Mensen ervaring met een hyundai Galloper

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Mensen ervaring met een hyundai Galloper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-09 23:26

Wij willen graag een niet te dure, maar wel sterke auto kopen.
Nu viel ons oog op een Galloper 2.5 TDI uit 1999

Maar dit merk zegt ons niets.
Wie heeft er goede of slechte ervaringen met deze auto en wil deze hier delen?

Caira

Re: Mensen ervaring met een hyundai Galloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 23:36

mijn vriend heeft er een als bedrijfsauto en wij zijn er erg over te spreken. Maar je moet wel een goede onderdelenboer hebben.

Wil je hem grijs of wit

stefanvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:01

De galloper wil nog al eens motorproblemen krijgen.

Ken iemand die er zelfs twee kapot heeft gedraaid, is toen maar over gestapt naar een ander merk.

Verder zelf geen ervaringen mee.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 00:46

Iets meer zoekwerk levert je het origineel: Mitshubishi Pajero en dan bij voorkeur die 2,8ltr 6-pitter maar die is wat moeilijker te vinden.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 12:54

Groot verschil in mening. Van fijn tot helemaal niets.

De pajero is meestal een stuk duurder naar hoe ik gezocht heb.

En de syangyong Korando, weet daar iemand iets van af?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 13:16

_sparta_ schreef:
Groot verschil in mening. Van fijn tot helemaal niets.

De pajero is meestal een stuk duurder naar hoe ik gezocht heb.

Zo raar is dat niet, het is gewoon een betere auto.
_sparta_ schreef:
En de syangyong Korando, weet daar iemand iets van af?

Als je "powered by Mercedes Benz" op je auto moet zetten om ze uberhaupt onder de aandacht te krijgen, dan heb daar bar weinig vertrouwen in.
Natuurlijk vindt je positieve verhalen over deze auto, ook minder goede, maar het probleem is dat jij niet aan de buitenkant kunt zien of je net die goeie treft.
Daarom ook mijn advies om voor het origineel te gaan, de Pajero. Toyota zou nog verstandiger zijn, maar ja, dat die dingen zo duur blijven heeft een reden......
Bedenk dat niet de aanschaf maar het onderhoud bepalen wat een auto je kost! Een Range Rover is een geweldige auto (ik heb er twee) maar alleen wanneer je in staat bent om het onderhoud volledig in eigen beheer te doen. Kan of wil je dat niet, dan loop je leeg op een Range. Niet aan beginnen dan.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 14:25

Maar laat een bedrijf als Mercedes zijn goede naam kapot maken door een slechte auto?

Ik geloof direct dat Pajero een betere auto is, maar we maken dan ook weer niet erg veel kilometers met die auto.

Moeilijk hoor :)

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:58

Het nadeel van de ssangyong's is datz e echt bijna geen inruilwaarde hebben. Nou ja, da's een voordeel bij de aanschaf, maar daarna krijg je ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Zijn naar mijn zeer beperkte ervaring uit de 2e hand wel probleemloos.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 01:14

Mijn moeder heeft een grote groene galloper en is dik tevreden, hiervoor had ze een vw taro?? en volgens haar is de galloper zeker beter qua trekkracht. Die van mams trekt beladen 2 paardstrailer op zijn slofjes en ook afgelopen zomer zonder problemen door de franse alpen.....tja ze lusten alleen wel wat vocht tijdens het werk. Qua onderhoud weet ik het niet,dat soort dingen krijg ik niet echt mee.
Wij hebben trouwens 1x een Rexton voor de trailer gehad, die heeft een partij staan loeien om van de plek te komen,eenmaal aan het rollen ging het wel maar optrekken was zwaar....net als het tanken na een ritje van net aan 45km.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 19:36

Dank je wel voor jullie berichten.
Mochten er nog meer ervaringen zijn dan horen wij het graag.

JP59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:58

Wij bezitten een Galloper 2.5 TCI LWB Interccooler met automatische transmissie; reeds jaren veel plezier van, sterk, comfortabel en betaalbaar in onderhoud. Verbruik bij 90 km per uur 1 op 10.5. Ondanks gedateerd ontwerp en techniek zet hij in het terrein soms andere ( veel duurdere!!) "terreinauto's " te kijk. De Galloper is een licentieversie van de 1e generatie Mitsubishi Pajero. Goede auto met uiteraard de technische beperkingen van die tijd.

Echter, qua trekkracht en laadvermogen zet hij anderen nogal eens in zijn schaduw. Onze Galloper heeft een laadvermogen van 645 kg + een geremd aanhangvermogen van 3300 kg!

Onze ( Grijs kenteken, 73 KW, automaat ) Galloper is te koop.

Let op: er zijn, meen ik, drie typen in de omloop; 1 type v6 3 liter benzine en twee dieselversies waarvan de 73KW de meest betrouwbare is vanwege de PK's, zo is ons verteld.

Groetjes,

Hans
Hooge Zwaluwe
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-12-09 23:45, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: De 'Tekoop informatie'verwijderd uit de tekst. Dit gelieve via PB aan TS of middels een advertentie op EA, maar niet openbaar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:02

JP59 schreef:
Wij bezitten een Galloper 2.5 TCI LWB Interccooler met automatische transmissie; reeds jaren veel plezier van, sterk, comfortabel en betaalbaar in onderhoud. Verbruik bij 90 km per uur 1 op 10.5. Ondanks gedateerd ontwerp en techniek zet hij in het terrein soms andere ( veel duurdere!!) "terreinauto's " te kijk. De Galloper is een licentieversie van de 1e generatie Mitsubishi Pajero. Goede auto met uiteraard de technische beperkingen van die tijd.

