Dak trailer vervangen, zelfbouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

naam

Dak trailer vervangen, zelfbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 11:43

Hallo,

Ik ga binnenkort beginnen met het renoveren van mijn trailer. (een oudje van 1980)

De wanden en het dak moeten vervangen worden.
Nu weet ik alleen nog niet hoe ik het dak moet gaan vervangen.
want er zit een metalen dakje op, dat dus vervangen moet worden voor een ander metalen dakje.
Het dakje is bij de originele dealer niet meer te krijgen (niet gek he! voor een trailer vn bijna 30 jaar oud hihi)

Heeft 1 van jullie misschien ervaring met het vervangen van een dakje en hoe hebben jullie dat gedaan?
Graag ontvang ik advies hierover!

Silly1972

Re: Dak trailer vervangen, zelfbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:45

Kan je niet gewoon zo'n polyesterdak erp zetten wat tegenwoordig in is? Die zijn toch wel verkrijgbaar?
Heb er verder geen verstand van hoor dat zeg ik er wel bij haha

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:55

Doe eens een foto. Er is best kans dat het stalen dak vervangbaar is door een bestaand polyester dak. Dat is even zoeken, maar wie weet.

Wanneer je daadwerkelijk je hele trailer opnieuw gaat opbouwen, overweeg dan om het ijzerwerk opnieuw te laten verzinken. Afhankelijk van het type trailer kost dat ongeveer 200 - 400 euro en dan is je onderstel weer gewoon als nieuw.

Knavia

Re: Dak trailer vervangen, zelfbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:59

Polyester dakjes zijn ook niet zo aan te komen, althans voor een prijs die het de moeite waard lijkt. Ik heb helaas geen oplossing voor je.