te zitten en als je lichtrijd doe dat dan meer vanuit je zit en niet vanuit je beugels.
Je hoeft in principe niet uit je zadel te komen maar je moet de beweging van het paard volgen, je zou zonder zadel kunnen rijden en dan ontspannen licht rijden, dan heb je denk ik zo de juiste beweging te pakken,

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:41

RT--> RUI

JosineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:43

Ik sluit me inderdaad bij midgie aan. Niet teveel in je beugels gaan staan, maar je zit het werk laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:49

Clinic houding en zit van de Balingehof ? Zonder gekheid, daar heb ik superveel van geleerd. Maar het kan ook aan je zadel liggen. Ik had het ook, dacht dat ik helemaal niet kon rijden, totdat ik een ander zadel kocht dat zowel mij als mijn paard paste. Het hoeft dus niet aan jou te liggen.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 13:55

Bedankt voor de tips.
Ik zal eens kijken naar de clinic, en eens wat uitproberen met doorzitten/zonderzadel/beugels langer enzo :D