Echter, qua trekkracht en laadvermogen zet hij anderen nogal eens in zijn schaduw. Onze Galloper heeft een laadvermogen van 645 kg + een geremd aanhangvermogen van 3300 kg!

Onze ( Grijs kenteken, 73 KW, automaat ) Galloper is te koop.

Let op: er zijn, meen ik, drie typen in de omloop; 1 type v6 3 liter benzine en twee dieselversies waarvan de 73KW de meest betrouwbare is vanwege de PK's, zo is ons verteld.

Groetjes,

Hans
Hooge Zwaluwe

Wat is de reden van verkoop? Zulke gewelige auto's verkoop je toch niet?
Laatst bijgewerkt door Revanches op 27-12-09 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast, verkoopinfo verwijderd.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 20:23

ook ik heb een gallopper. ik heb 'm nieuw gekocht, 10 jaar geleden.
en ik ben er super tevreden over. hij laat je nooit in de steek, beresterk, en tot nog toe zuinig in zijn onderhoud. alleen is het wel een dorstig type. van mij mag t'ie nog 10 jaar meegaan!

JP59

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 08:16

Waarom niet? Wij ontplooien geen activiteiten meer waarvoor deze auto nog nodig is. Dus dan wordt tevens afgewogen of het zinvol is om deze wagen te behouden of niet. Logisch toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:57

JP59 schreef:
Waarom niet? Wij ontplooien geen activiteiten meer waarvoor deze auto nog nodig is. Dus dan wordt tevens afgewogen of het zinvol is om deze wagen te behouden of niet. Logisch toch?

Dat klinkt heel aannemelijk :D Als je die zin gelijk in je berichtje had gezet, was het een zeer geloofwaardige advertentie geworden :D
Je zult het met me eens zijn als ik zeg dat het raar staat wanneer iemand een auto ophemelt als gebruiksvoertuig en er vervolgens zonder blikken of blozen onder zet dat ie te koop is.

Voor TS: Stuur JP59 een PB en kijk of je zaken kunt doen. Hoe simpel wil je het hebben..........

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 09:26

Weet wel dat deze auto's niet meer gemaakt worden, en het misschien tzt moeilijker zal zijn om aan onderdelen te komen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:06

liberty schreef:
Weet wel dat deze auto's niet meer gemaakt worden, en het misschien tzt moeilijker zal zijn om aan onderdelen te komen..

In de huidige wegwerpmaatschappij rijdt de gemiddelde autobezitter maar enkele jaren in z'n auto. Dan 'moet' er weer iets anders komen dus dat onderdelenverhaal zal wel loslopen.
Wanneer je daar bang voor bent moet je een Range Rover kopen. Het maakt niet uit hoe oud, Land Rover ltd garandeerd dat ALLE onderdelen verkrijgbaar zijn (en anders is er een enorme "aftermarket" handel in GB die je alsnog van onderdelen kan voorzien).

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:10

Ik had ooit een Galopper, van de leasemaatschappij. Welk type precies moet ik even nazoeken. Dat ding was beresterk en liep altijd.

JP59

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:18

Bericht voor Sparta

inmiddels hebben wij een andere eigenaar voor onze Galopper gevonden;

Groet,

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 17:33

ikke, doe eens niet zo wijs knul :) Als jij een net-beginnend automerk had was je heel blij als je Mercedes-reclame mocht voeren.

We weten allebei dat de Galloper gewoon de Mitsubishi 2.5TD heeft en die heeft (vooral bij lomp gebruik) nog weleens last van een gescheurd kopje. Onder normale omstandigheden zijn ze behoorlijk betrouwbaar, maar ze houden dus wel van netjes warmrijden e.d.

liberty schreef:

Dit valt mee, gezien het dus eigenlijk gewoon een in licentie geproduceerde Mitsubishi is passen die onderdelen voor 99% ook gewoon.
Daarnaast staan Pajero's er bekend om dat ze vaak roesten - hetzelfde model Pajero is vaak een jaar of 6~7 ouder voor hetzelfde geld en vaak ook twotone met bruin (van de roest).

Een Korando.. die hebben we zelf. Het merk bestaat niet eens meer maar de auto rijdt heerlijk, en er gaat maar weinig kapot. Motor en bak zijn betrouwbare stukjes techniek, nl. dezelfde techniek als in de MB Vito en Sprinter uit die tijd.
Hierdoor hebben ze ook dezelfde kwalen: de turbomotoren willen nog weleens wat last hebben met oliedistributie in het onderblok, dit omdat die motoren een soort van "sproeiertjes" hebben om de krukaslagers te koelen/smeren. Dit werkt op de lange duur grappig genoeg slechter dan de "lepeltjes" die de turboloze motoren gebruikt en daarom knapt er dus nog weleens een lagertje bij veelvuldig zwaar belasten. Dure reparatie (weet van een paar gevallen waar men een onderblok van een non-turbo gebruikt hebben om een TD op te knappen - is nog betrouwbaarder ook), dus ook hier: behandel 'm netjes (warmrijden en niet onzinnig belasten), dan gaat ie lang mee!
De turboloze motoren zijn zo goed als onverslijtbaar, ben al een Korando 2.9D tegengekomen met dik 500.000 km zwaar werk.

De zes-in-lijn benzinemotor is waanzinnig sterk en snel, maar zuipt ongelofelijk (1 op 4 gemiddeld) en schijnt niet fijn te lopen op LPG.

Onderdelen zijn geen probleem, Dakar Auto's uit Westerbork kan alles leveren wat je maar nodig zou kunnen hebben en dit zal zo blijven.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 13:36

hallo allemaal.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ondertussen hebben wij ook een nieuwe auto gevonden. Het is een Korando geworden.
Dit topic kan nu wel op slot.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:36

Vind je? Ik ben wel benieuwd wat voor Korando nl. :P En foto's zijn ook leuk!