Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
http://www.bokt.nl/forums/search.php?ke ... mit=Zoeken Aukelizzy schreef:Als je geen transport beschermers hebt zou ik bandages gebruiken met spring schoenen. Dat geeft meer bescherming dan gewone beschermers. Ik ben het absoluut niet eens met Kirr dat je , als je paard gewend is, geen bescherming meer nodig hebt. Een keer naast de klep stappen of door een onverwachte beweging in de trailer en de gevolgen kunnen zeer ernstig zijn. Mijn paarden zijn super trailermak en er aan gewend maar staan nooit zonder bescherming op de trailer.
Lisa_Dries schreef:peesbeschermers en stijkklappen is ook voldoende hoor
eventueel met springschoenen
Kirr__ schreef:Ik vind het wel raar dat je zegt dat bandages meer bescherming geven dan gewone beschermers.
Mijn bandages scheuren al snel als mijn paard met het spinnen of dat dan ook met haar ijzers haar voorpoten raakt, er zijn altijd slipjes in de bandages, maar nooit is er iets aan de beschermers. Transportbeschermers zelf (goede dan wel) beschermen volgens mij nog altijd het beste, ze zijn goed dik en beschermen van op de hoef tot redelijk hoog het been.
Urielle schreef:Ik mag van mijn instructeur beslist geen peesbeschermers langer dan 2 uur aandoen, dus niet voor transport, rijden en transport weer terug.
Aukelizzy schreef:Kirr__ schreef:Ik vind het wel raar dat je zegt dat bandages meer bescherming geven dan gewone beschermers.
Mijn bandages scheuren al snel als mijn paard met het spinnen of dat dan ook met haar ijzers haar voorpoten raakt, er zijn altijd slipjes in de bandages, maar nooit is er iets aan de beschermers. Transportbeschermers zelf (goede dan wel) beschermen volgens mij nog altijd het beste, ze zijn goed dik en beschermen van op de hoef tot redelijk hoog het been.
@ Kirr; Als je geen transportbeschermers hebt zou ik toch voor de bandages gaan met daaronder natuurlijk een paar dikke onderlappen. Persoonlijk kies ik voor hoge transportbeschermers met spingschoenen.
Gewone beschermers beschermen maar een heel klein deel van het been. (onvoldoende voor een trailerrit is mijn mening)

Silence schreef:Ik vind het onzin om te zeggen dat je paard geen bescherming meer nodig heeft als ie gewend is.
Die van mij is een engeltje op de trailer. Meestal vraag je je af of je hem uberhaupt wel erin hebt staan.
Maar toch krijgt hij altijd beschermers om.
Je eigen rijstijl kan prima in orde zijn, maar het hoeft niet aan jou te liggen dat het fout gaat.
Ik snap niet dat zoveel mensen dat niet in zien.
Silence schreef:Ik vind het onzin om te zeggen dat je paard geen bescherming meer nodig heeft als ie gewend is.
Die van mij is een engeltje op de trailer. Meestal vraag je je af of je hem uberhaupt wel erin hebt staan.
Maar toch krijgt hij altijd beschermers om.
Je eigen rijstijl kan prima in orde zijn, maar het hoeft niet aan jou te liggen dat het fout gaat.
Ik snap niet dat zoveel mensen dat niet in zien.
Truuskay schreef:Hallo,
ik heb een vraagje,
Ik heb geen transportbeschermers, maar kan je ook gewone beschermers gebruiken?
of bandages?
of kan dat niet, en zo nee, waarom niet?
Carlein
DoubleVv schreef:Truuskay schreef:Hallo,
ik heb een vraagje,
Ik heb geen transportbeschermers, maar kan je ook gewone beschermers gebruiken?
of bandages?
of kan dat niet, en zo nee, waarom niet?
Carlein
Dit word een regel menskes:)
Transporters op trailer of camion word verplicht
Je krijgt problemen als politie controle doet
Gebruik altijd iets wat heel goed beschermt en hoog genoeg beschermd, je kan beter wat meer geld uit geven voor goede transporters waar je heel wat jaartjes mee doet dan je paard z'n benen te laten blesseren:)
zitake schreef:Ik kan niet onmiddelijk iets onaardigs ontdekken Ikke in het stukje wat doubleVv schreef, enkel dat het verplicht zal worden om transporters aan te doen (heb er trouwens nog nooit van gehoord, maar goed).